Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2020 08:51
За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил... Да, на джипа ми бе удобен, заради огромният въртящ момент при ниски обороти (при мен бе 570Нм при 2000об/мин), което позволява много плавно и комфортно водене извън пътя... Дори такива сложни операции като качване на висок бордюр можеха да се прецизират до милиметър - например да повдигнеш колелото само до половината бордюр...
Вероятно заради ДПФ ауспусите повече от година стояха леко ръждясали, без следа от налеп/сажди по тях (на Фиатчето лек налеп май почна да се появява преди изтичане на годината)... И миризмата на изгорелите газове не приличаше на дизелова (за разликата от миризмата на Фиата - там въпреки, че нямаше никакви видими сажди/пушеци, миризмата бе по-'стандартна')...
Така, че явно работи системата...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от WoLF » 12 Авг 2020 09:54





WoLF
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от iovkito » 12 Авг 2020 10:16
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2020 11:10
В града го оставя до около 82% запушване и тогава почва регенерация, която смъкваше 'запушването' до 6-7%....
Извън града запушването го държеше на около 34-38%... Ако е бил 'по-чист' - запушва го до толкова... Ако е бил по-мръсен - го изчиства до около тази стойност...
Което ме наведе на мисълта, че е възможно при регенерецията все пак да успява по-добре и по-пълно да го прочисти заради високата температура...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Hursa » 12 Авг 2020 14:18
Предимствата на дизеловия двигател не се губят, дори ако е монтиран на лек автомобил. Затова и такива автомобили бяха получили толкова широко разпространение, преди европейските институции да решат да ги ограничат.slowtraveler написа: ↑12 Авг 2020 08:51 За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил...

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2020 14:33
Общоизвестно е, че съвременният дизел е доста сложен (технологичен) турбиниран двигател, работещ с директно впръскване на дизел под много високо налягане...
Общо взето особеностите му са - избягване на старт/стоп режим (най-вече заради турбината), изискване към добро филтриране на горивото (заради фините дюзи и въобще гориво-нагнетателната система), обича що годе 'стационарните режими' - т.е. да подбереш подходящ режим - например 0.5-0.7 от пълно натоварване, при нормални обороти, и да го караш с часове/дни. Не обича работа на празен ход, също както не обича рязка промяна на режимите (например рязко ускорение и т.н.)...
Просто горните особености видимо не са чак толкова подходящи за автомобил-ежедневка, каквито са леките автомобили... Затова и смятам, че преимуществата му като 'икономия', по-приятно 'турбо' поведение от ниските се губят при толкова малки двигателчета...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Hursa » 12 Авг 2020 18:04
Старт/стоп режима не се отразява добре и на бензиновия двигател, макар и в по-малка степен. Бензиновия двигател също „обича” стационарните режими и също не му се отразява добре, макар и в по-малка степен – рязката промяна на режимите. Но най-вече - зависи какъв бензинов с какъв дизелов двигател се сравнява. (При честа промяна на режимите и при работа на частични режими – икономичността на дизела се влошава в много по-малка степен, от колкото при бензиновите двигатели, свързано с това от където тръгнаха отделените реплики.) Празния ход – на кой двигател би се отразил по-зле, но чак да „не обичат”. Всъщност много от написаното, макар и в значително по-малка степен е в сила и за различните типове електродвигатели.
Според мен - относително "по-линейното разгръщане" на мощността на дизеловия двигател, по-голямата му мощност при ниски и при обороти близки до "празния ход" е важно за по-удобната експлоатация на автомобила, особено в града. Да видим и как ще се отрази GDF на експлоатацията на бензиновите двигатели при експлоатацията им в градовете.
пс Освен това - задръстването на DPF е значително по-малко при широко разпространените днес дизелови двигатели с AdBlu системи, според мен, поради значително по-слабото образуване на "твърди" частици в следствие на значително по-слабата или дори "липсата" на "рециркулация" на изгорели газове.
Hursa
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Lwerewolf » 12 Авг 2020 18:45
Чудя се защо извън Европа почти не се виждат.
Нещо общо със това?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kyoto_Protocol
https://green-budget.eu/wp-content/uplo ... worse1.pdf - може би леко biased, може би не толкова - всеки може да си прецени. Определено виждам родната картинка

Ако се разчетеш, еко нормите, особено като вредни емисии (!=CO2) се покриват от prius 4 със атмосферен бензин без директно впръскване. Всичките усложнения се правят със съвсем други цели, включително за да изкарат по-добри резултати на NEDC и подобни тестове. При реална експлоатация разликите не са толкова брутални.
Lwerewolf
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Hursa » 12 Авг 2020 18:48
Hursa
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Lwerewolf » 12 Авг 2020 18:59
!= означава not equal toособено като вредни емисии (!=CO2)

Иначе да, представят се по-добре в това отношение (естествено ако не се сравняват със atkinson или HCCI мотор), но за сметка на NOx или PM (а може и двете в повечко).
EGR не е само и единствено еко система.
Lwerewolf
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Hursa » 12 Авг 2020 19:05

(А ако ще се сравняват хибридни автомобили - трябва да сравним "бензинов" с "дизелов", но за съжаление необосновано европейската администрация закопа дизеловите двигатели, така лишавайки ни от тези толкова по-екологични решения.

Hursa
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Filbor » 12 Авг 2020 19:33
- Прикачени файлове
-
- air_pollution.PNG (14.64 KiB) Преглеждано 2423 пъти
Filbor
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Hursa » 12 Авг 2020 19:38
Може да сравните и поглъщащата способност по отношение на инфрачервеното излъчване на въглеводородите и да го сравните с тази способност при споменатите газове.
Hursa
urb
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Мнение от Hursa » 12 Авг 2020 22:17
Азотни окиси е имало, има и ще има в земната атмосфера (и не само в атмосферата). Все пак азота и кислорода са основните и съставляващи.
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта