Въпрос за ръчна спирачка
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 04 Окт 2019 15:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 2003г
Въпрос за ръчна спирачка
Някой може ли да ми каже как се натяга ръчната спирачка на корола версо 2003г
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 04 Окт 2019 15:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 2003г
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за ръчна спирачка
Здравейте, ползвам темата, за да се консултирам с вас по отношение нормалната работа на ръчната спирачка на Корола Версо 2 2004 2.0 D4D 116кс.
Има едно изцъкване и лек луфт при въртене на задните колела напред/назад след активиране на ръчната. Прилагам видео:
https://youtube.com/shorts/1z4L2eNQAp4?feature=share
Накладките гледащи към предницата на колата са свършили в долната част: Тези, които са в задната част са почти цели. След реглаж с тресчотките, вече коват на 10-ти зъб. С малко повече мерак ще ги вкарам и в нормата (6-9 зъба). Челюстите ще ги сменя, чудя се обаче дали този луфт ще изчезне със смяната.
Някой набюдавал ли е подобен феномен? Според мен самите челюсти се движат в спирачния апарат и това поражда луфта. Не мисля, че е нормално, но все пак кажете и вие, хората с повече опит и наблюдения върху тойотите.
Има едно изцъкване и лек луфт при въртене на задните колела напред/назад след активиране на ръчната. Прилагам видео:
https://youtube.com/shorts/1z4L2eNQAp4?feature=share
Накладките гледащи към предницата на колата са свършили в долната част: Тези, които са в задната част са почти цели. След реглаж с тресчотките, вече коват на 10-ти зъб. С малко повече мерак ще ги вкарам и в нормата (6-9 зъба). Челюстите ще ги сменя, чудя се обаче дали този луфт ще изчезне със смяната.
Някой набюдавал ли е подобен феномен? Според мен самите челюсти се движат в спирачния апарат и това поражда луфта. Не мисля, че е нормално, но все пак кажете и вие, хората с повече опит и наблюдения върху тойотите.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Въпрос за ръчна спирачка
Хем не е нормално, хем отчасти е! Тук трябва да има перфектно съвпадение на 2 окръжности: на барабана и на накладките. В случая явно не е така... Има някои хлабини, които се отразяват по този начин, като например в лагера на главината, но понякога не могат да се установят при класическата задна ос с барабани. Затова почти всички нови модели са с дискови спирачки, като там проблема също може да възникне, но обикновено е свързан с буталцето или водачите на спирачния апарат. В горния случай, ако случайно няма луфт в лагера или нещо не е изкривено, просто се смянят накладките и се контролират по-често... 

-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за ръчна спирачка
Тези накладки подозирам, че са фабричните - Бош са, дисковете също. Между другото на Версото системата отзад е следната - крачна с диск, а под диска се крият челюсти за ръчната (диска служи и като барабан).
Гледам афтърмаркет има два размера челюсти (04495-0F010) с диаметър 180 и 200мм. Предполагам това ще има значение.
Иначе главините са стегнати, няма луфтове. Гледам афтърмаркет има два размера челюсти (04495-0F010) с диаметър 180 и 200мм. Предполагам това ще има значение.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Въпрос за ръчна спирачка
Е, как няма да има значение... Гледа се по артикулните номера: или са за друг модел, или евентуално - ремонтен размер??? Пък и виждам някои конструктивни различия... А подобни спирачки има и при някои Опели, като Вектра, например...
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за ръчна спирачка
Парт номера е 04495-0F010, обаче не намирам информация за диаметър. От магазина не успяха да намерят правилния диаметър и препоръчаха челюстите да се свалят и измерят. Така и ще направя. Ще пиша какъв е резултата като ги сменя.
Ако не е от самите челюсти, остава още един парт номер за смяна - SPRING KIT, PARKING BRAKE 04942-0F010.
Ако не е от самите челюсти, остава още един парт номер за смяна - SPRING KIT, PARKING BRAKE 04942-0F010.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Въпрос за ръчна спирачка
От оригиналните пружинки по-добри няма, пък и те рядко дефектират. Най-много малко да са омекнали, а Бош отдавна не прави пружинки в Германия, а в Турция или Китай... Аз бих спестил тези 23 лв. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост