Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 30 Авг 2021 12:49

Едно нещо би ме интересувало- някой да е чувал за прегряване на CVT-то при продължително спускане на моторна спирачка (било то в В-Режима или просто в ръчен режим с връщане на няколко предавки)?
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 12:58

dracunculus написа: 30 Авг 2021 12:49 л за прегряване на CVT-то пр
звучи ми невъзможно. При изкачване и по - голяма скорост двигателя пак държи високи обороти

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 18:58

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 31 Авг 2021 16:49

Като сме го ударили на хибридни теории, имам едно питане към батковците хибридлии :whistle: . Хибридите имат ел. водна помпа, защото двигателят се пуска и спира, когато компютъра си реши, и трябва да се охлажда, защото както знаем напечен двигател спрян без да се охлади не е оферта. Обаче, маслото още е на механична маслена помпа, зацепена някъде, сигурно към някой вал. Ок, водата ще си се върти да охлажда двигателя след спиране. Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 31 Авг 2021 18:33

Като цяло и блокът, и главата имат достатъчно канали, които при гарантирано движение на охлаждащата течност ще охлаждат и "тесните" места на маслото, макар и по-бавно. Да не забравяме и въздушната струя под картера при движение . :thumbsup:

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 31 Авг 2021 19:13

GringoBG написа: 31 Авг 2021 16:49 Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?
Кои имате в предвид?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 31 Авг 2021 20:04

Hursa написа: 31 Авг 2021 19:13 Кои имате в предвид?
Ами където има най-много зор: клапани, валове, бутала (сегменти), биели (лагерите).
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 31 Авг 2021 21:34

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 31 Авг 2021 22:04

Когато се конструира един двигател, първото нещо, което правят инженерите още на теоретично ниво, е термодинамичната характеристика и едва след това почва изборът на конструкцията с всички възможни елементи, събирането на мотора от вече произведените части, докато се стигне до изпитанията и корекциите. Особено пък като става въпрос за такава водеща фирма като Тойота, е недопустимо някой да допусне елементарни грешки (не че не е невъзможно). Много често се случва и да експериментират за някои неща и в серийното производство. Така че колегата напразно се притеснява за охлаждането на маслото, по-скоро може да има други проблеми, но не с механиката... :thumbsup:

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 01 Сеп 2021 08:46

Да сръчкам въпроса с разхода.
Вчера ми се наложи скоростно путуване до Сливен и обратно. Като и в двете посоки, когато минавах нямаше трафик.
На отиване темпомата беше на 150-155 средна скорост 115 за целия трип, като имах малко време престой на място в Сливен а от софия излязох по околовръстното. Даде разход 6.5
На връщане по нощите празна магистрала пак само че по темпомат 130 и средна 105 за целия трип. Даде 5.7
Колата беше празна.
Но това май ме оказва чак такова влияние колкото скоростта.
Миналата седмица пак същия път на отиване 150-160 на магистралата 115 средна 6.1...което ми се струва странно предвид че вчера нямаше никакви коли и не съм намалявал.
А на връщане пълна кола с още 2 души и багаж, средна 113 и рязхода 5.9

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 01 Сеп 2021 09:00

Духал е по-силен насрещен вятър... :) :thumbsup:

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 01 Сеп 2021 09:38

Разхода по БК или по колонка? Крачунов, ти ли беше с ниския разход 4.5 даже и на магистрала?
Аз най-редовно правя 7 и нагоре магистрално.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 01 Сеп 2021 11:37

biro написа: 01 Сеп 2021 09:38 Разхода по БК или по колонка? Крачунов, ти ли беше с ниския разход 4.5 даже и на магистрала?
И по Борд и по колонка. Зареждане веднага след пристигане в двата края на трипа. Ако борда дава отклонение то това е след 2рото число след десетичната запетая... тоест борда е 99% точен...поне за първите 25 000км.
4.5 на магистрала не съм докарвал. Само на магистрала го докарвам почти винаги под или около 6...6.1. Ако пътуването има да речем 1/3 извън градско (т.е. не магистрала) разхода за трипа слиза до 5-5.5
4.5 на междуградско е нормално, лятото даже високо. Междуградско. Балчик-Сребърна-Силистра-Балчик... с още обикаляния в района 360 км някъде... дадох разход 3.6 - 4 възрастни и 1 дете, климатик разбира се при 35 градуса на вън. И то защото спазвах знаци..кръстовище от 90 на 60 и обратно... Ако карах като останалите селинджъри сигурно щях да съм поне 200 мл надолу :) :)
Аз водех дискусии че над 6 рядко докарвам на магистрала и именно за това пуснах предния коментар.
biro написа: 01 Сеп 2021 09:38 Аз най-редовно правя 7 и нагоре магистрално.
С корола? с кой двигател?
Аз съм с 1.8 двигателя.. и както казах последната седмица два пъти имах "удоволствието" да бръмча по магистралата и с много ръчкане докарах 6.5.... сега много ръчкане всеки разбира различно... за мен е ръчкане защото нормално карам 140 на темпомат.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 01 Сеп 2021 12:23

За охлаждането - не би ме притеснявало... Най термично-натоварените части на ДВГ са в главата, защото освен, че пряко контактува с 'огъня', през нея минават и всички изходящи газове...
Затова и главата е най-активно охлаждана и то практически - от охладителната течност, а не от малкото пръски масло... Виждал съм двигатели с хибридно охлаждане - главата с водно, останалото (цилиндри и т.н.) - на въздух...
Удобството на хибрида да контролираш колко, с каква мощност, в какъв режим да работи ДВГ е голямо предимство и за термичният мениджмънт...
Фактът, че ДВГ на хибридите е много издържлив показва, че добре са си сметнали нещата... Повишеният зимен разход, за да се държи ДВГ винаги в идеалният температурен режим (да не правиш студени стартове) също е показател за това..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 01 Сеп 2021 16:05

В японците не се съмнявам. Няма начин да не са го измислили, но ми беше интересна темата да я обсъдим. Караме ги колите и се радваме. Особено като знаем, че няма стартер, ремъци, компресори (конвенционалните за климатик) и т. п. Буквално само масло и филтри. На Ситроена през 60 000 км, 800 лева за ремъци, ролки, т. н. tooth.gif
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта