Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
А ако поддържате равномерна скорост (при "натиснат" акселератор) - 50 60 км/ч примерно и превключите на по-ниска степен - няма ли да се вдигнат оборотите на ДВГ? Или в такъв случай, няма да се "превключи"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Потърсих какво са написали за този режим(нямам книжка):
http://www.lexomans.com/manguide-634.htmlSelecting shift ranges using S mode controls engine braking forces.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, благодаря. Това си е т. н. "моторна спирачка". Но защо степените са чак 6. Обикновенно са най-много 3, до колкото съм срещал. Ако и на королата е това, защо чак да слагат и "пера" на волана.
Ако включите на "понижена" степен, когато батерията не е заредена - оборотите на ДВГ се вдигат също? А дали в еднаква степен със случай, когато батерията е напълно заредена?
Ако включите на "понижена" степен, когато батерията не е заредена - оборотите на ДВГ се вдигат също? А дали в еднаква степен със случай, когато батерията е напълно заредена?
Последно промяна от Hursa на 27 Май 2020 10:01, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колеги мисля,че при вас това ще даде доста отговори:
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, и аз това се чудя.
Друго странно е, че винаги при преминаване в S режим от лоста, избраната "скорост" е 4. Дори да съм на място и колата да не се движи...
За сравнение, ДСГ-то на предната ми кола в зависимост от скоростта избираше подходящата предавка на която да преминеш в ръчен режим - в същата ситуация при спрял автомобил, то това би било 1.
Реално тези пера и спортен режим с радост бих ги заменил за Blind spot monitor ако имаше как. Много по-смислена екстра...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Подробно описание на P711 може да намерите на следната страница: https://www.toyotaownersclub.com/forums ... nt=1518944

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Интересно, това значи ли, че мога по този начин пряко да влияя на зареждането на батерията?
Примерно ако за даден наклон и скорост ако колата решава да зареди 1 чертичка от батерията, аз да мога да я "принудя" да зареди повече (най-грубо казано)?
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Според мен да, при седана няма такава функционалност (пера, "предавки" и т.н.), но на служебната елантра бях свикнал да карам "на пера" повече, от колкото със спирачка. При спускане, ефекта би изглеждал като различна време за възстановяване на еднакво количество енергия в зависимост от различната "предавка".
Следя с интерес особеностите на комбито
Следя с интерес особеностите на комбито

Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Първо трябва да се разбере как въздейства това понижаване на степените при двулитровия хибрид.
(може би е описано в това, което е дал van, а аз съм зле с английския и ще го "чета" като се прибера
).
До колкото съм срещал - имало реализирано такова изменение на регенерацията, на степени управлявано подобно с "пера". Но май беше при ел автомобил. При хибрида на фолксваген, май също може да се управлява регенерацията, но от меню и не съм сигурен.
Ако и тук е подобно - ще може евентуално да се зарежда повече при спуск, но е условно. Например, спускате един наклон с пуснат педал, но без да понижавате степента. В края на наклона е заредило една "чертичка" и скоростта от 80 км/ч в началото на наклона се е увеличила до 90. Спускате същия наклон с понижаване на една степен - скоростта от 80 в края на наклона е станала примерно 60. Ще заредите например 2 "чертички" но за сметка на понижаване скоростта, вместо повишаването и.
Ако наклона, обаче е такъв, че без понижаване степента се налага задейставане и накладките за да се удържи нарастването на скоростта при спуск, то тогава увеличаването на степента на регенерация ще увеличи усвояването на енергия при спуск. (Но може степента на регенерация да се управлява и чрез педала на спирачката, преди задействане на накладките. Т. е. трябва да се разбере как работи конкретния модел автомобил.
)
(може би е описано в това, което е дал van, а аз съм зле с английския и ще го "чета" като се прибера

До колкото съм срещал - имало реализирано такова изменение на регенерацията, на степени управлявано подобно с "пера". Но май беше при ел автомобил. При хибрида на фолксваген, май също може да се управлява регенерацията, но от меню и не съм сигурен.
Ако и тук е подобно - ще може евентуално да се зарежда повече при спуск, но е условно. Например, спускате един наклон с пуснат педал, но без да понижавате степента. В края на наклона е заредило една "чертичка" и скоростта от 80 км/ч в началото на наклона се е увеличила до 90. Спускате същия наклон с понижаване на една степен - скоростта от 80 в края на наклона е станала примерно 60. Ще заредите например 2 "чертички" но за сметка на понижаване скоростта, вместо повишаването и.
Ако наклона, обаче е такъв, че без понижаване степента се налага задейставане и накладките за да се удържи нарастването на скоростта при спуск, то тогава увеличаването на степента на регенерация ще увеличи усвояването на енергия при спуск. (Но може степента на регенерация да се управлява и чрез педала на спирачката, преди задействане на накладките. Т. е. трябва да се разбере как работи конкретния модел автомобил.

Последно промяна от Hursa на 27 Май 2020 12:22, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
В английския форум имаше наскоро тема какво бихме искали да се подобри в Королите.
И някой беше писал как би било супер полезно да има някакъв индикатор на таблото, който показва кога се използва регенерация и кога се включват и накладките.
Примерно можеше преди зоната charge, в ляво от нея да има и друга brake и човек да може да види в зависимост от натискането на педала, кога подминава лимита на регенериця и започва да използва и накладки...
И някой беше писал как би било супер полезно да има някакъв индикатор на таблото, който показва кога се използва регенерация и кога се включват и накладките.
Примерно можеше преди зоната charge, в ляво от нея да има и друга brake и човек да може да види в зависимост от натискането на педала, кога подминава лимита на регенериця и започва да използва и накладки...
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Но казвате, че оборотите се повишават при включване на по ниска степен. Ако не е заредена батерията - пак така ли ще реагира или ДВГ ще си остане "неподвижен".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Трябва да тествам пак, последно декември си играх с ръчните режими.
Но ако правилно помня, всеки път когато съм ги ползвал е било след препълване на батерията. Просто преди това винаги съм предпочитал да я напълня и тогава да ползвам моторна спирачка. Така, че нямам идея с непълна батерия как ще се държи.
PS. Май ще е добре да си купя Bluetooth ОБД2 и приложението Hybrid Assistant. С него се вижда страшно много информация за хибридната система и моментните й състояния.
Но ако правилно помня, всеки път когато съм ги ползвал е било след препълване на батерията. Просто преди това винаги съм предпочитал да я напълня и тогава да ползвам моторна спирачка. Така, че нямам идея с непълна батерия как ще се държи.
PS. Май ще е добре да си купя Bluetooth ОБД2 и приложението Hybrid Assistant. С него се вижда страшно много информация за хибридната система и моментните й състояния.
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, със Hybrid Assistant се вижда кога регенерира и кога ползва накладки:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта