[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от optimo » 31 Мар 2020 21:48
Шега вчера пресякох половин София и само един светофар ме хвана
optimo
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Kiki » 31 Мар 2020 22:41
Разходът ми падна с 1.5 л/100км.

Kiki
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от ToyotaPassion » 01 Апр 2020 09:21


ToyotaPassion
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 13:48
Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.ToyotaPassion написа: ↑01 Апр 2020 09:21 Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно...
Revenger
Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от slowtraveler » 01 Апр 2020 14:36
Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч... При хибрида 'идеалната скорост' вероятно е по-ниска, защото процента загуби във въртене на ДВГ е по-нисък..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 15:26
На коя предавка?slowtraveler написа: ↑01 Апр 2020 14:36 най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...

Revenger
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от gimara » 01 Апр 2020 15:32
Нулирах БК преди да тръгна. Ето данните: Външна темп. 3 градуса , средна скорост 32 км/ч, разход по БК 6,5/приемам, че не е точен и слагам още литър - 7,5 л/100/slowtraveler написа: ↑01 Апр 2020 14:36 Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 15:54
С условности може да се приеме, че 50-60 км/ч е най-икономичната скорост на автомобил с бензинов двигател на четвърта предавка, а тази теория е погрешна.slowtraveler написа: ↑01 Апр 2020 14:36 Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
Правилната теория (потвърдена от практиката) е, че един автомобил с ДВГ е най-икономичен, когато се кара с обороти, при които въртящият момент на двигателя е най-голям.
Revenger
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от ToyotaPassion » 01 Апр 2020 15:56
Говоря за градски и около-градски разходки, и под бавно не имам предвид 'едвам мърдам', за да е опасно. Примерно по Цариградско, Ботевградско шосе съм се движил с около 70км/ч. На светофарите обаче при потегляне повечето ме изпреварваха, а не да съм бил заедно с първите... На спиране пък пусках педала на газта както се казва 100-200 метра преди светофар... А относно неикономичното и когато пожелая - не познавам много хора, които могат да карат по-икономичноRevenger написа: ↑01 Апр 2020 13:48Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.ToyotaPassion написа: ↑01 Апр 2020 09:21 Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно...

Общо взето, така се движи колата ми, ама за това се грижи еCVT

ToyotaPassion
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Revenger » 01 Апр 2020 16:16
Когато се каже, че някой шофира бавно, винаги има леко негативен оттенък.
Revenger
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от slowtraveler » 01 Апр 2020 16:30
Имах предвид абсолютната стойност - т.е. възможният най-нисък разход на даденият автомобил при използване на най-подходяща предавка, обороти и т.н......
Мисля съм показвал и графики тук, но не ми се търси сега... Гледал съм ги в нета, и реших да вкарам няколко формули (за въздушно съпротивление, и т.н.) в една екселска таблица от чист 'научен интерес'.. И (за мое учудване) резултатната графика повтори точно изписаното в нета (по памет - при мен се получи най-нисък разход 40-58км/ч)...
Причината за този порядък на скоростта е много проста - при по-ниска скорост загубите (в ДВГ и т.н. - той дори и да не върши много работа, пак си харчи гориво за да се 'самоподдържа') стават доста голям процент и разходът почва да се увеличава. А при по-висока скорост пък съпротивлението (основно на въздуха, но и на трансмисия, на търкаляне на колелата и т.н.) рязко започва да нараства....
Затова и кривата на разходът прилича донякъде на буквата U...
Погрешно е да се смята за аксиома, че автомобилът е най-икономичен при обороти с максимален въртящ момент. КПД-то на ДВГ зависи много от натоварването му. Не му харесват ниски и високи режими... Т.е. дори и да си в идеални обороти - натовариш ли го повече двигателя - може да гори повече отколкото да кажем на 'по-неудобни' обороти, но с 'по-удобно' натоварване...
Или пък типичното - съвременните ДВГ по принцип дават най-нисък разход при най-ниски 'нормално работни' обороти... Например 1200об/мин. Защото загубите им при самата работа са най-ниски, а и в такъв режим не можеш да ги накараш да изгорят много гориво...
Нещата не са толкова прости...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Kiki » 01 Апр 2020 17:58
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
Kiki
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от BOz » 01 Апр 2020 19:02
Няма такава потвърдена теория от практиката.
slowtraveler много добре обясни, че не може да вземеш някакъв цитат и да го прилагаш като аксиома. Специфичния разход на гориво зависи в голяма степен от степента му на натоварване в даден режим. Най-общо постигаш най-нисък разход при възможно най-ниски обороти на двигателя, когато върху него му прилагаш и най-малък товар. Демек най-висока скорост на кутията съчетано с най-ниска скорост на придвижване, при която двигателя е в много нисък товарен режим.
Пример за грешното ти разсъждаване - движа се с 80 км/ч на 6-та при 1200 оборота. Моментен разход на гориво - 4.5/100. Връщам една предавка, вдигам оборотите на 1700, където ми е максималния въртящ момент и разхода в този момент става с над 20% по-висок. Всичко се крие в темите, които засегна slowtraveler.
Крайно аматьорско писание.Kiki написа: ↑01 Апр 2020 17:58 За любителите на "пенсионерското" каране.
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
При проектирането на един двигател всичко това се взима предвид. Всичко е един кръговрат - не може да имаш голям товар върху ДВГ-то без определен праг на оборотите. С вдигането на оборотите имаш възможност да го товариш повече. Тези обороти правят по-голямо налягане на мазането и т.н. Общо взето лесно може да изчислиш при 100% товар какво е налягането в цилиндрите, за да осигуриш необходимото мазане, което да посрещне товара и т.н. Това са основни и много базисни изчисления.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта