
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
И в крайна сметка филтъра е причина за по-бавното изгасване или по-дългото светене на червената лейчица 

- djobonano
- Мнения: 228
- Регистриран на: 05 Авг 2009 10:07
- Местоположение: София - TOYOTA AVENSIS 1 - T22 - 2000 г. - 2.0TD - 90 ps.
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
По този начин е карам така вече 2 г. и нямам проблеми никакви.
Успех на вси'ки с лампичката.
Успех на вси'ки с лампичката.
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
И аз си я карам така, но работата е там, че е следствие от нещо. Когато закупих автомобила, лампата не светеше толкова дълго. След обслужването започна.djobonano написа:По този начин е карам така вече 2 г. и нямам проблеми никакви.
Успех на вси'ки с лампичката.
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Колегите, които опитват да отстранят проблема, до къде са стигнали? Аз вече 10 000 км я карам така, маслото е 10W40, а двигателя да е барнал няма и 100грама масло.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Нещо подобно наблюдавам от 80к км. и на моята Карина Е, която е така да се каже баба на вашите коли. Лампата на маслото при първоначално палене или половин-един час след последното палене свети една секунда след като запали колата и след това загасва. В началото смених три маслени филтъра и две масла, но нямаше промяна и така си карам.
Наскоро избрах и купихме още една такава Карина, която е малко по-зле от към компресия и звук на двг., личи си че е юркана повече, но нейната лампа гасне по-бързо дори след смяна на маслото, когато няма нищо в маслената магистрала.
За мен изводът е че или допуските на маслената помпа са били на края още в завода при моята, или клапана за макс. налягане изпуска, но просто има такива коли и то при всички марки.
Би било редно собственикът на такава кола да замери с точен манометър налягането на маслото на обороти и на 3000 оборота и да го сравни с дадените стойности за модела, но аз така и не го направих...
Наскоро избрах и купихме още една такава Карина, която е малко по-зле от към компресия и звук на двг., личи си че е юркана повече, но нейната лампа гасне по-бързо дори след смяна на маслото, когато няма нищо в маслената магистрала.
За мен изводът е че или допуските на маслената помпа са били на края още в завода при моята, или клапана за макс. налягане изпуска, но просто има такива коли и то при всички марки.
Би било редно собственикът на такава кола да замери с точен манометър налягането на маслото на обороти и на 3000 оборота и да го сравни с дадените стойности за модела, но аз така и не го направих...
Carina E 4AFE LB 1992
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Никой ли не провери цедката на маслената помпа?
AVENSIS 2.0 D4D 2001 SOL 110 HP
RAV4 2.0 XA 20 1CD-FTV D4D 116HP. 2002
RAV4 2.0 XA 20 1CD-FTV D4D 116HP. 2002
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 23 Окт 2015 16:27
- Местоположение: Бяла.Област Русе
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
И моята гасне на третата секунда вече четери години и 50х.км.Филтъра е само един пълнител и не знам дали има клапан.Цедката е чиста филтъра(пълнителя)е ман,маслото е 5/30 а колата е 2.2 136к.с.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Гледам, че сте вдигнали темата след толкова години...
Поправям казаното от 2012. Категорично времето е около половин секунда след пускането на ключа.
За дизелите много колеги имаха запушени цедки долу в картера.
За бензинките не съм чувал такъв случай, моят двигател също е чист.
Поправям казаното от 2012. Категорично времето е около половин секунда след пускането на ключа.
За дизелите много колеги имаха запушени цедки долу в картера.
За бензинките не съм чувал такъв случай, моят двигател също е чист.
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Ще пробвам след 1 минута ако запаля дали пак ще е същото време докато изгасне лампата. Така мисля ще изключа или потвърдя проблем с клапанчетата.
Преди много години на жигулата лампата гаснеше още на стартер. Сега пък много коли палят лампа за маслото само ако компа реши. Т. Е. не свети лампа на контакт преди да завърти стартера.
Преди много години на жигулата лампата гаснеше още на стартер. Сега пък много коли палят лампа за маслото само ако компа реши. Т. Е. не свети лампа на контакт преди да завърти стартера.

- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Твоят мотор какъв е - 4АФЕ, 5АФЕ, 7АФЕ, че почнах вече да ги бъркам? И масленият филтър има ли конзола с relief valve, както е при мен с 4АГЕ?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
4афе , има клапан на филтъра и маслен радиатор също.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Също като при мен. Ако си обърнал внимание, аз смених и буталцето (клапанчето), и пружинката, която беше много омекнала. И сега втори месец наблюдавам студения старт, като почти съм уверен, че отслабената пружинка е била причината за по-слабо задържане на маслото в маслените магистрали и съответно по-бързото му оттичане в картера. Добре, че конзолата е достъпна и ако решиш да се пробваш, би било добре да си осигуриш и 2-та големи О-пръстена, защото обикновено са леко спечени... 

- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Всъщност би могъл да смениш клапанчето и пружинката, без да демонтираш конзолата, но тогава няма да можеш да провериш износването, тъй като тази част от конзолата трябва да е обърната обратно. Ако случайно имаш омасляване от О-пръстените, сега е моментът да разглобиш всичко и да ги смениш. Има и една стоманена шайба с особен размер вътре, не знам дали трябва да се сменя, но аз я смених. Трябват ти и 2 медни дихтунги/ Това е всичко... 

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Благодаря за изчерпателната информация. Другия клапан сигурно се сменя при свален картер?
Имам манометър за маслото и термометър. Не от някакви спортни амбиции, но имах период с много свободно време и си играех, а и е хубаво на стара кола да знаеш, че има налягане.
1000 об. 1.4 бара, 2000 об. 3 бара, 3-4000 4 бара и нагоре дига до 4.5 бара при загрял двигател.
Спецификацията е 3000 оборота=3 до 5 бара. В това време около 10 градуса външна температура маслото в картера е на 45 50 градуса на магистрала и извън града. По задръствания сега стига до 65, в адска жега под 90.
Тъй като доколкото знам се охлажда през радиатор само излишното масло, ако сменя клапана на филтъра може би ще имам малко по малко излишно масло.
При тези данни на налягането според мен е разумно да поръчам само пружина/и.
Имам манометър за маслото и термометър. Не от някакви спортни амбиции, но имах период с много свободно време и си играех, а и е хубаво на стара кола да знаеш, че има налягане.
1000 об. 1.4 бара, 2000 об. 3 бара, 3-4000 4 бара и нагоре дига до 4.5 бара при загрял двигател.
Спецификацията е 3000 оборота=3 до 5 бара. В това време около 10 градуса външна температура маслото в картера е на 45 50 градуса на магистрала и извън града. По задръствания сега стига до 65, в адска жега под 90.
Тъй като доколкото знам се охлажда през радиатор само излишното масло, ако сменя клапана на филтъра може би ще имам малко по малко излишно масло.
При тези данни на налягането според мен е разумно да поръчам само пружина/и.
Последно промяна от max-2 на 06 Ное 2020 09:03, променено общо 1 път.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 7 госта