Тресене на Тойота Корола при изключена скорост

sledge
Мнения: 4
Регистриран на: 29 Яну 2010 16:35
Местоположение: София

Мнение от sledge » 24 Ное 2011 10:28

Аз също имам корола 1.6 vvti, и аз имам тези показатели. Питал съм в ТМАуто - София. Получих обяснение от приемчика, който казваше, че заради ниски емисии, на празен ход се поддържат ниски обороти. Хайде де ... за 50-100 оборота повече колко повече ще са вредните емисии ?? И как останалите го правят без това. Чистил съм дроселова клапа в тойота, от там ми казаха, че моторчето ми работи отлично. Въпреки това почистих и моторчето, отново клапата, MAF сензора, смених свещи. Водил съм я на диагностика. Всичко това без ефект. Един начин, който ми казаха е, че може да помогне е да се навие един винт за жилото. Симулира все едно, че е натисната малко газта. Аз лично мисля, че това не е съвсем правилен начин.
Карам я вече 2 години така и нямам проблеми.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Ное 2011 12:23

Лекото притрисане е напълно нормално за тези двигатели. По-старите не са така. Приемчикът добре ти е обяснил, но си се убедил,че е бил прав. Само си си дал парите за разни почиствания.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

sledge
Мнения: 4
Регистриран на: 29 Яну 2010 16:35
Местоположение: София

Мнение от sledge » 24 Ное 2011 18:45

LEXUS написа:Лекото притрисане е напълно нормално за тези двигатели. По-старите не са така. Приемчикът добре ти е обяснил, но си се убедил,че е бил прав. Само си си дал парите за разни почиствания.
Ми ... да разбрах, че е нормално.

Почистванията бяха за друга цел. Но въпреки тези процедури оборотите не се промениха. За това да го напиша и поне аз като съм дал пари, другите от форума да си ги спестят.

Всъщност проблема, за който ходих е че като е по-студена оборотите са доста нестабилни падат на 1000-1100 (обикновено държи 1400 - 1500 в началото), колата сякаш ще изгасне. Като спъната е, заглъхва.
Ако подам газ и задържа известно време на към 2000 и малко отгоре оборота, колата се оправя. Понякога и сама се оправя. Като рестарт се получава - сама се форсира и после си нормализира оборотите спрямо температурата.

И това го прави до третата чертичка на температурата (не съм смятал колко градуса са това). След това сякаш нищо не се е случило.

Ако до третата чертичка не направя нещо, сама не се е оправила или не е изгаснала, колата сама ги фиксира по начина, по който описах по-горе.

Има още 2 особености - ако колата стои без да се кара и загрее на място - няма проблем. Второто е, че ако стане въпросния проблем и изгася колата и пак я запаля, все едно се рестартира и проблема го няма.

Ако някой има идея за това ... адски ми е любопитно да разбера от какво е. Колата я карам така вече втора година и и посвикнах, но все пак искам да оправя това нещо. Направените неща от предишния ми пост са все по тази причина.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Ное 2011 19:04

Тя държи различни обороти след запалване взависимост от външната температура. Надявам се това го отчиташ. Ако и при студове не вдига оборотите, прегледай първо свещите дали са по спецификация и на колко км. са. Това са мои предположения само.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 24 Май 2012 17:10

Аз също имам проблема с притрисането на двигателя 1.6 vvti на корола
Е12. Като я взех преди 2 години ми направи впечатление, разучих и ми
стана ясно, че е що годе нормално за тоя двигател. Проблема обаче, е че
притрисането се увеличи осезаемо последния месец. Т.е. вече като спра
на светофар кормилото и таблото видимо си се тресат, преди не беше
толкова очевидно.
Това, което установих за момента: от филтри (маслен/въздушен) и масло
(беше дошло време да ги сменям) проблема си остава както и е написано
по-горе. Опционално мога да сменя свещи и горивен филтър за да видя
дали ще се повлияе, като не възлагам големи надежди. В сервиза, който
ходя ми препоръчаха чистене на стъпковия мотор, но и те не бяха силно
уверени, че проблема е 100% решим.
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 24 Май 2012 20:08

Не знам дали има нещо общо, но двигателя на карината държи винаги 750 об./мин. на празен ход, но когато времето е много горещо падат на 600-650 без никакви включени консуматори. Под горещо разбирайте 30 и нагоре градуса температура.
Carina E 4AFE LB 1992

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Мнение от lubooo » 25 Май 2012 11:14

почистване на МАФ сензора не решава проблема , тези дни го чистих с спецялен спрей за маф сензори на CRC , но оборотите отново са ниски . Остана почистване на дросела , но в друга подобна тема един колега каза уж че са го чистили неговия но нямало резултат , знам ли и аз вече , ако решиш да чистиш дросел пиши за резултата да знам дали да се захващам :thumbsup:
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

Аватар
stenly27
Мнения: 40
Регистриран на: 04 Фев 2012 09:04

Мнение от stenly27 » 25 Май 2012 18:16

Конструктивно са си така бензините VVTI. Оправия нема. Компа си поддържа 650 плюс минус 50 оборота. Челна стойка да направиш файда нема.Може би със смяна на тампоните на двигателя ще има осезаемо намаляване на тресенето biggrin.gif Все пак за 9г. са омекнали.
Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03

Аватар
stenly27
Мнения: 40
Регистриран на: 04 Фев 2012 09:04

Мнение от stenly27 » 25 Май 2012 18:24

stenly27 написа:Конструктивно са си така бензините VVTI. Оправия нема. Компа си поддържа 650 плюс минус 50 оборота. Челна стойка да направиш файда нема.Може би със смяна на тампоните на двигателя ще има осезаемо намаляване на тресенето biggrin.gif Все пак за 9г. са омекнали.

А и другия вариант е модул за авто включване на фаровете за 30лв. поне е полезно :thumbsup:
Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 27 Май 2012 21:57

Моят съединител на Королата ми е доста тежък и даже често ми се случва да я гася без да искам. Преди това карах Астра с доста мек съединител и като се качих на Королата си беше доста по-добре. Другото което е аз също забелязах,че на светофар от време на време тресе като е на свободна, но не виждам до сега да се е оказало някакъв проблем. :thumbsup:

накатта19990
Мнения: 1
Регистриран на: 11 Ное 2020 19:24
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla 1.6

Тресене на Тойота Корола при изключена скорост

Мнение от накатта19990 » 11 Ное 2020 19:28

някой успял ли е да отстрани проблема с претрисането че и аз го имам същия проблем ohmy.gif ohmy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта