Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 23 Май 2021 17:08

van написа: 23 Май 2021 11:49MyT показва данните коректно.
Не, не ги показва.
Умишлено вкарват моментите на рекуперация за да ноже после да си пускат рекламитв как изминавала до 50% от маршрута в EV.
Да, ама не. Това не е EV, а просто загасен ДВГ. Нямаме нито ускорение, нито дори поддържане на скоростта. Всеки един двг (дори май и античните карбуратори още) в подобен режим харчи 0/100 та никакво чудо невиждано присъщо само на хибридите в конкретния режим нямаме по отношение на разхода.

И пак ще ви дам пример - по логиката на Тойота, всеки един muscle car с Hemi big block v8 на отсечка с голям наклон може да даде разход под 5/100. Това дава ли им право да сочат такъв разход в брошурите? Постижимо ли е? Да. Значи ли, че Hemi v8 харчи 5? Не…та така и с EV статистиките на хибрида…

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ico1 » 23 Май 2021 20:04

Не си прав колега никой античен двигател не може да,го изгасиш
при спускане и да не се пребиеш.Хибрида при този режим зарежда
батерията от там ти работи климатика спирачки
и всичко необходимо за безопасно и комфортно движение.
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 23 Май 2021 20:51

► Виж съдържание
Но темата е за королата, не за приложението, сорри smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 23 Май 2021 22:54

Hursa написа: 23 Май 2021 13:46 Ми тя темата е за новата корола, не за това, което не могат другите модели на тойота
Точно го каза. Значи още по-малко и да намесваме и други производители. ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 24 Май 2021 08:35

Hursa написа: 23 Май 2021 20:51
► Виж съдържание
Но темата е за королата, не за приложението, сорри smile.gif
Аз продължавам за 3ти път да питам, колко км имаш зад гърба си с тойотски хибрид?!?!?

Относно доверието в приложението, дори и да приемем, че когато двигателя не работи и се спускаш по инерция и само зарежда батерия НЕ Е реално движение на ток tooth.gif разхода, е точен.. поне с отклонение до 100 мл. Дистанцията е точна, времето е точно. Относно EV TIME също е точно. Когато висиш в трафика с изключен двигател но всички агрегати ти работят ТОВА е ЕВ ТАЙМ. И да не намесваме измислените старт/стоп системи, защото с тях няма да изкараш 30 минути на климатик и музика с изгасен двигател....
Така че, какво остана, ЕВЕНТУАЛНОТО разминаване в рязбиранията на Hursa и на тойота в определението какво е точно аджеба EV Distance... Ами аз бих се доверил на някой, който поне е карал хибрид.
А относно колегата, води някаква демагогия тук, тип гроздето е кисело. Намесва шкодилаци, но когато го оборят с примери за други тойоти вади доводи, било корола тема...
Hursa написа: 22 Май 2021 18:16
За съжаление дори може спуска с хибридната корола да е свързан с повече загуби - например, ако наклона е малък и пуснете педала при регенерацията, може да забави до нежелано ниска скорост. Така, че трябва да търсите положението при което не регенерира (или да включите на неутрал, но не е желателно).
[
Поредно доказателство, че колегата или много малко е карал хибрид на тойота или такъв е виждал само на брошура.

ДОРИ МОЖЕ....продължава да са приказкинот 1001 нощ
Хибрида на тойота е с планетарна предавка, което трябва да ти говори, че има много по - малко триещи се части. И от там по - малко загуби.

По въпроса кое колко отчита приложението. Зимата редовно в града ми се случва ДВГ да работи само за да топли купето, което се вижда и на енерджи екрана. Тоест, не движи колата, електромотора го прави.. Обаче в апп-а показва движение с двигател а не ЕВ.
ПАК в града ми се е случвало по енерджи екрана, ДВГ да зарежда батерията, без да предава към колелата. И ПАК ДВИГАТЕЛЯ ДА РАБОТИ само за да поддържа работна темперетура БЕЗ да движи колата.
И сега да попитам, защо да броим всички тези случаи, в които ДВГ не движи колата за работа на двигателя?!?!?
В единия случай пискаме срещу това, че при зареждане на батерията по инерция НЕ БИЛО ЕВ, обаче когато двигателя работи в някои от споменатите случаи горе всичко е ок???

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 24 Май 2021 10:17

Дългогодишният ми опит с хибрида показва, че е добър автомобил, но не способен на чудеса. Това, което показва това приложение е чудо и се подвеждате. Който желае, нека вярва в чудеса smile.gif, но често след това идва отрезвяване и разочарование.
BOz написа: 23 Май 2021 22:54Значи...
Трудно е когато могат повече. Сравненията сами се натрапват smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 24 Май 2021 11:26

Какво значение има колко време и колко км е в EV режим, тойота са преценели какво да показва и как да отчита дори и да е подвеждащо, ако потребителя е доволен от средния разход който му дава колата според мен няма никакво значрние, ако някой търси от хибрида да му връща гориво или на магистралата да не му харчи нищо, значи се е объркал
Toyota Corolla 1.6 e210

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 24 Май 2021 16:02

nicktodorov написа: 23 Май 2021 17:08 Умишлено вкарват моментите на рекуперация за да ноже после да си пускат рекламитв как изминавала до 50% от маршрута в EV.
Да, ама не. Това не е EV, а просто загасен ДВГ. Нямаме нито ускорение, нито дори поддържане на скоростта.
Автомобилът се движи, няма работещ ДВГ, само електромоторите работят и това не е EV. Добра логика. Сега спокойно може да обясните на всеки собственик на електромобил, че неговата кола не се движи в EV през цялото време.
Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 24 Май 2021 17:00

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 24 Май 2021 17:13

Hursa написа: 24 Май 2021 10:17 Дългогодишният ми опит с хибрида показва, че е добър автомобил, но не способен на чудеса. Това, което показва това приложение е чудо и се подвеждате. Който желае, нека вярва в чудеса smile.gif, но често след това идва отрезвяване и разочарование.
BOz написа: 23 Май 2021 22:54Значи...
Трудно е когато могат повече. Сравненията сами се натрапват smile.gif
Чудеса не, но всичко което пише в аппа са си статистики, които може би само ев дистанцията според демагогията на някои колеги, не отчита правилно.
Нищо не казахте за това когато колата седи на място...да речем в трафик и 30,40 минути работи климатика...сега ev time ли е или не е?!?
Какви други чудеса показва приложението, че не разбрах.
Дистанция-ок
Средна скорост-ок
Разход-ок
ev distance - само според Hursa и Nicktodorov не е ок.
Сега те пък не ми обясниха, когато двигателя работи, за да топли купето, да държи темперетур и не движи колата, реално работи ли или не го броим че работи?!?!

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 24 Май 2021 17:23

Намерете, какво е имал в предвид - този/тези, който/които са "написали" приложението. Гадаенето е излишно, след като явно противоречи на това, което е написал производителя на автомобила. smile.gif
(Вероятно може и "опитно" да се установи и да се даде отговор на всеки един от въпросите около приложението, но едва ли си заслужава труда.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 26 Май 2021 19:26

Ето още един трип с приличен разход.
Screenshot_2021-05-26-19-23-25-057_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg
Screenshot_2021-05-26-19-23-25-057_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg (552.59 KiB) Преглеждано 1412 пъти
Screenshot_2021-05-26-19-23-03-088_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg
Screenshot_2021-05-26-19-23-03-088_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg (713.36 KiB) Преглеждано 1412 пъти
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Май 2021 00:54

Прибирайки се днес, установих че по логиката на колегите, това дали си в EV MODE ИЗОБЩО няма отношение с това дали двигателя работи. Всичко зависи от трасето. По едно и също трасе може да си в ev mode а на връщане да не си... като разбира се и в двете посоки двигателя с вътрешно горене не работи. tooth.gif tooth.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 27 Май 2021 09:32

ev mode-a, "насилва" системата да гаси ДВГ-то. И ще стои изгасен докато някой граничен параметър не принуди системата да ти се скара и да го пусне.
Иначе в "нормален" режим на работа, ако терена предразполага колата да си изгаси ДВГ-то, то ще го направи и в този момент е все тая дали си в нормален или ЕВ режим.
Примерно ако е студено и имаш нужда от топлина от парното, то ДВГ-то се пали, за да произвежда топло (това след като вече е загрял до определена температура). Демек трябва по-висока температура на антифриза, за да може да произведе необходимата топлина, спрямо разликата от външната и зададената температура в купето. Ако ти му бутнеш ЕВ копчето, това се приема за не критичен режим и ДВГ-то ще изгасне въпреки, че не може да продължи да поддържа температурата в купето, защото парното продължава да духа все по-хладно.
Но пък ако нямаш достатъчно батерия (ток), за да поддържаш необходимата скорост (липсва съответната енергия), то все тая дали си в ЕВ или друг режим. ДВГ-то ще запали и ще започне да прави енергия, за да може автомобила да се движи.
Или да кажем, че движението на автомобила е по-важно от топлината в купето. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 27 Май 2021 10:27

Колеги, аз така разбирам EV mode. На таблото има една лампичка EV mode, която светва, когато колата е включена, а двигателят е загасен. В момента, в който двигателят се включи, лампичката изгасва. Очевидно Тойота това имат предвид под EV mode - работещ автомобил при загасен двигател.
От тук нататък, при движение, за мен съм в EV mode винаги, щом двигателят е загасен. Може да се движа нагоре и двигателят да е загасен, а може и да се спускам по наклон и двигателят да работи (в последния случай не си в EV mode).
Само като пример, по наклон надолу, при пълна до горе батерия, форсира двигателя. Уикенда на спускане от Плана към София обаче карах по-динамично, като натисках газта дори при спускането (където бе възможно разбира се), за да разраждам батерията. Чак до кръговото движение на околовръстното колата през цялото време беше на ръба да запълни батерията и така и не включваше двигателя (всъщност имаше моменти и го включваше на 1000 оборота, без да зарежда батерия и без да ми трябва за движение, а и температурата на ДВГ беше нормална, не знам защо го включваше?). При други сизания от Плана колата пълни батерията и започва да форсира още на Бистрица.
На коментара, че ако спускането се приема за EV mode, то всеки автомобил го може, и заради това EV mode било не когато ДВГ е изключен, а когато автомобилът се задвижва от електромотора, а не от други сили (инерция, гравитация), според мен не е така. Не можеш да караш нормален автомобил със загасен двигател - нямаш серво на волана, спирачките и т.н. А щом е включен ДВГ на нормалният автомобил, то той гори - може да е малко, но използва гориво. Е това при нашия EV mode го няма - колата не гори и не замърсява, а в същото време батерията осигурява климатик, фарове, музика, серво и т.н.
Предвид горното, за мен EV mode е включен автомобил с неработещ ДВГ - без значение дали е спрял или върви. Защото обратното е да си спрял и да си с включен ДВГ по някаква причина (за топлина, за фарове, музика, климатик и т.н.) - тогава не си в EV mode. А в аппа колко си изминал в EV mode би трябвало да се изчислява по този начин. Друга логика не виждам, аз лично.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта