Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 26 Мар 2021 12:14

А според мен АСС е по-удобен за лежерно каране, когато не те бърка каква точно ще ти е моментната скорост и не бързаш за никъде. Защото така се "лепвам" зад предната кола и си го следвам без да си давам зор да мисля скорост, изпреварвания, дистанции и т.н.
Но да, предполагам ако искате много различна скорост от тази на останалите участници, описаните проблеми с ускорения и спирачки са факт. Тогава може би обикновения е по-добре (но с всичките му недостатъци, заради които все пак беше измислен в последствие АСС...)

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 26 Мар 2021 14:46

nicktodorov написа: 26 Мар 2021 09:27 А както е видно, мнозинството докарваме 7 и нагоре, само Krachunov се опитва да ни убеди, че всички грешим и неговите невероятни 4 и нещо на 100 с над 120 са нормата...
Четеш като дявола евангелието. Първо грам не ме вълнува да убеждавам някой в каквото и да било. Нито ми плащаш бензина нито съм на отчет при някой, че да убеждавам.
Но когато кажа, че междуградско спокойно може да докараш разход под 4 - 3.6- 3.7 (лятото ) е подплатено с достатъчно километри.
На магистрала дадох пример от последната седмица, че карахме буквално 110-115 и ми даде разход 4.7
И че отделно вече една година търкалям колата, не се ръчкам но карам според знаците и лятото е 5.5 зимата е 6.5 (ААААЙДЕЕ сложи 200 грама от горе, халал да са ти пиши го 6.7) на магистрала си е нормален разход.
Темата е дългичка, така че няма да се връщам да търся отделни постове, но мисля че имаше не едно или две мнения които потвърждаваха сходни разходи.
В допълнение мога да кажа, че приятел си взе наскоро пак 1.8 хибрида само че седан, хем той кара доста по агресивно (газ/спирачка) от мен. и на 3-4000 км средния разход му е сходен с моя.
А за 9 разход мога да докарам само ако запаля колата изръчкам се по българия до околовръстен път и там загася.
xtratime написа: 26 Мар 2021 10:40 компютъра им е настроен да подава повече гориво и сместа да е по-богата.Не помня километрите но мисля, че това е до 20 000км
Или са глупости или са на конкретни модели години и тн.

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 26 Мар 2021 15:00

nicktodorov написа: 26 Мар 2021 12:14 А според мен АСС е по-удобен за лежерно каране, когато не те бърка каква точно ще ти е моментната скорост и не бързаш за никъде. Защото така се "лепвам" зад предната кола и си го следвам без да си давам зор да мисля скорост, изпреварвания, дистанции и т.н.
Но да, предполагам ако искате много различна скорост от тази на останалите участници, описаните проблеми с ускорения и спирачки са факт. Тогава може би обикновения е по-добре (но с всичките му недостатъци, заради които все пак беше измислен в последствие АСС...)
Не е задължително лежерно. Мисля, че след като се свикне с него може да се съчетаят нещата.
Но като спомена лежерно, лент асиста го ползвам, когато е лежерно и няма много други участници. Интересно ми е другите как и кога го ползват.

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 26 Мар 2021 15:05

Аз на АСС и лейн асист стигнах до Франкфурт с може би 90% от пътя без да пипна педалите и около 40-50% без да държа постоянно волана. Обаче има някакъв гаден лимит колко може да навие волана и на по-остри завои изключва. Говоря за магистрали, не обратен или 90-градусов завой...

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 26 Мар 2021 15:09

пфф не съм срещал толкова остър завой когато съм го оставял да кара само. А на магистрала го ползвам само ако няма други. Понеже то хубаво ме държи в средата на лентата, но не отчита момента, че съседната лента има друго МПС което рядко си е в неговата средна част на неговата лента...

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 26 Мар 2021 18:56

При мен е 5.9 разход смесен.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 26 Мар 2021 22:12

Колегата с 9 рязход, хвърли ла**то във вентилатора, но не каза нито едно от нещата които го питах.
Какви гуми
Къде зарежда
На колко атмосфери
На колко градуса е държал парното в колата

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 26 Мар 2021 23:06

Относно лайн асиста, аз до сега не съм забелязал да може да ме държи в средата на платното, като оставя колата сама и при приближаване на лента колата бута волана сама и до там, но не съм усетил да държи сама лентата, нещо не съм активирал пропускам или .....
И друго по горе някъде някой спомена че може да се изключи следенето на предния автомобил, и да не ти намаля сама колата, днеска пробвах ама май пак си следи колата пред мен .....
Toyota Corolla 1.6 e210

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 26 Мар 2021 23:22

Дали нямаше два варианта на това? Една по-орязана за ниските нива където само ти помага да не настъпваш маркитовка и пълния лейн асист за високите?
Аз на моята мога буквално да не пипам волана и колата си завива. Е, заради безопсност през 30-40 свкунди ме кара да хвана волана за момент, но иначе с добра маркировка си седи в лентата без проблем

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 26 Мар 2021 23:28

Това на магистрала Тракия работи ли, и да моята е екзекютив и най - вероятно е орязаната версия, това чак сега го разбирам мислех че тойота сефти сенс дъра бъра е еднакакъв пакет ама явно има разлики или по скоро е добавка към него а не част от пакета пълната екстра
Сега прегледах брошурите и за седан и за хеч и комби, но никъде не прочетох да се добавя нещо подобно по нивата хмммм
Toyota Corolla 1.6 e210

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Мар 2021 07:23

Не е орязано. Моята е екзекутив и го има.. Дори и на базовото ниво го има. Зависи дали ти е Toyota Safety Sens 2. Това дали си с 2 може би зависи от годината на производство. Нямам идея дали подлежи на ъпгрейд при обновяване на софтуера. Ако не е 2 или по -нова (не знам дали не е излязло следваща) не следва, ами само ти бута волана леко и се получава един зиг заг непрекъснато. Иначе както каза nicktodorov. При читава маркировка, следва идеално. Околовръстното на софия, завоя след икея си го взима сама, както казах по - остри завои с хубава маркировка не съм хващал. Иначе ако няма маркировка, се хваща за предната кола и я следва нея.

По въпроса с адаптивния круз.
За да включиш стандартния, трябва да задържиш копчето с което включваш КК. Обърни внимание, че иконката се променя. Все пак когато сняг се налепи на радара, щеше да е тъпо да не може да пуснеш кк

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 27 Мар 2021 07:32

В настройките може да се променя чувствителността, аз съм си го направил само звуков сигнал.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 27 Мар 2021 08:13

IvoKrastev написа: 26 Мар 2021 09:26
Mcl написа: 25 Мар 2021 20:55 Ако карате повече по автомагистрала,трябваше да си купите дизел.
Да, но там нещата са добре докато е нов. После се започва дюзи, турбини, ДПФи, ЕГРи и т.н. Само 1 по-сериозен ремон да направиш и цялата икономия заминава в кофата. По-добре прост бензинов мотор на хибрид със 7 разход, отколкото капризн дизел.
Легенди и приказки от 1001 нощ..
Дали ще смениш "дюзи, турбини, ДПФи, ЕГРи" или хибридна батерия - все си е разход.

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 27 Мар 2021 08:18

Krachunov написа: 26 Мар 2021 22:12 Колегата с 9 рязход, хвърли ла**то във вентилатора, но не каза нито едно от нещата които го питах.
Какви гуми
Къде зарежда
На колко атмосфери
На колко градуса е държал парното в колата
Тези неща не смятам, че има смисъл да се коментират, защото в колата трябва да ти е комфортно, но това е субективно. Писал съм в преден пост, че правя на 22 и не пипам повече никога, но тук се налага да пипам защото работи като система от 90те. Ту духа топло, ту студено, и това в нормален режим, а не държи комфортно! Но 22 градуса и на моменти 22.5. От 7 години зареждам само и единствено на ЕКО. Гумите са 17, Мишлен Алипн 6 и са напомпани по табелата на колата.
Ето снимка от снощи, това е в посока ОТ София с 8.
IMG_20210326_221211.jpg
IMG_20210326_221211.jpg (1.84 MiB) Преглеждано 1927 пъти
Не съм сигурен дали ще мога да кача още една, но ето от сряда от вечерта от апа. Това е 140 по круз и КЪМ София. Толкова дава и на колонка.
Screenshot_20210327_080331_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg
Screenshot_20210327_080331_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg (318.35 KiB) Преглеждано 1927 пъти
Ще разровя да намеря и тези с 145 и съответно 9 разход защото излиза, че си измислям.

Според зависи къде ме е отвял вятъра статистиката е следната.
Посоко към София
Ако съм само по тракия до преди "ремонта" разхода е 8 средно, заобикаляйки ремонта разхода пада до 7. От ОМВ на Поповица, където пак се вливам в Тракия до ОМВ Динкатата разхода става 8.2. От ОМВ Динката до Перрола на Церово средно е 8.5 и оттам до София 9.2 и съответно докато стигна до ЕКО в Дружба, че мине първото в София пада на 9.
Ако карам Струма и после Тракия си е 8.5 през цялото време до Петрола на Церово и там скача пак заради баира.

Иначе за лейна и круза - сама се кара по Струма и Тракия. На Тракия след Церово го изключвам, че му идват повече завойте и малко ме плаши, но преди това е супер. Това работи САМО ако е активирам АСС, ако не е те лашка доста, като не се стрвми да държи лентата сама, а само те връща ако тръгнеш да иьлизаш. Сякаш е различен режим.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 27 Мар 2021 08:49

Колега. Пак ти казвам, бях ти споменавал някъде....КЪМ София от МОРЕТО са 550м. денивелация, които разбира се се отразяват. Ако мера разхода ми в една посока само (пътувайки от Дортмунд, например, до вкъщи в южен Байерн...400м денивелация за 540км) разходът ми е абсолютно логично с над 1,5л отгоре. Особено карайки бързо, особено при по-маломощните хибриди (забелязъл съм, че в това отношение дори 2л Корола има по-голям преразход от Лексуса ми и Камри, катерейки метри н.м.в. със скорости 130+). Просто, ако на базата на една отсечка от морето до София твърдиш, че колата ти харчи много, твърдението ти е абсолютно некоректно. Засичаш в ДВЕТЕ посоки, караш на обикновен КК, а не на АСС (защото и моят разход на АСС е с над литър отгоре), после смяташ СРЕДНИЯ разход за двете посоки и тогава ще го дискутираме. Логично ми се струва, или?

ПС....Сори, чак сега видях, че си качил и една снимка с 8.0л ОТ София към морето. Пробвай без АСС! Както писах при мен ми качва около 1л. на магистрала поради прекалено острите му настройки. А твоята 1,8л или 2л е? Гледам при 144кмч си на около 4000 оборота. Което потвърждава подозрението ми, че по-маломощният хибрид на магистрала с тази скорост си е доста по-неикономичен. 2,5л хибридът при 140кмч на равно е на около 1800-1900 оборота. Да не излезе най-накрая точно това като причина... :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта