Как да шофираме най-икономично хибрид
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мисля че, ще хубаво да споделим опит за икономичното шофиране на хибрида. А това води след себе си и по-малко замърсяване. Аз все още го разучавам и не мога да дам мнение. Но ще се радвам на мнения от "ветераните" на хибридните автомобили.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Два са основните фактора:
1. Желание
2. Постоянство
Ако един от двата липсва, няма как да караш икономично.
1. Желание
2. Постоянство
Ако един от двата липсва, няма как да караш икономично.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Ако караш по двата начина пестиш лев два на 100км. По-добре мисли как да изкарваш 100 пъти повече на 100км.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Идеята по скоро ми беше за замърсяването. Но така или иначе то идва с по икономично каране. То е ясно че, като дадеш 50 к за кола това ти е най-малкия проблем разхода.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Едва ли Вие ще допринесете съществено за по-чистият въздух с вашето икономично каране на хибрид.
Ето тези могат да поизчистят въздуха.Вие само можете да спестите 1лв.
https://fakti.bg/mnenia/544724-vladisla ... v-balgaria
Ето тези могат да поизчистят въздуха.Вие само можете да спестите 1лв.

https://fakti.bg/mnenia/544724-vladisla ... v-balgaria
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
С велосипеда е по-чисто.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Как да шофираме най-икономично хибрид
Ей сега излизам за петдесетина километра обикаляне из Софето, така ще я изрежа!
И без това само бучи да загрява, поне и да върви
После ще проверя икономията
А иначе-стой в зеленото ако си с “ватметър” и ако имаш нерви за такова нещо
Под средата на зеленото си на ток. Повече спиране, отколкото ускоряване също помага 
В другата тема имаше мнения с таква насоченост, педала на газта до стелката (не знам що казват “до ламарината”, сигурно стар Голф с избушен мокет) ама с ритник, доколкото се оправям с английския, после спирачката до стелката, не знам дали с ритник, че да регенерира, реверсира, рекуперира или както там му се вика, че забравих
Това в кръга на шегата, разбира се
Аз карах доста време дизел, сега също, ама три тона и 35 кубика, с цялата покъщнина вътре, та имам навици за плавна работа с всичко. Може би затова хибрида е на 7/100 за последните 5-600 км градско
Ама тя жената го кара основно, та не знам



А иначе-стой в зеленото ако си с “ватметър” и ако имаш нерви за такова нещо


В другата тема имаше мнения с таква насоченост, педала на газта до стелката (не знам що казват “до ламарината”, сигурно стар Голф с избушен мокет) ама с ритник, доколкото се оправям с английския, после спирачката до стелката, не знам дали с ритник, че да регенерира, реверсира, рекуперира или както там му се вика, че забравих

Това в кръга на шегата, разбира се

Аз карах доста време дизел, сега също, ама три тона и 35 кубика, с цялата покъщнина вътре, та имам навици за плавна работа с всичко. Може би затова хибрида е на 7/100 за последните 5-600 км градско

Ама тя жената го кара основно, та не знам

Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Като се изключат "остроумните" коментари. Как да караш икономично,гледаш скалата на таблото да си в еко режим. Гледаш светофарите напред. И най - същественото ако имаш еректулна дисфункция си пиеш хапчетата.
Много забавен за мен случай, беше в началото, когато взех колата. От подуене към сточна гара са доста светофари. И понеже ми беше мерак точно икономично да карам,гледах стриктно скалата с еко точки. Направи ми впечатление, че всички покрай мен тръгваха с яко газ оставяха ме в точка, след което на 200 метра ги гледах да бият спирачки и спираха на поредното червено. Аз докато се довлача, светваше зелено и на практика не спирах, това се повтори 3 или 4 пъти а бързаците не стигнаха кръговото по-бързо от мен. Та реално, икономично може да го правиш с всеки автомобил.
Много забавен за мен случай, беше в началото, когато взех колата. От подуене към сточна гара са доста светофари. И понеже ми беше мерак точно икономично да карам,гледах стриктно скалата с еко точки. Направи ми впечатление, че всички покрай мен тръгваха с яко газ оставяха ме в точка, след което на 200 метра ги гледах да бият спирачки и спираха на поредното червено. Аз докато се довлача, светваше зелено и на практика не спирах, това се повтори 3 или 4 пъти а бързаците не стигнаха кръговото по-бързо от мен. Та реално, икономично може да го правиш с всеки автомобил.
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Лятото, когато ми беше интересно колко може да падне разходът, правех така:
- винаги възможно най-плавно потегляне, ако имаш заряд в батерията, по възможност тръгни на ток, а не рязко (за да не включва двигателя, въпреки наличието на заряд);
- оглеждаш пътната обстановка напред и когато видиш, че ще има препятствие - пешеходец, светофар, излизаща кола и т.н., максимално разно отнемаш газта. Така колата се движи по инерция и си зарежда батерията, вместо да похабяваш кинетичната енергия с една рязка спирачка);
- винаги по надолнище я пускаш да се движи по инерция, ако е възможно;
- по нагорнище избираш една нормална скорост - примерно около 40км/ч и включваш темпомата. Така не се хаби енергия в плавно увеличаване на скоростта или неравномерно каране, което е нормално, ако даваш газ с крака си, а не с темпомата;
- ако искаш да ускориш, по възможност го правиш по надолнище или поне на равно, а не нагоре. Изчакай да изкачиш и тогава, надолу вече, ускори;
- ако знаеш,че скоро идва надолнище и ще можеш да я пуснеш по инерция, изцяди последния заряд, докато го достигнеш, като рязко дръпнеш газта - тогава колата включва батерията;
- спирай възможно най-плавно и дълго;
- знам, че някои на сериозни надолища включват на скорост В, но това не съм го правил, дори не съм наясно в движение ли се включва и т.н.;
- по възможност не ползваш парно или климатик - тогава включва двигателя (за да даде топли), съответно хаби батерия за климатика.
Та така. По този начин седмици наред Лозенец - Горна баня и обратно, после Лозенец - СУ и обратно, ми даваше средно 3.5 лятото. Сега я карам малко по-хайдушки, пък и с парно, и с престои с включео парно и т.н., и от много време (есенно и зимно) се е заковала на 5.4, ама по друг маршрут.
Две неща:
- забелязал съм, че не винаги има директна корелация между оценката за икономично каране (аз я поддържам около 75-86, понякога до 92) и разхода. Понякога висока и ниска оценка водят до един и същ разход, мисля, че оценката взема предвид само определени фактори.
- с горното каране винаги настигаш колоната, т.е. с такова каране няма да стигнеш по-късно и по-бавно, но съм забелязал, че колегите шофьори яко се нервят да те чакат да си допъплиш до светофара и понякога има нерви.
- винаги възможно най-плавно потегляне, ако имаш заряд в батерията, по възможност тръгни на ток, а не рязко (за да не включва двигателя, въпреки наличието на заряд);
- оглеждаш пътната обстановка напред и когато видиш, че ще има препятствие - пешеходец, светофар, излизаща кола и т.н., максимално разно отнемаш газта. Така колата се движи по инерция и си зарежда батерията, вместо да похабяваш кинетичната енергия с една рязка спирачка);
- винаги по надолнище я пускаш да се движи по инерция, ако е възможно;
- по нагорнище избираш една нормална скорост - примерно около 40км/ч и включваш темпомата. Така не се хаби енергия в плавно увеличаване на скоростта или неравномерно каране, което е нормално, ако даваш газ с крака си, а не с темпомата;
- ако искаш да ускориш, по възможност го правиш по надолнище или поне на равно, а не нагоре. Изчакай да изкачиш и тогава, надолу вече, ускори;
- ако знаеш,че скоро идва надолнище и ще можеш да я пуснеш по инерция, изцяди последния заряд, докато го достигнеш, като рязко дръпнеш газта - тогава колата включва батерията;
- спирай възможно най-плавно и дълго;
- знам, че някои на сериозни надолища включват на скорост В, но това не съм го правил, дори не съм наясно в движение ли се включва и т.н.;
- по възможност не ползваш парно или климатик - тогава включва двигателя (за да даде топли), съответно хаби батерия за климатика.
Та така. По този начин седмици наред Лозенец - Горна баня и обратно, после Лозенец - СУ и обратно, ми даваше средно 3.5 лятото. Сега я карам малко по-хайдушки, пък и с парно, и с престои с включео парно и т.н., и от много време (есенно и зимно) се е заковала на 5.4, ама по друг маршрут.
Две неща:
- забелязал съм, че не винаги има директна корелация между оценката за икономично каране (аз я поддържам около 75-86, понякога до 92) и разхода. Понякога висока и ниска оценка водят до един и същ разход, мисля, че оценката взема предвид само определени фактори.
- с горното каране винаги настигаш колоната, т.е. с такова каране няма да стигнеш по-късно и по-бавно, но съм забелязал, че колегите шофьори яко се нервят да те чакат да си допъплиш до светофара и понякога има нерви.
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Как да шофираме най-икономично хибрид
Хм. Всеки знае гореизредените методи за икономия, важащи за всеки автомобил.
С риск да бъда остроумно разбран, ще подскажа, че пропускливостта на кръстовищата (светофарите) е в пряка зависимост от скоростта на изтегляне от кръстовището и метрите след него. Варианта да ускорите бааааавнко, на ток, ако зад вас има колона, е леко затрудняващ същата тази пропускливост, което се отразява на глобалния разход и замърсяване. Не казвам, че трябва с мръсна газ, или да се вдигне 100, за да се скочи на спирачките на следващия светофар, а да се освободи кръстовището максимално бързо, за да преминат максимален брой коли
С риск да бъда остроумно разбран, ще подскажа, че пропускливостта на кръстовищата (светофарите) е в пряка зависимост от скоростта на изтегляне от кръстовището и метрите след него. Варианта да ускорите бааааавнко, на ток, ако зад вас има колона, е леко затрудняващ същата тази пропускливост, което се отразява на глобалния разход и замърсяване. Не казвам, че трябва с мръсна газ, или да се вдигне 100, за да се скочи на спирачките на следващия светофар, а да се освободи кръстовището максимално бързо, за да преминат максимален брой коли
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Абсолютно съм съгласен. Всяко нещо трябва да се прилага разумно, в зависиост от трафика. От друга страна, бързото потегляне от светофара на първите 1-2 коли пък качва риска от близка среща с някой джигит, минаващ на прясно червено от другата посока. Така че разумно плавното потегляне от една страна намалява този риск, а от друга води и до икономия.
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
плавнпто ускорение на ток, не винаги е равно на по - малък рязход. Има скала която показва нужното "количество" натискане на педала.. Поняго е по - икономично да натиснеш и да ускориш и да се пуснеш по инерция след това.
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мойто наблюдение до момента е че, плавно ускорение и предвиждане на спиране и поддържане на скоростта са едни от важните фактори за нисък разход и съответно по ниско ниво на замърсяване.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Ами от много скромния ми опит с хибрида мога да кажа, че разходът изключително много зависи от нивото на батерията при старта (сигурно звучи много банално за дългогодините хибридаджии). Ако е празна е добре да ускоряваш не толкова интензивно, ако е пълна- точно обратното. Явно в последния случай ел. двигателитят много успешно подпомага ДВГ и бързото ускорение до желаната скорост пести гориво. Като е празна батерията явно е обратното...На една и съща отсечка онзи ден с пълна батерия при старта успях да сваля до 4,8, днес, при празна- 6,8 на 100. Карах напълно идентично, температурата е сходна- отрицателна. Разлика очаквах, но не чак такава. Явно 2,5 ДВГ си е сам по себе си жаден доста и е въпрос на подкрепа от ел. двигателя, че да е нисък крайният разход. А и теглото на колата от 1,7т си играе роля сигурно. Как би било при по-леката и с малък двигател Корола- да кажат колегите
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта