Е това е накратко цялата дискусия.
По инерция....
BOz
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
По инерция....
Мнение от planetarydrive » 02 Сеп 2021 12:36
Струва ми се, че в инструкциите не препоръчват неутрална ,но няма изрична забрана.Може и нищо да не пише.
Предполагам, че намаленото смазване не е обяснение защото зъбните колела разпръскват масло, а и няма натоварване.
Изтощаване на батерията също е невъзможно за кратко време.
Освен натоварването на спирачките да е причината, както дълбоко залегналото схващане, да не се изключва на нулева ръчна скоростна кутия при спускане.
planetarydrive
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
По инерция....
Мнение от Krachunov » 02 Сеп 2021 13:19
Другото което е липсата на контрол... ако по някаква причина се наложи да ускориш. За разлика от ръчните нямаш някакви хиляди чарколяци които от 900-1000 оборота да ги вкараш в 3-4000. Така че надали е фатално.
Ако напишат при ниски нива на батериите недейте да карате на неутрална при спускане... ще се появят маса дебили които някак ще успеят да я изхабят до долу... по - лесно е да кажат не карай и толкова. Точка... то ще се намери идиот който да изхаби по този начин батерията, но те са го написали и съответно гаранцията сигурно няма да ти важи.
Krachunov
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2021 14:53
Сигурни ли сте, че пали двигателя? Мисля, че има забрана, защото при стартиране подава обратен момент към колелата. При движещ се автомобил може би не е голям проблем и когато е на неутрал не знам дали има алгоритъм да го синхронизира с МГ2. Трябва и да следи положението на ротора на МГ1, а при неутрал не знам дали го прави. (И дали при новите хибриди има съединител, ако има къде е. А ако има трябва да има синхронизатор и "заключване".)planetarydrive написа: ↑02 Сеп 2021 12:36 Мисля ,че включва двг и работи постоянно за да не вдигне малкия елмотор високи обороти.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6202
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
По инерция....
Мнение от slowtraveler » 02 Сеп 2021 15:09
Това е основният довод, поради което препоръката да не се кара на N можете да я срещнете и на ръчни кутии..

Защо трябва да има синхронизатор?! При съединител какво ще синхронизира?
Има храповик, който по принцип е здраво устройство - дори вартбурзите и трабантчетата имаха такъв ('фрайлауф" му викаха

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2021 15:36

(А така вече става твърде усложнено, твърде масивно.)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6202
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
По инерция....
Мнение от slowtraveler » 02 Сеп 2021 15:46
Не мога да те разбера за съединителя - синхронизатор има когато се превключват предавки... Къде при съединител си виждал синхронизатор?! И какво според теб ще прави синхронизатора при съединител?!
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2021 15:50
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6202
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
По инерция....
Мнение от slowtraveler » 02 Сеп 2021 16:26
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
По инерция....
Мнение от Lwerewolf » 02 Сеп 2021 17:08
https://parts.toyota.com/p/Toyota__Priu ... 47020.html
Сигурно shimano го правят

Създава интересни тунинг опции:
https://www.hopetech.com/products/hubs/ ... -rear-hub/
https://industrynine.com/hubs/mountain/ ... 7-6b-rear/
Това в Холандия ще е много вървежно... пускаш я по инерция да цъка и всичко живо ти прави път

(задължително се слагат "натегнати" пружинки и се пести от смазка - повече цъкане, повече вървеж... нещо като права тръба ама по-яко)
Lwerewolf
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2021 18:48
Все пак не е само един пасивен опростен и надежден механизъм. А значително по усложнен с още два активни механизма, заедно със задвижването им, както и управлението на всичко това - да се задействат по команда в нужния момент. Това оскъпява и усложнява системата (дори е и по-тежка), а и надеждността все пак се снижава.
Hursa
Lwerewolf
Hursa
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
По инерция....
Мнение от planetarydrive » 02 Сеп 2021 19:22
Има само ограничител на макс въртящ момент-два диска постоянно натегнати един към друг и приплъзващи само при ударни натоварвания.
Механизъм отделящ двг е добавен при плъгин ,за да може да се използва и МГ1 като тягов мотор.
Трите мотора и колелата са в постоянна механична връзка при обикновен хибрид.Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.
planetarydrive
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 02 Сеп 2021 19:28
Дали може да бъде стартиран или задвижван, дали системата го прави (при неутрал). И ако ротора на МГ1 може да понесе много високи обороти - може да не е нужно.planetarydrive написа: ↑02 Сеп 2021 19:22 Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта