Като дете съм си мечтал за тихомобил и за автомобил без ауспух:
Значи, за да се случи това събитие са налични две неща: силно желание и възможност ("кеф цена няма")
Сегментът е "B - Small"
Но вътре мястото е конкуретно с моята Корола. На задните седалки в Зоито се седи по-високо от на Королата. Но да багажникът е само 338 литра: това ще го преживея и адаптирам (по-точно това се отнася за жена ми

)
Най-голямото предимство на Зоито: 22 kW бордово зарядно. Това май и Тесла го няма. А четох, че в Ауди еТрон и Порше Тайкан е само опция с доплащане.
Това какво значи: че може да зареждаш по-бързо от 22kW AC зарядни станции пред магазини, молове и т. н. Примерно: един час за 100 км пробег.
По-големите коли примерно като Киа еНиро, за да имам 11 kW бордово зарядно и 64 kW батерия цената отива вече към 100 000. Същата история е за електрическата Шкода.
Окей, цената е по-поносима за Киа Ниро плъгин хибрид, но аз не искам ДВГ.
Друг вариант VW ID.3: Все още съм предубеден заради многото SW проблеми, които още не са изчистени. Той също е с максимум 11 kW бордово зарядно. При него дори климатика се управлява от докосвания по централния екран. В Зоито все още си има хардуерни бутони за това.
И така докато в България все още няма толкова бързи зарядни станции донякъде 22 kW ще може да компенсира този проблем.
Оценен реален пробег на Зои: 220 - 465 km
Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating:
City - 305 km
Highway - 220 km
Combined - 260 km
Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C.
City 465 km
Highway 280 km
Combined 355 km
На тест драйв градско:
Оставаха 64 км пробег, като бяхме 3-ма души, над 30 градуса на вън и пуснат климатик. Минах около 18 км и го върнах с оставащ пробeг 61 км.
Та това си е перфектната кола за града. Ще мога да спирам безплатно в центъра на София и да ходя там без проблем, когато има рестрикции заради Еко нормите.
Родителите на жена ми са в центъра на София и ако пренасям повече багаж няма как да ходя с автомoбил, който не е Еко категория 5.
Пътувам междуградско София-Лом: (В Лом съм в къща и има къде да го зареждам - снимката с моята Корола долу е от там

)
През Петрохан е 150 км, а през магистралата 200 км: попада в най-лошия случай по-горе.
Друго междуградско е София-Казанлък: Без магистрала 200 км пак попада в най-лошия случай.
Ако е София-Казанлък по Тракия и после през село Ракитница, Богомилово и през Стара Загора: примерно 260 км от които магистрала към 190 км: ще трябва да спра да зареждам някъде, но с жена ми дори може по два пъти

така, че перфектно време за зареждане.
Максималната скорост на Зоито е 140 км/ч.
По магистралата аз шофирам със 120 км/ч и само като изпреварвам достигам около 140 км/ч:
Тук наистина се притеснявам колко бързо би падала батерията, но аз скочих на дъблоко и ще трябва да се уча в движение

В този случай виждам, че има повече бързи зарядни станции по магистрала Тракия от миналата година и това ме успокоява. И дори се работи по изграждането на нови.
Добре, вече сме пристигнали в Казанлък. Там пак съм в къща, но е стара и няма да рискувам да опъна дълъг кабел да не стане прегряване и пожар. В Казанлък има зарядна станция с 22 kW на Киа.
От Казанлък след почивка (ден или няколко часа) до Бургас: като се мине покрай Сливен и така за 190 км. Пак влизаме в най-лошия случай
После в Бургас до Синеморец: 82.6 км - перфектно. Обаче в Бургас няма къде да отседна и заради това примерно ще си купя имот в Сарафово, че там май е по-евтино. Така част от багажа ще си бъде там и няма нужда да го мъкна от София. Следователно няма да ми е нужен голям багажник и 338 литра ще е ОК.
