Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 1473
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 184 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от dracunculus » 30 Авг 2021 12:49
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 12:58
звучи ми невъзможно. При изкачване и по - голяма скорост двигателя пак държи високи обороти
Krachunov
-
- Мнения: 5744
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 176 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 18:58
Както при CVT, така и при еCVT натоварването при спускане е относително неголямо (както и при другите типове трансмисии) – задвижват само ДВГ, а затова е нужен относително неголям въртящ момент (многократно по-нисък от въртящият момент на ДВГ, когато работи). Дори оборотите да са относително високи, все пак въртящият момент, който предават е много по-нисък. Отделената топлина за единица време в CVT и в редуктора на еCVT зависи, както от скоростта между триещите се повърхности (от оборотите в случая), така и от притискането между тези повърхности, а то зависи от предавания въртящ момент, който в случая е относително много по-нисък. (Зависи и от смазването на тези триещи се повърхности, което и ги охлажда – но в случая едва ли се различава съществено, от режима, при който трансмисиите работят - когато ДВГ задвижва автомобила.)
Hursa
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от GringoBG » 31 Авг 2021 16:49

GringoBG
- ufer
- Мнения: 2823
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от ufer » 31 Авг 2021 18:33

ufer
-
- Мнения: 5744
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 176 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 31 Авг 2021 19:13
Кои имате в предвид?GringoBG написа: ↑31 Авг 2021 16:49 Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?
Hursa
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от GringoBG » 31 Авг 2021 20:04
Ами където има най-много зор: клапани, валове, бутала (сегменти), биели (лагерите).
GringoBG
-
- Мнения: 5744
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 176 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 31 Авг 2021 21:34
Долу горе така протичат, според мен, по-интензивните топлинни процеси - веднага след спиране на двигателя. До колкото разбирам - до прегряване, овъгляване или "загаряне" на маслото няма да се стига дори при чести изключвания на интензивно с голямо натоварване работил двигател (ако двигателя е изправен).
Hursa
- ufer
- Мнения: 2823
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от ufer » 31 Авг 2021 22:04

ufer
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Krachunov » 01 Сеп 2021 08:46
Вчера ми се наложи скоростно путуване до Сливен и обратно. Като и в двете посоки, когато минавах нямаше трафик.
На отиване темпомата беше на 150-155 средна скорост 115 за целия трип, като имах малко време престой на място в Сливен а от софия излязох по околовръстното. Даде разход 6.5
На връщане по нощите празна магистрала пак само че по темпомат 130 и средна 105 за целия трип. Даде 5.7
Колата беше празна.
Но това май ме оказва чак такова влияние колкото скоростта.
Миналата седмица пак същия път на отиване 150-160 на магистралата 115 средна 6.1...което ми се струва странно предвид че вчера нямаше никакви коли и не съм намалявал.
А на връщане пълна кола с още 2 души и багаж, средна 113 и рязхода 5.9
Krachunov
ufer
- biro
- Мнения: 2826
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от biro » 01 Сеп 2021 09:38
Аз най-редовно правя 7 и нагоре магистрално.
biro
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Krachunov » 01 Сеп 2021 11:37
И по Борд и по колонка. Зареждане веднага след пристигане в двата края на трипа. Ако борда дава отклонение то това е след 2рото число след десетичната запетая... тоест борда е 99% точен...поне за първите 25 000км.
4.5 на магистрала не съм докарвал. Само на магистрала го докарвам почти винаги под или около 6...6.1. Ако пътуването има да речем 1/3 извън градско (т.е. не магистрала) разхода за трипа слиза до 5-5.5
4.5 на междуградско е нормално, лятото даже високо. Междуградско. Балчик-Сребърна-Силистра-Балчик... с още обикаляния в района 360 км някъде... дадох разход 3.6 - 4 възрастни и 1 дете, климатик разбира се при 35 градуса на вън. И то защото спазвах знаци..кръстовище от 90 на 60 и обратно... Ако карах като останалите селинджъри сигурно щях да съм поне 200 мл надолу


Аз водех дискусии че над 6 рядко докарвам на магистрала и именно за това пуснах предния коментар.
С корола? с кой двигател?
Аз съм с 1.8 двигателя.. и както казах последната седмица два пъти имах "удоволствието" да бръмча по магистралата и с много ръчкане докарах 6.5.... сега много ръчкане всеки разбира различно... за мен е ръчкане защото нормално карам 140 на темпомат.
Krachunov
- slowtraveler
- Мнения: 6339
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от slowtraveler » 01 Сеп 2021 12:23
Затова и главата е най-активно охлаждана и то практически - от охладителната течност, а не от малкото пръски масло... Виждал съм двигатели с хибридно охлаждане - главата с водно, останалото (цилиндри и т.н.) - на въздух...
Удобството на хибрида да контролираш колко, с каква мощност, в какъв режим да работи ДВГ е голямо предимство и за термичният мениджмънт...
Фактът, че ДВГ на хибридите е много издържлив показва, че добре са си сметнали нещата... Повишеният зимен разход, за да се държи ДВГ винаги в идеалният температурен режим (да не правиш студени стартове) също е показател за това..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от GringoBG » 01 Сеп 2021 16:05

GringoBG
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Asenov56, TheRealDacho и 5 госта