Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от ToyotaPassion » 26 Май 2020 22:57
ToyotaPassion
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 26 Май 2020 23:03
Hursa
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от ToyotaPassion » 27 Май 2020 09:08
http://www.lexomans.com/manguide-634.htmlSelecting shift ranges using S mode controls engine braking forces.
ToyotaPassion
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 27 Май 2020 09:54
Ако включите на "понижена" степен, когато батерията не е заредена - оборотите на ДВГ се вдигат също? А дали в еднаква степен със случай, когато батерията е напълно заредена?
Hursa
xtratime
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 10:01
Да, и аз това се чудя.
Друго странно е, че винаги при преминаване в S режим от лоста, избраната "скорост" е 4. Дори да съм на място и колата да не се движи...
За сравнение, ДСГ-то на предната ми кола в зависимост от скоростта избираше подходящата предавка на която да преминеш в ръчен режим - в същата ситуация при спрял автомобил, то това би било 1.
Реално тези пера и спортен режим с радост бих ги заменил за Blind spot monitor ако имаше как. Много по-смислена екстра...
nicktodorov
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от van » 27 Май 2020 10:03

van
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 27 Май 2020 10:15
Hursa
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 10:24
Интересно, това значи ли, че мога по този начин пряко да влияя на зареждането на батерията?Hursa написа: ↑27 Май 2020 10:15► Виж съдържаниеПредполагам, че за разлика от варианта с моторната спирачка при автоматик, където може да се включват първите 3 предавки, то при хибрида с тези степени се регулира задържащото усилие (съпротивителния момент). И тази 4 степен отговаря на избраното средно задържащо усилие, когато пуснете акселератора (без да е в това положение s). И с превключване, може да се регулира, както в посока нарастване, така и в посока намаляване. Но тогава, вероятно влияе и на натоварването на МГ2, когато работи, като моторна спирачка. Само предположения.
Примерно ако за даден наклон и скорост ако колата решава да зареди 1 чертичка от батерията, аз да мога да я "принудя" да зареди повече (най-грубо казано)?
nicktodorov
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Enwor » 27 Май 2020 10:37
Следя с интерес особеностите на комбито

Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Enwor
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 27 Май 2020 12:18
(може би е описано в това, което е дал van, а аз съм зле с английския и ще го "чета" като се прибера

До колкото съм срещал - имало реализирано такова изменение на регенерацията, на степени управлявано подобно с "пера". Но май беше при ел автомобил. При хибрида на фолксваген, май също може да се управлява регенерацията, но от меню и не съм сигурен.
Ако и тук е подобно - ще може евентуално да се зарежда повече при спуск, но е условно. Например, спускате един наклон с пуснат педал, но без да понижавате степента. В края на наклона е заредило една "чертичка" и скоростта от 80 км/ч в началото на наклона се е увеличила до 90. Спускате същия наклон с понижаване на една степен - скоростта от 80 в края на наклона е станала примерно 60. Ще заредите например 2 "чертички" но за сметка на понижаване скоростта, вместо повишаването и.
Ако наклона, обаче е такъв, че без понижаване степента се налага задейставане и накладките за да се удържи нарастването на скоростта при спуск, то тогава увеличаването на степента на регенерация ще увеличи усвояването на енергия при спуск. (Но може степента на регенерация да се управлява и чрез педала на спирачката, преди задействане на накладките. Т. е. трябва да се разбере как работи конкретния модел автомобил.

Hursa
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 12:22
И някой беше писал как би било супер полезно да има някакъв индикатор на таблото, който показва кога се използва регенерация и кога се включват и накладките.
Примерно можеше преди зоната charge, в ляво от нея да има и друга brake и човек да може да види в зависимост от натискането на педала, кога подминава лимита на регенериця и започва да използва и накладки...
nicktodorov
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 27 Май 2020 12:30
Hursa
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 12:34
Но ако правилно помня, всеки път когато съм ги ползвал е било след препълване на батерията. Просто преди това винаги съм предпочитал да я напълня и тогава да ползвам моторна спирачка. Така, че нямам идея с непълна батерия как ще се държи.
PS. Май ще е добре да си купя Bluetooth ОБД2 и приложението Hybrid Assistant. С него се вижда страшно много информация за хибридната система и моментните й състояния.
nicktodorov
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 12:40
nicktodorov
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта