Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Terko
Мнения: 56
Регистриран на: 15 Окт 2020 06:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV-4 2.2 D2D 136 hp

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от Terko » 15 Окт 2020 06:30

Здравейте! Приятно ми е да се присъединя към вас, четох много теми тук последните дни и съм приятно изненадан от съдействието, което виждам че потребители с желание оказват :)
До онзи ден бях в клуба на Рено, днес съм в клуба на Тойота :) На Реното преди години инсталирах допълнителен нагревател, който се монтира в климатичната система, където е кондензатора и радиатора, като компютъра след това следи и под 5 градуса температура и зареден двигател пуска 1000 W докато загрее антифриза. Въпреки, че колата беше без "студен пакет" се оказа, че имам и букса и място за слагането на нагревателя, а след слагането му се включваше в компютъра, че колата разполага с такъв нагревател, за да може да го управлява.
Видях, че и за Тойота има такива ел. радиатори, дори на схемата на автомобила видях че има позиция за него. Въпросът ми е, някой слагал ли си е такъв за RAV-4 допълнително? Къде се разглабя за да се монтира? За Реното бях попаднал на руски форуми, където беше обяснено, но за Тойота само намирам обяви за продажба на такива нагреватели и никаква допълнителна информация.
В Toyodiy за този елемент пише Quick Heater Assy, номер 87710G - 87710-26070.
Благодаря предварително! :)

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от jacob12 » 15 Окт 2020 21:06

Здравей колега
И аз съм се интересувал от темата ти. Плунжери ( Plungers на френски ) са подгревни елементи, свещи монтирани на алуминиев носител. Тази схема се среща при Фолксваген от 90-те, Рено от Лагуна 1 фаза 2, насам, на дизелите им 1,9: 2,2 дизели. После на 2,0 нисанския и т.н. При тази схема след запалване и степен на натоварване на генератора се включват от 1 до 4 плунжера
Друга много разпространена схема на отопление е с подгревен елемент до радиатора на парното. Палиш и ако генератора не е натоварен, се пускат различни степени на подгревния елемент. Схемата е като калорифер - имаш топло веднага след запалване
Третата схема е печка, в Европа естествено Вебасто, със или без дистанционно, може да я включваш през телефон даже. Евтините схеми на Вебасто са около 1300 лева и ако сега си купил колата, може да направиш този проект. Към печката трябва и циркулационна помпа
Аз живея в къща и зимата паля, скачам пак в къщи и оставам колата да работи 5-10 минути. Влизам и вече е сравнително топло. Реното няма никакво изчистване на предното стъкло, духа поне 20 минути да размрази, Тойотата е изчислена отлично. На Реното свалях, мислих, и то завода не го е направил, та аз ли?

Аватар
mapamop
Мнения: 4721
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 139 пъти
Получена  благодарност: 447 пъти

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от mapamop » 15 Окт 2020 21:24

Това или подобно го видях в английски Аурис на колега от форума по схемите за части и май го мернах някъде по схемите за ел. инсталацията.
Ако върши работа, мисля че пазя някъде из къщи ремонтната схема на ел инсталацията. Местото на монтажа е на "третия етаж" над радиатора на парното. Т.е. радиатор за климатика, радиатор на парното и този нагревател са монтирани един над друг на "сандвич". Не съм го виждал наживо разглобено - само по схеми. Ауриса е края на 2007 година. По спомен е електрическа печка на ток от акумулатора/генератора.
Не съм сигурен само в европейските версии дали е налично окабеляването.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L

Аватар
peterhr
Мнения: 605
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 13 пъти
Обратна връзка:

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от peterhr » 16 Окт 2020 23:03

Този нагревател за Тойота е изцяло различен от моделите при Рено. При рено се нагрява антифриза.
При посоченият номер в Тойота се нагрява въздуха в купето.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от jacob12 » 17 Окт 2020 16:46

При първите Рена с подгрев - бяха с подгревни свещи в антифриза - дизелова Лагуна 1, фаза 2 ( 1999-2001), Лагуна 2. При Меган 2 и производни има ПТС елемент до парното, както колегата е описал по горе. Но това са подробности. Едно Вебасто е добро решение

Terko
Мнения: 56
Регистриран на: 15 Окт 2020 06:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV-4 2.2 D2D 136 hp

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от Terko » 19 Окт 2020 17:28

Здравейте и благодаря! За седмица откак съм с новата кола си инсталирах Круиз Контрол по тема във форума, сложих си ел. хроматично огледало и оправих дупка в предното стъкло с един майстор на повикване. Така че се доближавам до нещата, които ми харесваха във френския автомобил. В Реното нагревателя се слага пред парното на колата, един вид обдухва се на път към купето и се затопля. В Тойота като гледам по схемата е същото, пак е по пътя на въздуховода до радиаторчето.
Забелязах, че бързо загрява пущината. Дали няма подгревни свещи на антифриза? В Toyodiy не успявам да се ориентирам. VIN е JTMBC31V205044869 - ако някой може да погледне, ще съм благодарен!

Аватар
mapamop
Мнения: 4721
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 139 пъти
Получена  благодарност: 447 пъти

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от mapamop » 19 Окт 2020 22:37

Ето ти картинка за Аурис-а, за който писах преди. Елементът съм ти го "светнал" със реалния му каталожен номер.
Мисля че при липса на тръби, няма как да ти стопли антифриза, освен ако с конвекцията не го претопля през радиатора на парното. Според мен е много неефективен метод, и предвид позицията на монтажа - едва ли.
И пак да кажа че е за Аурис!
Screenshot 2020-10-19 222744.png
Screenshot 2020-10-19 222744.png (45.03 KiB) Преглеждано 2756 пъти
И картинка за РАВ4 от 2007-а, произволен дизелов "десняк":
Screenshot 2020-10-19 223550.png
Screenshot 2020-10-19 223550.png (370.82 KiB) Преглеждано 2756 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L

Terko
Мнения: 56
Регистриран на: 15 Окт 2020 06:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV-4 2.2 D2D 136 hp

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от Terko » 22 Окт 2020 06:20

Благодаря! Аз покарах малко колата, сутрин на около 5 градуса почва да духа топло като съм минал буквално около 400-500 метра. Не знам как става тази магия с дизел, на Реното без печката беше нужно да мина километър и нещо най-малко, за да почне да се усеща някаква топлинка. Затова си мисля, че може Тойотата да е по-кадърно замислена или пък има някакъв друг пиниз, който осигурява топлината по-бързо. Закачих я на Техстрийм с надежда да видя дали има някакъв нагревател, който да се управлява от там, но не видях. На Реното в дигностиката можеше да избереш колко вата е и да го активираш или изключиш.

Аватар
mapamop
Мнения: 4721
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 139 пъти
Получена  благодарност: 447 пъти

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от mapamop » 22 Окт 2020 08:36

Доколкото знам, ако има такъв нагревател си има и бутон на таблото за включване.
Виж на japan-parts.eu по VIN какво ти дава като части. Имам смътен спомен че имаше дизелови Авенсиси със "зимен пакет" на които имаше бутон който вдигаше оборотите на двигателя, за да загрее по-бързо и да тръгне топлото.
Повече от това не мога да помогна - със бензинов Авенсис съм и при мен ситуацията е коренно различна.
Ако си намериш електрическия модул е много вероятно окабеляването за него да е налично и просто да се наложи монтажа на модула и да се добавят реле, предпазител и бутон.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L

Аватар
biro
Мнения: 2723
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от biro » 22 Окт 2020 08:51

Като си закачил техстрийм да беше видял като започна да духа топло температурата на антифриза колко е. От това ще стане ясно дали си с ел нагревател или подгрев на антифриза.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5529
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 253 пъти
Получена  благодарност: 259 пъти

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2020 09:40

1000W ел нагревател? Може, ама на Лагуна - малко ме съмнява... Това са 80-85А само за нагревателя.. На джипа имах такъв (май бе 4 секции по 250Вт), ама алтернатора бе 220А...
Полза от него - ами по-бързо размразяваше челното стъкло, но не се усещаше като топлина в купето. Отопляемите седалки и волан създаваха МНОГО ПО-БЪРЗО усещането за топло, дори и да не е загрял антифриза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
peterhr
Мнения: 605
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 13 пъти
Обратна връзка:

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от peterhr » 22 Окт 2020 09:57

На Лагуната имаше нагревателен блок със свещи на антифриза, преди да влезе в купето. 4 свещи. Управляваха се доста сложно, заради голямата консумация. 2 от тях бяха на общо реле, 3та и 4та на съвсем отделни още 2 релета. Включваха се последователно през няколко секунди и то само ако много други параметри бяха в норма.

Това, което тук се коментира е изцяло електрическа "печка", която топли въздух. По картинките няма никакви маркучи и водни връзки. Вероятно затопля директно въздуха, който преминава първо през радиатора и след това през печката.

Имаше модели Опели от преди 10тина години, които имаха малки нагреватели във всеки въздуховод.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5529
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 253 пъти
Получена  благодарност: 259 пъти

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2020 10:01

peterhr написа: 22 Окт 2020 09:57 Това, което тук се коментира е изцяло електрическа "печка", която топли въздух.
Точно това имах предвид като личен опит... А мощността си е мощност - трябва да дойде отнякъде, независимо дали отива за нагряване на антифриз, въздух, задник и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Terko
Мнения: 56
Регистриран на: 15 Окт 2020 06:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV-4 2.2 D2D 136 hp

Монтаж на електрическа печка RAV-4 D2D 2009

Мнение от Terko » 23 Окт 2020 06:12

Аз намерих една интересна тема https://www.toyotaownersclub.com/forums ... fo-please/ и се оказва, че имам въпросните 3 PCT Heater релета. Според темата, те са за така наречения positive temperature coefficient heater (PCT Heater). Момчетата от онзи форум са мерили как точно работи. Загадката е разрешена :) Явно на някои равчета Тойота слагат такива отоплители, за да сгрее по-бързо купето.
Този отоплител е същия впрочем като на реното. Абсолютно същия изглежда.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 0 госта