
Загряване при продължително изкачване
Revenger
WoLF
Загряване при продължително изкачване
Мнение от memorex » 01 Май 2020 14:52
Преди да се смени предпазителя трябва да се установи причината.Това "скъсяване" аз бих го направил с уред за да измеря тока който се консумира от вентилаторите при работа и при покой,и го супоставя със стойността на Амперите на предпазителя.SKS написа: ↑01 Май 2020 13:24 Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.
Огледайте и окабеляването.Може и от нарушена изолация да гори предпазителя.Самия предпазител оригиналния ли е или е сменян.
memorex
SKS
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от BOz » 01 Май 2020 17:09
Стига дрънкал глупости, а остави човекът да си оправи колата.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Revenger » 01 Май 2020 18:00
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние...

Revenger
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Hursa » 01 Май 2020 18:02
Мисля, че не трябва да "тръгват" (но може и да греша). Може би проблема е "датчиците", които ги задействат. (Не бяха ли "бипластини" (задействащи "микропрекъсвачи") на изхода от радиатора. Дали поради това не са изгорели и предпазителите.)
Hursa
veso_hds
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Двигателист » 01 Май 2020 18:48
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
Двигателист
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от BOz » 01 Май 2020 18:49
Причината - човекът е запалил и карал автомобила.Revenger написа: ↑01 Май 2020 18:00 Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние...![]()
Средство - техническо решение не работи.
Ако я няма причината, няма да има прегряване.
Ако нещо техническо не си изпълнява ролята, то има прегряване.
Нещо друго гениално ще ти този ли главата отново?



Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Revenger » 01 Май 2020 19:06
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).Двигателист написа: ↑01 Май 2020 18:48Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.![]()
И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Revenger
Загряване при продължително изкачване
Мнение от memorex » 01 Май 2020 19:27
Въпросните блок предпазители и релета при тойота явно имат тех.замисъл .Аз съм се сблъсквал с блок релето и не го замених с ново.Тук можеби има шанс да се изведе отделен предпазител за перките вместо замяна на целия блок който сигурно не е евтин .Но първо причината .
memorex
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Двигателист » 01 Май 2020 20:22
Revenger написа: ↑01 Май 2020 19:06Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).Двигателист написа: ↑01 Май 2020 18:48Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.![]()
И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Колега, препоръчвам ти да се запознаеш какво е топлинен баланс на ДВГ и ще разбереш, че дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор, колкото и да си мислиш че нещо в новите двигатели е много по-различно в сравнение с преди много години.
Двигателист
- Митхат
- Мнения: 3828
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Митхат » 01 Май 2020 20:28
BMW F15 джипката влиза в авариен режим и .....веднага започват да духат и вентилаторите на радиатора.
В новите автомобили даже заложено...щом колата влезне в авариен режим .... винаги се стартират и вентилаторите.

Митхат
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Revenger » 01 Май 2020 20:50
Като средство срещу евентуално прегряване трябва да го има, разбира се.Двигателист написа: ↑01 Май 2020 20:22 дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор
А под комфортен режим на двигателя разбирам той да работи при такива условия, че след като стрелката за температурата на охлаждащата течност стигне 90 градуса, тя да не мръдне повече, или да мърда в съвсем тесен диапазон.
Revenger
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта