
Загряване при продължително изкачване
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... 

- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Загряване при продължително изкачване
Ако предпазителя не спира протичането на ток през себе си над граничните си параметри, то за какво са ти предпазители 




Загряване при продължително изкачване
Преди да се смени предпазителя трябва да се установи причината.Това "скъсяване" аз бих го направил с уред за да измеря тока който се консумира от вентилаторите при работа и при покой,и го супоставя със стойността на Амперите на предпазителя.SKS написа: ↑01 Май 2020 13:24 Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.
Огледайте и окабеляването.Може и от нарушена изолация да гори предпазителя.Самия предпазител оригиналния ли е или е сменян.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 04 Дек 2019 16:11
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Toyota Avensis T27 2.2 DCat AT
Загряване при продължително изкачване
Оригинални са
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20200501_151729_com.android.gallery3d.jpg (1.18 MiB) Преглеждано 4789 пъти
-
- Screenshot_20200501_154015.jpg (453.99 KiB) Преглеждано 4789 пъти
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Стига дрънкал глупости, а остави човекът да си оправи колата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние...
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние...

Последно промяна от Revenger на 01 Май 2020 18:18, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мисля, че не трябва да "тръгват" (но може и да греша). Може би проблема е "датчиците", които ги задействат. (Не бяха ли "бипластини" (задействащи "микропрекъсвачи") на изхода от радиатора. Дали поради това не са изгорели и предпазителите.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Загряване при продължително изкачване
На колегата,писал се че от Бургас,нму написах едно кратко изречение и ако ме беше послушал досега щеше да си е забравил проблема.Но щом е решил,да кара по дългия път.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Загряване при продължително изкачване
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Причината - човекът е запалил и карал автомобила.Revenger написа: ↑01 Май 2020 18:00 Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние...![]()
Средство - техническо решение не работи.
Ако я няма причината, няма да има прегряване.
Ако нещо техническо не си изпълнява ролята, то има прегряване.
Нещо друго гениално ще ти този ли главата отново?


Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).Двигателист написа: ↑01 Май 2020 18:48Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.![]()
И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Загряване при продължително изкачване
Твтология,философски съждения без техническа обосновка и липса на най-главното -как да помогнем на колегата.
Въпросните блок предпазители и релета при тойота явно имат тех.замисъл .Аз съм се сблъсквал с блок релето и не го замених с ново.Тук можеби има шанс да се изведе отделен предпазител за перките вместо замяна на целия блок който сигурно не е евтин .Но първо причината .
Въпросните блок предпазители и релета при тойота явно имат тех.замисъл .Аз съм се сблъсквал с блок релето и не го замених с ново.Тук можеби има шанс да се изведе отделен предпазител за перките вместо замяна на целия блок който сигурно не е евтин .Но първо причината .
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Загряване при продължително изкачване
Revenger написа: ↑01 Май 2020 19:06Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).Двигателист написа: ↑01 Май 2020 18:48Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.![]()
И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Офтопик
Мислих да ти отговоря, но честно казано, не виждам смисъл. Некомфортен режим на двигателя? Какво е това? Кой е комфортния режим? Хем вентилатора, отстранява прегряване, хем ако не работи не е той причината?
Колега, препоръчвам ти да се запознаеш какво е топлинен баланс на ДВГ и ще разбереш, че дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор, колкото и да си мислиш че нещо в новите двигатели е много по-различно в сравнение с преди много години.
Колега, препоръчвам ти да се запознаеш какво е топлинен баланс на ДВГ и ще разбереш, че дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор, колкото и да си мислиш че нещо в новите двигатели е много по-различно в сравнение с преди много години.
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Загряване при продължително изкачване
От личен опит...
BMW F15 джипката влиза в авариен режим и .....веднага започват да духат и вентилаторите на радиатора.
В новите автомобили даже заложено...щом колата влезне в авариен режим .... винаги се стартират и вентилаторите.
BMW F15 джипката влиза в авариен режим и .....веднага започват да духат и вентилаторите на радиатора.
В новите автомобили даже заложено...щом колата влезне в авариен режим .... винаги се стартират и вентилаторите.

- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Загряване при продължително изкачване
Като средство срещу евентуално прегряване трябва да го има, разбира се.Двигателист написа: ↑01 Май 2020 20:22 дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор
А под комфортен режим на двигателя разбирам той да работи при такива условия, че след като стрелката за температурата на охлаждащата течност стигне 90 градуса, тя да не мръдне повече, или да мърда в съвсем тесен диапазон.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта