
Чип тунинг
Чип тунинг
Какво мислите за чип тунинга? Оптимален начин ли е за увеличаване на мощността, или скъп е неефективен? Има ли някой опит и инфо за това в България? 

stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
разглеждах тук, www.digitaltuning.bg , и видях че за моята 1.6, 110к.с. чипът струва 622лв. конете се вдигат от 110 на 122, а въртящият момент от 150 при 3800об/мин, на 170 при 3610об/мин. не знам дали има смисъл, предположих че понеже колата ми е лека, корола 00-2002, 1100кг, може би ще има ефект. всъщност повече ми се струва че ще има ефект въртящият момент, защото конете от 110 при 6000, стават 122 на 6100, обаче ако до 6000 оборота разполагам със старите":) не знам дали си струва. какво ще ме посъветвате?
струва ли си 


stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
толкова не можеш да качиш само с чип
12кс се усещат - и пак ще ги има само при мощно настъпване на колата. и въртящият момент в ниските ше се усети - ако наистина го има. комбинацията спортна генерация, спортен филтър и чип би дала такъв резултат, но само с чип едва ли. едиснтвеното което прави чипът е да промени картата на авансът и да го направи малко по-агресивен - а за да има резултат от него трябва да има и малко повече гориво - а повечето гориво се осигурява с повечето въздух - т.е. спортен филтър с ниско съпротивление и генерация да диша по-добре двигателят. чип винаги се слага след наличието на подобен филтър и генерация - това е при бензинов двигател. при дизелите ефектът се постига и само с чип

status: за БАН
Чиповете често променят и горивната карта, като леко я обедняват. Като резултат вдигат мощността, но и повишават рисковете от детонации.maggkrabar написа:толкова не можеш да качиш само с чип12кс се усещат - и пак ще ги има само при мощно настъпване на колата. и въртящият момент в ниските ше се усети - ако наистина го има. комбинацията спортна генерация, спортен филтър и чип би дала такъв резултат, но само с чип едва ли. едиснтвеното което прави чипът е да промени картата на авансът и да го направи малко по-агресивен - а за да има резултат от него трябва да има и малко повече гориво - а повечето гориво се осигурява с повечето въздух - т.е. спортен филтър с ниско съпротивление и генерация да диша по-добре двигателят. чип винаги се слага след наличието на подобен филтър и генерация - това е при бензинов двигател. при дизелите ефектът се постига и само с чип
Пример: Атмосферките обикновено правят макс. коне в зоната м/у 13-13.5:1 AFR. Заводски обаче разботят на смес около 12.5:1 (става дума за газ до ламарината), за да има резерв за лош бензин и други нещица, които могат да повишат риска от детонация.
ili inache kazano mu triabva APEXi SAFC II i Zetronixbad_dog написа: Чиповете често променят и горивната карта, като леко я обедняват. Като резултат вдигат мощността, но и повишават рисковете от детонации.
Пример: Атмосферките обикновено правят макс. коне в зоната м/у 13-13.5:1 AFR. Заводски обаче разботят на смес около 12.5:1 (става дума за газ до ламарината), за да има резерв за лош бензин и други нещица, които могат да повишат риска от детонация.
доколкото разбрах това е само мониторинг, а и струва колкото чипа:)?ALTEZZA написа:ili inache kazano mu triabva APEXi SAFC II i Zetronixbad_dog написа: Чиповете често променят и горивната карта, като леко я обедняват. Като резултат вдигат мощността, но и повишават рисковете от детонации.
Пример: Атмосферките обикновено правят макс. коне в зоната м/у 13-13.5:1 AFR. Заводски обаче разботят на смес около 12.5:1 (става дума за газ до ламарината), за да има резерв за лош бензин и други нещица, които могат да повишат риска от детонация.
или може и да adjust-ва?:
The S-AFC-II is a fuel computer that adjusts fuel/air ratio by modifying the air-flow meter/MAP sensor signal. It features a user-definable, eight-point, adjustable fuel curve that can be set in 500 RPM increments. The range of fuel adjustment is +/- 50% at each of the user-defined setting points. On hot-wire vehicles, the Deceleration Air Flow Correction function is capable of curing the erratic idle and stall problems associated with open-atmosphere blow-off valves on hot-wire air-flow meter systems. The S-AFC is capable of monitoring and replaying the following data channels in Numerical, Analog Meter and Graph displays: Intake Manifold Vacuum/Boost Pressure, Air Flow Capacity, Intake Manifold Pressure, Karmann Frequency, Engine RPM, Throttle Position, and Air Flow Correction %.
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

az do sega ne znam da ima chovek koito da e uspial da se prebori sas Toyota ECU che da sashtestvuva rabotesht chip. koe struva kolkoto chip pri uslovie che rabotesht chip za tvoiata kola niama?newmiro написа: доколкото разбрах това е само мониторинг, а и струва колкото чипа:)?
или може и да adjust-ва?
SAFC promenia A/F smesta, ili po skoro laje ECU-to kolko vazduh v deistvitelno vliza, t.e. se reje jicata det idva ot MAF sensora i nosi signala za kolichestvo vazduh i mejdu sensora i ECU-to se montira SAFC-a. chrez kalibrirane na SAFC promeniash kolko da laje ECU-to. problema e che ti ne gonish procenti na tova kolko da laje SAFC-a, ami gonish tochna proporcia na A/F smesta, t.e. triabva da seldish smesta kolko e, za maksimalna moshnost se pravi da e okolo 13.5-14:1, nad 14:1 stava opasno.
za da sledish deistvitelnata A/F smes obache ti triabva da montirash shirokolentova sonda(prilicha na O2 sensor, no e BOCSH A/F sensor) i che da go chetesh ti triabva mashinka kato Zetronix ili neshto podobno. ako imash poznat det ima Zetronix, mojesh prosto da go vzemesh na zaem, da nastroish SAFC-a i da mu go varnesh.
i neshto drugo, ECU-to e dostatachno umno, i se poluchava moment che vapreki che ti go lajesh, to pak si namira nachin da si vaztanovi smesta na fabrichnata, ta ot vreme na vreme triabva da se resetva ECU-to.
разбрах за какво говориш, след като попрочетох и за двете джаджи(понеже съм малко неук в тази сфера, затова и питам така), разбрах кое как работи и за какво служи. явно това, което ми препоръчваш е по-сложно, понеже с колите аз съм повече като фен, не разбирам много да бърникам тук-там, ресетване на ЕКУ-та и други неща:). пък приятел с такова нещо нямам и едва ли са чували:). явно от конкретния чип няма смисъл доколкото разбрах или поне няма да има ефект:). ще търся друг начин за повишаване на мощността ако въобще има такъв(освен турбиниране, понеже качествено е много скъпо) при 3ZZFE. бях се насочил към чип понеже с колите съм потребител повече и ми се стори приятно - един чип и ефекта налице.
Благодаря на всички за изчерпателните отговори, може би ми спестихте една добра сума пари:)
Благодаря на всички за изчерпателните отговори, може би ми спестихте една добра сума пари:)
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

corDec 8 2003, 05:09 PM
i have the same engine as you, just put a chiptuning on it, a k&n filter 3322??, put the cats out, put iridiumplugs in it denso ik16, and it will go mucht better
някой може ли да ми преведе какви са тези iridium plugs and 'put the cats out', че нещо не разбирам:))
i have the same engine as you, just put a chiptuning on it, a k&n filter 3322??, put the cats out, put iridiumplugs in it denso ik16, and it will go mucht better
някой може ли да ми преведе какви са тези iridium plugs and 'put the cats out', че нещо не разбирам:))
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], stangenov и 9 госта