Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 25 Мар 2021 12:42

Hybrid1stTime написа: 25 Мар 2021 10:42 Моля, споделете как и с колко шофирате тези короли по магистралата, че явно аз нещо не умея или не знам.
Колата вече е над 4000 километра, и разлика в разхода няма. 145 на темпомата и до София разхода е 9! С 140 разхода пада на 8.5! Без значение от режима разхода си е този.
И на мен 2.0 хибрида ми гори над 7 по магистрали с над 120.
Тука имаше обидени колеги като пишех, че тези коли не са за магистрала и горят много, ама ето, очевидно не само моята е така...

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 25 Мар 2021 12:53

Хибрид магистрала натоварена или не лятото ми дава 5.5, зимата 6.5-6.7..но не и 9.. както по - рано някъде писах 8 докарвам сутрешно в града в едната посока (предимно изкачване) на студен двигател зимата.
Иначе магистрала карам 140, 150 ако е натоварено и в лява лента има бързаци които подпират а пък в дясна такива със 100 км в час. Уикенда движих по "магистрала" хемус, със 100-115, даде ми 4.7 от София до където има магистрала.
Става дума за 1.8 хибрида

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 25 Мар 2021 13:09

А аз не вярвам, че хибрид на 140-150 км/ч може да даде 5-6/100 разход. Ако караш с такава скорост на круиз контрол постоянно и най-вече в две посоки по даден маршрут.
А отделно едно е да караш със 100, друго е със 115. Лично за мен ако поддържаш едно темпо, то го правиш през цялото време. Да не се окаже накрая, че по принцип се кара със 100-110, а от време на време 140-150 и накрая да се казва, че е карано със 140 и разход от 5.5.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 25 Мар 2021 13:36

BOz написа: 25 Мар 2021 13:09 А аз не вярвам, че хибрид на 140-150 км/ч може да даде 5-6/100 разход. Ако караш с такава скорост на круиз контрол постоянно и най-вече в две посоки по даден маршрут.
А отделно едно е да караш със 100, друго е със 115. Лично за мен ако поддържаш едно темпо, то го правиш през цялото време. Да не се окаже накрая, че по принцип се кара със 100-110, а от време на време 140-150 и накрая да се казва, че е карано със 140 и разход от 5.5.
Слабо се вълнувам да убеждавам някой в каквото и да било.
Круз карам почти през цялото време но не го оставям само той да определя скоростта. Когато видя, че наближава колона, не чакам радара да засече и да нацепи спирачките, след което да трябва да ускорявам на ново. Когато наближавам, някой за изпреварване, не чакам да се лепна зад него и след това да форсирам. Когато има големи спускания изключвам круза защото ме спира. Когато следва спускане и изкачване пак аз си определям скоростта, а не круза при спускане да ме спира а на изкачване да ускорява.
Когато магистралата е празна, сетвам 140 и си седи така, Ако настигна някой го изпреварвам или ако са ме подпрели се ръчкам до към 150 за да мина "бавната" колона, след което си се връщам на 140.
И както казах, този уикенд карах по хемус и понеже движехме няколко коли, една от които нямаше много душа. Карахме със 110-115 и ми даде разход 4.7.
BOz написа: 25 Мар 2021 13:09 Да не се окаже накрая, че по принцип се кара със 100-110, а от време на време 140-150 и накрая да се казва, че е карано със 140 и разход от 5.5.
Ако така карах по магистрала средния разход, щеше да се окаже малко по нисък от 4.7-4.8... за 15 000 км/ 1 година

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 25 Мар 2021 15:59

Последните два пъти Бургас - Стара Загора карах с 120 км/ч и разхода е 7/100 само на магистралата. Разликата в оборотите между 120 и 140 км/ч е доста сериозна и няма как разликата в разхода да е малка.
Последно промяна от van на 25 Мар 2021 18:19, променено общо 1 път.
Изображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 25 Мар 2021 16:52

van написа: 25 Мар 2021 15:59 Последните два пъти Бургас - Стара Загора карах с 120 км/ч и разхода е над 7/100 само на магистралата. Разликата в оборотите между 120 и 140 км/ч е доста сериозна и няма как разликата в разхода да е малка.
За какъв двигател говорим?

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 25 Мар 2021 20:08

Ами и за мен харчат супер много. С другите 2 коли постигам същите резултати като среден разход - 7 на 100км. Със същото "пазене и " галене " с 2 лита дизел съм на 5. 5 среден разход а със абсолютно същото шофиране 7.2 дизел. С 0.9 турбо бензин 7.5 пак със същото шофиране по същите маршрути.
Очаквах на магистралата 7-8, но с литър отгоре не ми се връзват математиките дето правих преди да я взема.
nicktodorov написа: 25 Мар 2021 12:42 И на мен 2.0 хибрида ми гори над 7 по магистрали с над 120.
Тука имаше обидени колеги като пишех, че тези коли не са за магистрала и горят много, ама ето, очевидно не само моята е така...
Просто може да са ни се паднали лоши бройки.
Аз поне от 2литровия мотор очаквах по-добър магистрален разход, защото 1.8 откровено няма достатъчно сила.

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 25 Мар 2021 20:50

Hybrid1stTime написа: 25 Мар 2021 20:08 Аз поне от 2литровия мотор очаквах по-добър магистрален разход, защото 1.8 откровено няма достатъчно сила.
нямам идея какво точно някой визира с това. Но пълна кола и по магистрала и междуградско не съм имал никога проблеми. Са то си е и до човек и до усещане и стил на каране. Иначе разходите за които говоря са за 1.8 двигател

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 25 Мар 2021 20:55

Ама то тия хибриди на автомагистрала, си е един обикновен бензинов автомобил. Ако карате повече по автомагистрала,трябваше да си купите дизел. Там разхода щеше да ви хареса, бензиновия двигател не е икономичен на автомагистрално шофиране.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 25 Мар 2021 21:06

Цялата работа ми е повече от странна. В интерес на истината с 2,5 двигател и задно предаване (т.е. кардан и допълнително тегло и части) при 130 на КК съм на 6,2- 6,3. При 140 съм на около 7,2. Гледам и при Камрито колеги дават сходни или по-добри разходи. 9 разход, какъвто се спомена от колегата някъде по-горе в дискусията не мога да докарам на 2,5 хибрид дори при константно шофиране с над 170. Максималният ми разход за 540км неограничен аутобан (с изключение на разни детелини и отделни участъци), минат с над 160 по почти целия маршрут ми даде 8,5! Напълно сериозно, при следваща възможност, като пак съм на дълъг път ще ви го снимам в детайли. Твърдението, че хибридът е обикновен бензинов двигател на магистрала пък съвсем не отговаря на моя опит- при същото шофиране Авенсисът ми- 300кг по-лек, което е релевантно при ускорения и сумати коне по-малко, ми гълта над 3л отгоре. А вие как ги карате тия Короли, че да докарате разход 9 при каране със 140, просто идея нямам.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 25 Мар 2021 21:39

Като че ли пак превъртаме многократно коментирани теми... Да, на магистрала и особено с по-високи скорост, хибридът не е по-икономичен от дизел, а даже може би гори и малко повече. В същото време обаче гледайки средния експлоатационен разход на автомобилите, виждаме далеч по-нисък среден разход от този, който е на магистралата. Примери от последната страница - van е с разход 5.86 от подписа му, а nicktodorov - 5.7, моя милост - 8.2.
За хора, които карат от сравнително скоро хибриди, отначало е малко странно, случват се неща, обратни на досегашния им опит - най-много харчи на магистрала, после разходът пада, когато влезеш в града, попаднеш в задръстване, или пък си в трафик в междуградските пътувания (преди пандемията в някакъв празничен ден с луд трафик, каране в колона към Гърция и голямата опашка на Кулата се оказах с разход 5.5!! ). В крайна сметка поне за мен, равносметката показва, нисък среден разход, безпроблемни автомобили, ниски експлоатационни разходи....
Но и друг път съм го писал - няма съвсем универсално решение. Ако карам само магистрала и почти нищо друго, щях да си взема дизел, определено.
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

IvoKrastev
Мнения: 116
Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от IvoKrastev » 26 Мар 2021 09:26

Mcl написа: 25 Мар 2021 20:55 Ако карате повече по автомагистрала,трябваше да си купите дизел.
Да, но там нещата са добре докато е нов. После се започва дюзи, турбини, ДПФи, ЕГРи и т.н. Само 1 по-сериозен ремон да направиш и цялата икономия заминава в кофата. По-добре прост бензинов мотор на хибрид със 7 разход, отколкото капризн дизел.
ИзображениеИзображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 26 Мар 2021 09:27

ToyotaPassion написа: 25 Мар 2021 21:39 Като че ли пак превъртаме многократно коментирани теми... Да, на магистрала и особено с по-високи скорост, хибридът не е по-икономичен от дизел, а даже може би гори и малко повече. В същото време обаче гледайки средния експлоатационен разход на автомобилите, виждаме далеч по-нисък среден разход от този, който е на магистралата. Примери от последната страница - van е с разход 5.86 от подписа му, а nicktodorov - 5.7, моя милост - 8.2.
...В крайна сметка поне за мен, равносметката показва, нисък среден разход, безпроблемни автомобили, ниски експлоатационни разходи....
Но и друг път съм го писал - няма съвсем универсално решение. Ако карам само магистрала и почти нищо друго, щях да си взема дизел, определено.
Прав си колега и никой не е спорил за средния разход и дали като цяло е по-икономична от дизел/бензин. Аз си купих хибрида, защото повечето време търкалям из София. То е видно и от профила ми в Spritmonitor...
А тази последна дискусия тръгна от това мнение:
Hybrid1stTime написа: 25 Мар 2021 10:42 Моля, споделете как и с колко шофирате тези короли по магистралата, че явно аз нещо не умея или не знам.
Колата вече е над 4000 километра, и разлика в разхода няма. 145 на темпомата и до София разхода е 9! С 140 разхода пада на 8.5! Без значение от режима разхода си е този.
И не знам дали някой си е ползвал компресора от комплекта за поправка, но внимавайте! При мен поне се заклещи с буксата 12V в багажника и сега няма мърдане. Ще ходя до сервиза като кифла за да ми изкарат кабела от запалката.... stretcher.gif
И ние просто потвърдихме нашите наблюдения конкретно от магистрално каране и разход.
А както е видно, мнозинството докарваме 7 и нагоре, само Krachunov се опитва да ни убеди, че всички грешим и неговите невероятни 4 и нещо на 100 с над 120 са нормата...

xtratime
Мнения: 84
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от xtratime » 26 Мар 2021 10:40

Привет!
Аз мисля, че голяма роля играе КК и то адаптивния, ако се разчита на него,то често се получава ускоряване и намаляване, което ще доведе до по-висок разход.При мен КК не е адаптивен и си сетвам скоростта на 130км/ч, но досега не съм постигал разход по-голям от 6л на 100км. Ако сетвам на 140-145 км предполагам, че ще стигне 6,5, но разход от 9/100 ме изумява. Не знам до колко е вярно , но мой познат, който е работил в Тойота ми каза, че в началото(визирам новите коли и то хибридите) компютъра им е настроен да подава повече гориво и сместа да е по-богата.Не помня километрите но мисля, че това е до 20 000км.След което компютъра сам намалява горивото.
В общи линии е важно да се наслаждаваме на пътуването, който с каквато скорост му е удобно, но съобразена с ограниченията :thumbsup: , да стигнем живи и здрави, а този литър отгоре или отдолу ще остане без значение.
Успешен ден!
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 26 Мар 2021 11:38

Това за АСС звучи много вярно. При всички хибриди, които съм карал и са с АСС (Аурис, Корола, СТ200, Камри, моя IS300) имам чувството, че настройките са прекалено резки. Набива спирачки рязко в последния момент, когато засече предното МПС, после ускорява с почти пълна газ. Мен лично ме дразни това много. Поради това си карам на обикновения КК и сам си следя ситуацията и предната кола. Ускорявам си умерено, намалявам си умерено. Мисля това се отразява на разхода в голяма степен.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта