Здравейте,
става дума за Аурис Хибрид 2015г. , който е регистриран нов като N1 (товарен) от фирма, за да може да се ползва данъчния кредит.
Но сега е вече на физическо лице и големият и скъп въпрос е - струва ли си да се върне на M1 (лек автомобил) или да се кара като товарен? За БГ предполагам няма да има проблеми (винетка като лек, данък е малък, но то е хибрид, така че е все тая, застраховки разлика няма), но при излизане навън правилата са доста по-строги и глобите фантастични понякога и заради това се чудя дали да мина 1 технотест (при цена около 318лв с ддс) и да си регистрирам в КАТ с новите талони направо М1.
Някой с "товарна" Тойота, без реално колата да се ползва за товарна, има ли опит с чужбина и техните винетки, граници и т.н.?
Чувал съм за кофти истории като чакаш на Капитана 3 дни, защото си камион по документи, а хечбек в реалността, ама ти правят проблем... А като си тръгнал на ваканция никой няма време да се занимава или да плаща винетка/тол такса за камион например...
Благодаря предварително за мненията и коментарите!
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
Предишната ми кола беше така. И аз обмислях да я променя на М1. Обаче взех Тойотата преди това.
При мен за да е N1, беше махнат колана на средното място отзад и се водеше 3+1. Ако и ти си така, също го имай предвид и не помисляй да караш с 5 човека в колата на запад!
За да се върнеш към М1, трябва да закупиш целия комплект колан за мястото от Тойота. Олх иили морги забрави. Ще ти искат документи, сертификати и т.н. и за самите детайли и за монтажа!
После се минава Технотест/Декра/Тюв Норд. Там общо взето удостоверяват, че новото пето място отговаря на изискванията срещу някаква сума.
С документа от тия се ходи в още някаква институция (забравих коя беше), нова такса.
Накрая вече с набора документи - КАТ.
При мен за да е N1, беше махнат колана на средното място отзад и се водеше 3+1. Ако и ти си така, също го имай предвид и не помисляй да караш с 5 човека в колата на запад!
За да се върнеш към М1, трябва да закупиш целия комплект колан за мястото от Тойота. Олх иили морги забрави. Ще ти искат документи, сертификати и т.н. и за самите детайли и за монтажа!
После се минава Технотест/Декра/Тюв Норд. Там общо взето удостоверяват, че новото пето място отговаря на изискванията срещу някаква сума.
С документа от тия се ходи в още някаква институция (забравих коя беше), нова такса.
Накрая вече с набора документи - КАТ.
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
Благодаря за информацията, явно е доста занимавка...
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
Здравей,
Моята беше регистрирана N1 с фиктивен трети ред седалки. В КАТ София се запънаха и ми подхвърлиха, че мога да мина, но в чужбина може да стане приключение.
Минах Технотест, там е бързо, само снимат и издават документ. После в някаква агенция се подава молба, чака се 1-2 седмици по спомен (преди 5 год беше). Накрая в КАТ.
Таксите не ги помня вече.
Моята беше регистрирана N1 с фиктивен трети ред седалки. В КАТ София се запънаха и ми подхвърлиха, че мога да мина, но в чужбина може да стане приключение.
Минах Технотест, там е бързо, само снимат и издават документ. После в някаква агенция се подава молба, чака се 1-2 седмици по спомен (преди 5 год беше). Накрая в КАТ.
Таксите не ги помня вече.
Toyota Avensis Estate T25, 2AD-FTV, 2008
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
Аз ги помня . Въпросната агенция е ДАИ и по името и се разбира, че само вземат, нищо не дават .

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
С моята съм ходил в Турция и Румъния, проблеми не е имало. Все пак е до 3.5т и тези легенди, че се чака на опашки за камиони, са напълно неверни.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?
АА, не ДАИ.
Случва се при излизане от ЕС като видят талона да върнат при тировете. Въпрос на настроение. Не се чака, разбира се, минава се отпред и втори трети камион пуска. Аз го играх покрай кемпера, че правих товарен бус на къща и май само покрай децата се смиляваха
Но всяко минаване на границата си беше напрежение. Сега вече ми е широко около врата
Какво трябва да се направи за теста зависи от това какво липсва, за да е N категория. Но не е толкова зор. Те си връзват гащите, ама и пускат като цяло, ако нещата са наред
Случва се при излизане от ЕС като видят талона да върнат при тировете. Въпрос на настроение. Не се чака, разбира се, минава се отпред и втори трети камион пуска. Аз го играх покрай кемпера, че правих товарен бус на къща и май само покрай децата се смиляваха


Какво трябва да се направи за теста зависи от това какво липсва, за да е N категория. Но не е толкова зор. Те си връзват гащите, ама и пускат като цяло, ако нещата са наред
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 8 госта