[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Тръгнал да се хвали, аз София тая седмица разхода ми е като извънградско, то и средната ми скорост е такава.
Шега вчера пресякох половин София и само един светофар ме хвана
Шега вчера пресякох половин София и само един светофар ме хвана
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Сигурно във всички големи градове в момента е така, но карането в София сега, ми напомня безпроблемното движение преди 30-35 години, когато колите бяха в пъти по-малко.
Разходът ми падна с 1.5 л/100км.
Разходът ми падна с 1.5 л/100км.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Аз, като примерен гражданин, в последните 2 седмици съм си основно вкъщи. Да, ама ми е трудно така
Хващат ме 'лудите' и не ме свърта.... Та досега на няколко пъти просто хващам джипа с жената и детето и тръгваме да си правим разходки с него.... С оглед и на ситуацията и начина, който карах мисля, че и разбрах колко е минимума като разход на тая машина... Общо взето, каране в идеални условия - разходка минимум 40км, бавно каране, липса на задръствания, предвидим трафик... Та средния ми разход за всички тези разходки досега е 6.3л/100км, като и две от разходките ми, когато времето беше топло бяха с разход 5.5л/100км.. , което всъщност е под обявения от Lexus
Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно... Не съм си нулирал обаче средната скорост, не мога да кажа каква беше точно.


- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.ToyotaPassion написа: ↑01 Апр 2020 09:21 Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно...
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Да,......но ако имаш и KW / батерия/ бавното каране става и евтино.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч... При хибрида 'идеалната скорост' вероятно е по-ниска, защото процента загуби във въртене на ДВГ е по-нисък..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
На коя предавка?slowtraveler написа: ↑01 Апр 2020 14:36 най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...

- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
И аз като колегата ToyotaPassion, днес реших да се поразходя с колата из града. Минах двадесетина километра, по големи булеварди. Припомних си как се караше преди 10-15 год. в град като Пловдив - 10 мин. от единия до другия край на града.
Нулирах БК преди да тръгна. Ето данните: Външна темп. 3 градуса , средна скорост 32 км/ч, разход по БК 6,5/приемам, че не е точен и слагам още литър - 7,5 л/100/slowtraveler написа: ↑01 Апр 2020 14:36 Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
С условности може да се приеме, че 50-60 км/ч е най-икономичната скорост на автомобил с бензинов двигател на четвърта предавка, а тази теория е погрешна.slowtraveler написа: ↑01 Апр 2020 14:36 Според теорията, потвърдена на практика, най-икономичната скорост при автомобил с ДВГ е около 50-60км/ч...
Правилната теория (потвърдена от практиката) е, че един автомобил с ДВГ е най-икономичен, когато се кара с обороти, при които въртящият момент на двигателя е най-голям.
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Говоря за градски и около-градски разходки, и под бавно не имам предвид 'едвам мърдам', за да е опасно. Примерно по Цариградско, Ботевградско шосе съм се движил с около 70км/ч. На светофарите обаче при потегляне повечето ме изпреварваха, а не да съм бил заедно с първите... На спиране пък пусках педала на газта както се казва 100-200 метра преди светофар... А относно неикономичното и когато пожелая - не познавам много хора, които могат да карат по-икономичноRevenger написа: ↑01 Апр 2020 13:48Това не е точно така. Бавното каране, освен опасно, е и твърде неикономично.ToyotaPassion написа: ↑01 Апр 2020 09:21 Важното условие обаче за постигането му е да се кара не само плавно, но и бавно...

Общо взето, така се движи колата ми, ама за това се грижи еCVT

- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Сега вече съм съгласен, просто по-горе вместо "бавно" като че ли по-добре беше да напишеш "внимателно" или нещо подобно.
Когато се каже, че някой шофира бавно, винаги има леко негативен оттенък.
Когато се каже, че някой шофира бавно, винаги има леко негативен оттенък.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Имах предвид абсолютната стойност - т.е. възможният най-нисък разход на даденият автомобил при използване на най-подходяща предавка, обороти и т.н......
Мисля съм показвал и графики тук, но не ми се търси сега... Гледал съм ги в нета, и реших да вкарам няколко формули (за въздушно съпротивление, и т.н.) в една екселска таблица от чист 'научен интерес'.. И (за мое учудване) резултатната графика повтори точно изписаното в нета (по памет - при мен се получи най-нисък разход 40-58км/ч)...
Причината за този порядък на скоростта е много проста - при по-ниска скорост загубите (в ДВГ и т.н. - той дори и да не върши много работа, пак си харчи гориво за да се 'самоподдържа') стават доста голям процент и разходът почва да се увеличава. А при по-висока скорост пък съпротивлението (основно на въздуха, но и на трансмисия, на търкаляне на колелата и т.н.) рязко започва да нараства....
Затова и кривата на разходът прилича донякъде на буквата U...
Погрешно е да се смята за аксиома, че автомобилът е най-икономичен при обороти с максимален въртящ момент. КПД-то на ДВГ зависи много от натоварването му. Не му харесват ниски и високи режими... Т.е. дори и да си в идеални обороти - натовариш ли го повече двигателя - може да гори повече отколкото да кажем на 'по-неудобни' обороти, но с 'по-удобно' натоварване...
Или пък типичното - съвременните ДВГ по принцип дават най-нисък разход при най-ниски 'нормално работни' обороти... Например 1200об/мин. Защото загубите им при самата работа са най-ниски, а и в такъв режим не можеш да ги накараш да изгорят много гориво...
Нещата не са толкова прости...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
За любителите на "пенсионерското" каране.
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Няма такава потвърдена теория от практиката.
slowtraveler много добре обясни, че не може да вземеш някакъв цитат и да го прилагаш като аксиома. Специфичния разход на гориво зависи в голяма степен от степента му на натоварване в даден режим. Най-общо постигаш най-нисък разход при възможно най-ниски обороти на двигателя, когато върху него му прилагаш и най-малък товар. Демек най-висока скорост на кутията съчетано с най-ниска скорост на придвижване, при която двигателя е в много нисък товарен режим.
Пример за грешното ти разсъждаване - движа се с 80 км/ч на 6-та при 1200 оборота. Моментен разход на гориво - 4.5/100. Връщам една предавка, вдигам оборотите на 1700, където ми е максималния въртящ момент и разхода в този момент става с над 20% по-висок. Всичко се крие в темите, които засегна slowtraveler.
Крайно аматьорско писание.Kiki написа: ↑01 Апр 2020 17:58 За любителите на "пенсионерското" каране.
https://auto.blitz.bg/saveti/pomaga-ili ... -shofirane
При проектирането на един двигател всичко това се взима предвид. Всичко е един кръговрат - не може да имаш голям товар върху ДВГ-то без определен праг на оборотите. С вдигането на оборотите имаш възможност да го товариш повече. Тези обороти правят по-голямо налягане на мазането и т.н. Общо взето лесно може да изчислиш при 100% товар какво е налягането в цилиндрите, за да осигуриш необходимото мазане, което да посрещне товара и т.н. Това са основни и много базисни изчисления.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
По принцип подобни съвети са за начинаещи.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта