Електрически коли, но Не от TOYOTA
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Дори слънцето ще спре да "свети" някога, да видим тогава как ще зареждат електричките екологично 
Какви са отличията между батериите на нисан лайф и на зое?

Какви са отличията между батериите на нисан лайф и на зое?
Последно промяна от Hursa на 25 Авг 2021 22:27, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Тогава ще минем на човешки метан, получен от 20-30 милиарда пръдльовци...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ами 50кВт си е голяма мощност, ама 70к.с. не са някаква голяма мощност за ускорение

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Но има доста модели ел автомобили с мощности 10 пъти по 50 кВт, а и повече. Дори такива не регенерират с мощност до 50 кВт, а доста по-малко (поне до колкото знам, но може и да не е вярно). А пишат за зареждане с мощности 250, 500, дори 800 кВт. Колегата може да сподели - колко е при зое, то е 80 100 кВт и може да зарежда с мощност до 50 кВт. (А 50 кВт мощност могат да дадат значително по-голямо "отрицателно" ускорение по сравнение с "положителното" и разликата бързо се увеличава със скоростта.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Май бъркаш режим разреждане с режим зареждане на батериите.... 80кВтч батерия трудно ще я заредиш с повече от 50кВт... Докато механичните спирачки на обикновен лек автомобил могат лесно да надминат 1000кВт
Няма как да дадеш 'значително по-голямо отрицателно ускорение в сравнение с положителното' - при градска скорост са практически еднакви - делът на сумата от другите съпротивления е незначителен - ускорението е за сметка на върнатата или добавена енергия..

Няма как да дадеш 'значително по-голямо отрицателно ускорение в сравнение с положителното' - при градска скорост са практически еднакви - делът на сумата от другите съпротивления е незначителен - ускорението е за сметка на върнатата или добавена енергия..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Не е ставало дума за механичните спирачки, а за регенерацията. Това, че ел двигателя отдава до 80 кВт не означава, че батерията е 80 кВтова. Дори при градско - другите съпротивления съвсем не са така пренебрежими, а и не ставаше въпрос само за градско 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Разбира се - обикновено капацитета на батерията е доста по-малък от максималната мощност на автомобила... Затова и мисля съвсем точно споменах мерните единици и какво имам предвид...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Всъщност е точно обратното, мощността на батерията надхвърля номиналната мощност на ел двигателя на ел автомобила (поне би трябвало да бъде така). И колкото е по-голяма, толкова повече. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Абе Hursa, какво говориш? Мощност на батерията? Основен параметър на батерията е капацитетът за съхранение на ел.енергия. Сега да си припомним мерните единици:
Мощност - W (за електрическа мощност се изразява чрез произведение на тока и напрежението), производни mW, kW, MW
Енергия - Wh (изразява мощността за единица време - h е час), производни kWh, MWh
Не е ясно за каква мощност на батерията говориш. Да сравняваш капацитет с мощност е невъзможно, трябва да вкараш и времето в сравнението.
Мощност - W (за електрическа мощност се изразява чрез произведение на тока и напрежението), производни mW, kW, MW
Енергия - Wh (изразява мощността за единица време - h е час), производни kWh, MWh
Не е ясно за каква мощност на батерията говориш. Да сравняваш капацитет с мощност е невъзможно, трябва да вкараш и времето в сравнението.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мощността си е мощност. Ставаше дума само за мощност - мощност при регенерация, зареждане, отдаване. Мощността, която се смята за безопасна за функционалността, продължителната и функционалност. В общия случай - при зареждане и отдаване се различават значително. Капацитета аз не съм споменавал (Вт, както и Вт*ч - също не са единици за капацитет), споменах енергоемкостта.
Последно промяна от Hursa на 26 Авг 2021 11:07, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Hursa от една страна е прав, а от друга не.slowtraveler написа: ↑26 Авг 2021 09:05 Май бъркаш режим разреждане с режим зареждане на батериите.... 80кВтч батерия трудно ще я заредиш с повече от 50кВт...
Примерно точно това изречение не е абсолютно коректно, защото една 80кВтч батерия може да си се зарежда с 200кВт без проблем.
И въпросът тук за мен е малко хибриден. Аз бих попитал - защо на зарядна станция един автомобил може да се зарежда с 200кВт, а самия той самостоятелно при регенерация е ограничен до 60кВт, примерно? Очевидно батерията може да понесе да кажем 3C заряд, но в регенерация не го правят, а само на зарядна станция. Има отговори на този въпрос, но на мен не ми допада.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Какви са отговорите? Все пак зареждането - с висока мощност, може да бъде за няколко десетки минути, а регенерацията е секунди.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ами това е пикова мощност, в определен диапазон на батерията, и за определено време...
Както виждаш - голяма част от електромобилите са предвидени за зарядна станция 25-50кВт..
Колко е пиковата регенерация - не знам - демонстрираните режими са повече съобразени с комфорта и удобството - вероятно при натискане на спирачка регенерацията се увеличава още над тези в 'режимите'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Би трябвало да се увеличава, може би при всички ел автомобили. Но до колко. Обикновено не се споменава, но аз намирам доста скромни числа.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта