Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Въобще не става въпрос за 'мерене', а за лични наблюдения...
За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил... Да, на джипа ми бе удобен, заради огромният въртящ момент при ниски обороти (при мен бе 570Нм при 2000об/мин), което позволява много плавно и комфортно водене извън пътя... Дори такива сложни операции като качване на висок бордюр можеха да се прецизират до милиметър - например да повдигнеш колелото само до половината бордюр...
Вероятно заради ДПФ ауспусите повече от година стояха леко ръждясали, без следа от налеп/сажди по тях (на Фиатчето лек налеп май почна да се появява преди изтичане на годината)... И миризмата на изгорелите газове не приличаше на дизелова (за разликата от миризмата на Фиата - там въпреки, че нямаше никакви видими сажди/пушеци, миризмата бе по-'стандартна')...
Така, че явно работи системата...
За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил... Да, на джипа ми бе удобен, заради огромният въртящ момент при ниски обороти (при мен бе 570Нм при 2000об/мин), което позволява много плавно и комфортно водене извън пътя... Дори такива сложни операции като качване на висок бордюр можеха да се прецизират до милиметър - например да повдигнеш колелото само до половината бордюр...
Вероятно заради ДПФ ауспусите повече от година стояха леко ръждясали, без следа от налеп/сажди по тях (на Фиатчето лек налеп май почна да се появява преди изтичане на годината)... И миризмата на изгорелите газове не приличаше на дизелова (за разликата от миризмата на Фиата - там въпреки, че нямаше никакви видими сажди/пушеци, миризмата бе по-'стандартна')...
Така, че явно работи системата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3445
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 688 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Личен опит: Маздата от подписа с изключителни чисти ауспуси до момента в който не го запуши филтъра безвъзвратно. Наивно махане на същия само за да се начуим, че никога не той е проблема
След корекции на истинския проблем по двигателя и замяна с подходящ софтуер, колата отново спря да пуши и изчисти накрайниците дори и без филтър. Миризмата обаче си беше вече там
Поради промяна на типа експлоатация на колата я продадох на момче, на което изрично му обясних за какво се ползват дизелите, ей така да му спестя ремонти, нерви и т.н.





- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Няма ДПФ, който да оцелее само при градско шофиране, 2-3 излизания на магистрали в годината също не помагат кой знае колко.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Вярно, че Джипа го продадох на около 90х.км при доста активно и безпроблемно градско шофиране, но ми бе направило следното впечатление при включени тестери...
В града го оставя до около 82% запушване и тогава почва регенерация, която смъкваше 'запушването' до 6-7%....
Извън града запушването го държеше на около 34-38%... Ако е бил 'по-чист' - запушва го до толкова... Ако е бил по-мръсен - го изчиства до около тази стойност...
Което ме наведе на мисълта, че е възможно при регенерецията все пак да успява по-добре и по-пълно да го прочисти заради високата температура...
В града го оставя до около 82% запушване и тогава почва регенерация, която смъкваше 'запушването' до 6-7%....
Извън града запушването го държеше на около 34-38%... Ако е бил 'по-чист' - запушва го до толкова... Ако е бил по-мръсен - го изчиства до около тази стойност...
Което ме наведе на мисълта, че е възможно при регенерецията все пак да успява по-добре и по-пълно да го прочисти заради високата температура...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Предимствата на дизеловия двигател не се губят, дори ако е монтиран на лек автомобил. Затова и такива автомобили бяха получили толкова широко разпространение, преди европейските институции да решат да ги ограничат.slowtraveler написа: ↑12 Авг 2020 08:51 За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил...

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Навярно не се изразих правилно - както всеки двигател, и дизела има определени особености, които в някои режими са плюс, а в други - минус - негативни...
Общоизвестно е, че съвременният дизел е доста сложен (технологичен) турбиниран двигател, работещ с директно впръскване на дизел под много високо налягане...
Общо взето особеностите му са - избягване на старт/стоп режим (най-вече заради турбината), изискване към добро филтриране на горивото (заради фините дюзи и въобще гориво-нагнетателната система), обича що годе 'стационарните режими' - т.е. да подбереш подходящ режим - например 0.5-0.7 от пълно натоварване, при нормални обороти, и да го караш с часове/дни. Не обича работа на празен ход, също както не обича рязка промяна на режимите (например рязко ускорение и т.н.)...
Просто горните особености видимо не са чак толкова подходящи за автомобил-ежедневка, каквито са леките автомобили... Затова и смятам, че преимуществата му като 'икономия', по-приятно 'турбо' поведение от ниските се губят при толкова малки двигателчета...
Общоизвестно е, че съвременният дизел е доста сложен (технологичен) турбиниран двигател, работещ с директно впръскване на дизел под много високо налягане...
Общо взето особеностите му са - избягване на старт/стоп режим (най-вече заради турбината), изискване към добро филтриране на горивото (заради фините дюзи и въобще гориво-нагнетателната система), обича що годе 'стационарните режими' - т.е. да подбереш подходящ режим - например 0.5-0.7 от пълно натоварване, при нормални обороти, и да го караш с часове/дни. Не обича работа на празен ход, също както не обича рязка промяна на режимите (например рязко ускорение и т.н.)...
Просто горните особености видимо не са чак толкова подходящи за автомобил-ежедневка, каквито са леките автомобили... Затова и смятам, че преимуществата му като 'икономия', по-приятно 'турбо' поведение от ниските се губят при толкова малки двигателчета...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Но голяма част от съвременните бензинови двигатели - почти не отстъпват по сложност на съвременните дизелови двигатели. Много от съвременните бензинови двигатели са относително значително по-натоварени по сравнение с аналогични съвременни дизелови (които са също относително по-натоварени от аналогични по-стари модели). (Значителното усложняване, до голяма степен, се дължи на опитите на производителите да покрият до голяма степен абсурдните „екоевронорми” - до колкото разбирам.)
Старт/стоп режима не се отразява добре и на бензиновия двигател, макар и в по-малка степен. Бензиновия двигател също „обича” стационарните режими и също не му се отразява добре, макар и в по-малка степен – рязката промяна на режимите. Но най-вече - зависи какъв бензинов с какъв дизелов двигател се сравнява. (При честа промяна на режимите и при работа на частични режими – икономичността на дизела се влошава в много по-малка степен, от колкото при бензиновите двигатели, свързано с това от където тръгнаха отделените реплики.) Празния ход – на кой двигател би се отразил по-зле, но чак да „не обичат”. Всъщност много от написаното, макар и в значително по-малка степен е в сила и за различните типове електродвигатели.
Според мен - относително "по-линейното разгръщане" на мощността на дизеловия двигател, по-голямата му мощност при ниски и при обороти близки до "празния ход" е важно за по-удобната експлоатация на автомобила, особено в града. Да видим и как ще се отрази GDF на експлоатацията на бензиновите двигатели при експлоатацията им в градовете.
пс Освен това - задръстването на DPF е значително по-малко при широко разпространените днес дизелови двигатели с AdBlu системи, според мен, поради значително по-слабото образуване на "твърди" частици в следствие на значително по-слабата или дори "липсата" на "рециркулация" на изгорели газове.
Старт/стоп режима не се отразява добре и на бензиновия двигател, макар и в по-малка степен. Бензиновия двигател също „обича” стационарните режими и също не му се отразява добре, макар и в по-малка степен – рязката промяна на режимите. Но най-вече - зависи какъв бензинов с какъв дизелов двигател се сравнява. (При честа промяна на режимите и при работа на частични режими – икономичността на дизела се влошава в много по-малка степен, от колкото при бензиновите двигатели, свързано с това от където тръгнаха отделените реплики.) Празния ход – на кой двигател би се отразил по-зле, но чак да „не обичат”. Всъщност много от написаното, макар и в значително по-малка степен е в сила и за различните типове електродвигатели.
Според мен - относително "по-линейното разгръщане" на мощността на дизеловия двигател, по-голямата му мощност при ниски и при обороти близки до "празния ход" е важно за по-удобната експлоатация на автомобила, особено в града. Да видим и как ще се отрази GDF на експлоатацията на бензиновите двигатели при експлоатацията им в градовете.
пс Освен това - задръстването на DPF е значително по-малко при широко разпространените днес дизелови двигатели с AdBlu системи, според мен, поради значително по-слабото образуване на "твърди" частици в следствие на значително по-слабата или дори "липсата" на "рециркулация" на изгорели газове.
Последно промяна от Hursa на 12 Авг 2020 18:46, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Чудя се защо извън Европа почти не се виждат.
Нещо общо със това?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kyoto_Protocol
https://green-budget.eu/wp-content/uplo ... worse1.pdf - може би леко biased, може би не толкова - всеки може да си прецени. Определено виждам родната картинка

Ако се разчетеш, еко нормите, особено като вредни емисии (!=CO2) се покриват от prius 4 със атмосферен бензин без директно впръскване. Всичките усложнения се правят със съвсем други цели, включително за да изкарат по-добри резултати на NEDC и подобни тестове. При реална експлоатация разликите не са толкова брутални.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Всъщност, точно по отношение отделянето на въглеродния двуокис - дизеловите двигатели се представят много по добре от бензиновите двигатели. Като еко системите - като катализатори, DPF, GDF, EGR - увеличават отделянето на въглероден двуокис.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
!= означава not equal toособено като вредни емисии (!=CO2)

Иначе да, представят се по-добре в това отношение (естествено ако не се сравняват със atkinson или HCCI мотор), но за сметка на NOx или PM (а може и двете в повечко).
EGR не е само и единствено еко система.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
А кои са най-значимите парникови газове? (Както виждате - протокола от Киото с който се обосновавате, се отнася най-вече за ограничаване отделянето на въглероден двуокис.) Сравнете количеството отделяни азотни окиси, количеството твърди частици (не забравяйте, че в евронормите се нормира - също отделянето на въглеводороди, както и въглеродния окис - а такива бензиновите двигатели отделят в по-големи количества) и го сравнете с разликата в количествата отделян въглероден двуокис между "бензиновите" и "дизеловите" автомобили. Включете в сравнението и автомобилите с "аткинсонов" двигател, щом желаете - включете и тези с HCCI 
(А ако ще се сравняват хибридни автомобили - трябва да сравним "бензинов" с "дизелов", но за съжаление необосновано европейската администрация закопа дизеловите двигатели, така лишавайки ни от тези толкова по-екологични решения.
)

(А ако ще се сравняват хибридни автомобили - трябва да сравним "бензинов" с "дизелов", но за съжаление необосновано европейската администрация закопа дизеловите двигатели, така лишавайки ни от тези толкова по-екологични решения.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
- Прикачени файлове
-
- air_pollution.PNG (14.64 KiB) Преглеждано 2417 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Сравнете количествата отделян въглероден двуокис, спрямо количествата отделяни азотни окиси (сравнително нетрайни и до голяма степен усвоявани от растителността) и серни окиси. Сравнете отделянето им при автомобилите.
Може да сравните и поглъщащата способност по отношение на инфрачервеното излъчване на въглеводородите и да го сравните с тази способност при споменатите газове.
Може да сравните и поглъщащата способност по отношение на инфрачервеното излъчване на въглеводородите и да го сравните с тази способност при споменатите газове.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Тук се опитвате да "докажете", че азотните окиси не са вредни ли? 

Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
При много вещества "вредата" или "полезността" зависи от концентрацията. Азотните окиси са едни от тях. Също както въглеродния двуокис, също както кислорода.
Азотни окиси е имало, има и ще има в земната атмосфера (и не само в атмосферата). Все пак азота и кислорода са основните и съставляващи.
Азотни окиси е имало, има и ще има в земната атмосфера (и не само в атмосферата). Все пак азота и кислорода са основните и съставляващи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта