Не са пружините ти (само) проблема. Сравнявам олинс с линейни пружини vs билщайн с прогресивен ейбах. Олинса вози несравнимо по-меко. Наясно съм, че разликата в цените на китовете е огромна, ама е заради амортесьорите, пружините са горе долу на едни и същи цени.veilside написа:Tova ne e tendencia....Zavisi za kakvo si podgotviash kolana,ako e za pista ili drift si e zaduljitelno linearni prujini.Ako e za seloto na tsanko tsankov zaduljitelno progresivni prujini,shtoto shte ti padnat plombite po dupkite.. biggrin.gif ,v Plovdiv e sashtata rabota,paveta i dupki,edna godina karah s linearnite i napravo si namrazih kolata....Da ne govorim 4e za drag puk vaobshte ne stavat linearnite prujini...
MK4 ,MKIV ,Dampened Crank Pulley и други работи:)
Отговора (за мен) е 'не'. Идеята местенето на опората на пружината е да се промени preload-a на пружината с цел промяна на поведението на окачването, а не да се промени височината на колата.ALTEZZA написа:hubavo si gi napravil uleite, no siguren li si che tezi amortesiori mogat da rabotitat kakto triabva kat im svalish rejima tolkova nisko?
Освен това, ако вдигаш колата нагоре по този начин, се ограничава хода на амортесьора, ако го сваляш може да се появи bump steer. Хората разправят, че не е особенно препоръчително да се барат заводските настройки на китовете, колкото и да му се иска на човек (при мен е наболял проблема защото застъргвам като влизам в гаража :( ).
Има си амортесьори, които са с тела с променлива дължина за да се избегнат тези ефекти, ако човек много държи да си мести колата нагоре надолу.
Това може и да са абсолютни глупости, ма разни хора - разни идеали

Da vnesa malko raziasnenie.Stock Bilstein na toyota sa s dosta goliam hod na amortrisiora.Prednite amortrisiori stock sa s dva uleia,na poslednata snimkata ot diasno naliavo tova sa kanali 2 i 5,kato petia se vijda 4e e rujdiasul,toest nikoga ne e polzvan.napravih niakolko uleia mejdu tezi dva stock kanala za po to4no korigirane.Ina4e razstoianieto mejdu kanalite e 10 mm.S dve dumi v momenta sa nastroeni s 10 mm nad kanal 2 no tova e s 20 mm pod nai visokoto polojenie na Bilstein.Po princip Bilshtein sa edin dosta dobur sporten variant amortresiori koito sa4etavat i gradskio i sportno karane,naistina ne sa meki no vse pak kolata e moshtna i teji 1500 kg.probval sum razli4ni kombinazii na viso4ini i prujinu i amortrisiori,napisanoto tuk ne e pro4eteno v neta.Naistina vsi4ko kazano do tuk ot vas e viarno,no nai dobre se praviat nastroki kato probvash teoriata.Moite vpe4atlenia ot tvurdite JIC sa slednite:
Pri visoka skorost na magistrala v BG (nad 200 km.h)e dosta opastno da se kara s tiah,avtomobila bukvalno se otlepia ot zemiata pri neravnosti.Imah niakolko takiva slu4ai.Na zavoi pri gladuk put sa prosto nesravnimi kato povedenie i izklu4itelen kontrol na upravlenie,no po4nat li dupkite si ishvur4ash ot putia.
Pri visoka skorost na magistrala v BG (nad 200 km.h)e dosta opastno da se kara s tiah,avtomobila bukvalno se otlepia ot zemiata pri neravnosti.Imah niakolko takiva slu4ai.Na zavoi pri gladuk put sa prosto nesravnimi kato povedenie i izklu4itelen kontrol na upravlenie,no po4nat li dupkite si ishvur4ash ot putia.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
я, темичка за окачване - мойта слабост 
първо да спомена, че нито билщайна, нито олинса стават за нещо
билщайна е само за път като огледало, олинса са твърде меки, айбах е пълна простотия. олинса специлно съм го разглеждал отблизо - хубаво окачване е, много здраво, но не е добро за стрийт
за тази супра коиловъри предни 10кг, задни 8кг - но комплект с амортисьори - присаждане никога няма да даде добър резултат. един бърз поглед в сайта на TEIN, поръчваш TEIN FLEX и повече проблеми с окачване няма да имаш - това окачване е много добро, дава много голямо сцепление без да е твърде агресивно към колата, понася много добре и неравностите. ще се радваш, че дори при скорости над 250км/ч усещаш наличие на сцепление в изобилие. и тези коиловъри не друсат, няма да ти изпадат пломбите
с денивелация на купето може да се променят векторите на сцеплението, но това се прави само при положение че амортисьорите са настроени правилно - т.е. загуба на сцепление може да имаш не поради лоша нивелация на купето, а от лошо настроени амортисьори. с денивелацията после се донагаждат нещата. ако искаш добре балансирана кола - предните пружини трябва да са малко по-твърди от задните(10/8 в случая с TEIN), предните амортисьори трябва да са малко по-меки от задните - това сам си го настройваш. правилната нивелация на колата е предницата да е малко по-висока от задницата - но едва забележимо. настройката за драг доста по-различна, но едно от нещата е, че трябва задницата да е по-висока от предницата, а задните амортисьори да са малко по-меки или с твърдостта на предните - това води до по-добро сцепление при ускоряване, но по-лошо при спиране и завиване. с повдигане или сваляне на коиловъра не променяш нищо по пружината или амортисьора, просто се получават допълнителни вектори на сцепление от по-различното разпределяне на тежестта на купето. правилото е че повече сцепление отива там, където е по-повдигнатото окачване, получава се един допълнителен вектор на сцеплението, насочен е надолу към контактното петно, и винаги действа в мястото на по-високото окачване и при ускоряване и при спиране. но денивелацията дава лош ефект при завиване, колата не завива добре при голяма денивелация - затова предницата трябва да е съвсем малко по-висока от задницата
моят съвет е изобщо да не се занимаваш с драг настройки - направи си колата с добър баланс и си я карай. и да знаеш - японска кола върви най-добре с японско окачване
ESPELIR-a е добре, но няма да работи добре с европейски боклуци. и прогресивната пружина има свойството да дава и достатъчно комфорт - линейната е много по-агресивна

първо да спомена, че нито билщайна, нито олинса стават за нещо

за тази супра коиловъри предни 10кг, задни 8кг - но комплект с амортисьори - присаждане никога няма да даде добър резултат. един бърз поглед в сайта на TEIN, поръчваш TEIN FLEX и повече проблеми с окачване няма да имаш - това окачване е много добро, дава много голямо сцепление без да е твърде агресивно към колата, понася много добре и неравностите. ще се радваш, че дори при скорости над 250км/ч усещаш наличие на сцепление в изобилие. и тези коиловъри не друсат, няма да ти изпадат пломбите
с денивелация на купето може да се променят векторите на сцеплението, но това се прави само при положение че амортисьорите са настроени правилно - т.е. загуба на сцепление може да имаш не поради лоша нивелация на купето, а от лошо настроени амортисьори. с денивелацията после се донагаждат нещата. ако искаш добре балансирана кола - предните пружини трябва да са малко по-твърди от задните(10/8 в случая с TEIN), предните амортисьори трябва да са малко по-меки от задните - това сам си го настройваш. правилната нивелация на колата е предницата да е малко по-висока от задницата - но едва забележимо. настройката за драг доста по-различна, но едно от нещата е, че трябва задницата да е по-висока от предницата, а задните амортисьори да са малко по-меки или с твърдостта на предните - това води до по-добро сцепление при ускоряване, но по-лошо при спиране и завиване. с повдигане или сваляне на коиловъра не променяш нищо по пружината или амортисьора, просто се получават допълнителни вектори на сцепление от по-различното разпределяне на тежестта на купето. правилото е че повече сцепление отива там, където е по-повдигнатото окачване, получава се един допълнителен вектор на сцеплението, насочен е надолу към контактното петно, и винаги действа в мястото на по-високото окачване и при ускоряване и при спиране. но денивелацията дава лош ефект при завиване, колата не завива добре при голяма денивелация - затова предницата трябва да е съвсем малко по-висока от задницата
моят съвет е изобщо да не се занимаваш с драг настройки - направи си колата с добър баланс и си я карай. и да знаеш - японска кола върви най-добре с японско окачване

status: за БАН
Blagodaria za iz4erpatelnata informacia,dobre 4e se zapo4na tazi tema 4e beshe dosta sku4no tuka poslednite dni.Nikoga ne sum kazval 4e imam problem sas Bilsteina,karal sum s tova oka4vane pove4e ot godina i sum dosta dovolen ot nego.testval sum go v razli4ni uslovia i patishta,nikoga ne sum imal problem ili zabelejka kum nego.Imeno za tova otnovo reshih da se vurna kum nego sled kato karah okolo godina s ei tozi JIC,koito e dosta tvurd i pove4eto hora se oplakvat ot nego:
- Прикачени файлове
-
- PIC03143.JPG (180.74 KiB) Преглеждано 3867 пъти
Направо не знам да плача ли да се смея ли. Ама все пак всеки има право на мнение и да прави с колата си каквото си иска. Бях пуснал книги във форума за car dynamics и suspension engineering, който му се занимава да ходи да чете, да си експериментира с колата и да се кефи.maggkrabar написа:...
Peace out.
Po prinzip ESPELIRA go davat kato direct replacement na stock prujinite.Moite vpe4atlenia sled 2 dena karane sa dosta dobri,polu4i se dobra kombinazia.Obi4am da testvam neshtata a ne da se doveriavam na 4eteno v neta.Naistina kazanoto do tuk e absolutno viarno.Iskam da dobavia otnosno draga 4e ima dva osnovni tipa na balance na kupeto.Edinia e predpo4itan ot amerikancite,a drugia ot iaponcite.Purvite predpo4itat vdignata zadnica,a japoncite vdignata prednica.Vapros na podgotovka i li4en izbor e tova spored men.HKS imat edno mnogo podhodiashto za drag oka4vane no e mnogo skupo eto kak izglejda za sujalenie imam samo 2 broia ot nego:
- Прикачени файлове
-
- PIC03147.JPG (65.32 KiB) Преглеждано 3864 пъти
mislia 4e vseki ima pravo na mnenie,naistina nai dobri rezultati se polu4avat kato testvash i sravnish razli4ni tipove oka4vane s razli4ni nastroki.Naistina dosta hora predpo4itat TEIN i po4ti vsi4ki sobstvenici na supra polzvat takiva.Vzeh si ESPELIR prujinite ot USA poneje biaha na razprodajba samo 150 dolara biggrin.gif ,mislia 4e si zaslujavat parite.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ESPELIR-a е голяма работа, тези типове оптимизират пружините си така, че да запазват възможно най-много от комфорта. но тейна след много тестове направо кърти
докараха ни в сервиза една състезателна импреса, беше с олинс, който побързах да разглобя за почистване
трябва да се почиства основно и да се смазва на всеки 500км. бяха поръчали допълнителни пружини, най-твърдите, които предлагаха олинс за тази кола, оказа се, че са 6/4.5. въпреки че с правилна нивелация докарахме още малко сцепление - колата беше лошо денивелирана, пак не беше достатъчно, окачването не беше подходящо за асвалт. направо обяснихме на шефът на отборът да не се занимава, купиха тейн и колата се успа. ама строшиха моторът де.
та при тейн много добре е подбран рейтът компресия/декомпресия - въпреки твърдостта обира добре неравностите. а на билщайнът точно тук му е проблемът, насочен е повече за равен път и не обива добре неравностите. хората затова така се кефят на тейн - просто са му добре подбрани параметрите и като го настроиш правилно, дори при скорости над 200 колата все едно лети над асвалта, а при нискоскоростни завои има достатъчно агресия, става и за дрифт като стой та гледай. а сложиш ли полиуретан и сликове - направо боли от сцеплението


та при тейн много добре е подбран рейтът компресия/декомпресия - въпреки твърдостта обира добре неравностите. а на билщайнът точно тук му е проблемът, насочен е повече за равен път и не обива добре неравностите. хората затова така се кефят на тейн - просто са му добре подбрани параметрите и като го настроиш правилно, дори при скорости над 200 колата все едно лети над асвалта, а при нискоскоростни завои има достатъчно агресия, става и за дрифт като стой та гледай. а сложиш ли полиуретан и сликове - направо боли от сцеплението
status: за БАН
Mda naistina si prav za TEINA,sega slagam poliuretana i slikove ama niamam TEIN,mai shte si kupuvam skoro.Mejdudrugoto s teb sum razgovarial po telefona otnosno edna generacia na turbo patishtata,ama moje i da gresha?maggkrabar написа:ESPELIR-a е голяма работа, тези типове оптимизират пружините си така, че да запазват възможно най-много от комфорта. но тейна след много тестове направо къртидокараха ни в сервиза една състезателна импреса, беше с олинс, който побързах да разглобя за почистване
трябва да се почиства основно и да се смазва на всеки 500км. бяха поръчали допълнителни пружини, най-твърдите, които предлагаха олинс за тази кола, оказа се, че са 6/4.5. въпреки че с правилна нивелация докарахме още малко сцепление - колата беше лошо денивелирана, пак не беше достатъчно, окачването не беше подходящо за асвалт. направо обяснихме на шефът на отборът да не се занимава, купиха тейн и колата се успа. ама строшиха моторът де.
та при тейн много добре е подбран рейтът компресия/декомпресия - въпреки твърдостта обира добре неравностите. а на билщайнът точно тук му е проблемът, насочен е повече за равен път и не обива добре неравностите. хората затова така се кефят на тейн - просто са му добре подбрани параметрите и като го настроиш правилно, дори при скорости над 200 колата все едно лети над асвалта, а при нискоскоростни завои има достатъчно агресия, става и за дрифт като стой та гледай. а сложиш ли полиуретан и сликове - направо боли от сцеплението
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
не с мен, предполагам с брат ми - той кара синият WRX, аз само му настройвах окачването, от турбини не отбирам, само по окачването ги чаткам нещата. та само с окачване и разни хитринки със стабилизиращите щанги и векторите от денивелацията накарахме 4WD кола да стои на пътят като задно laugh.gifveilside написа: Mda naistina si prav za TEINA,sega slagam poliuretana i slikove ama niamam TEIN,mai shte si kupuvam skoro.Mejdudrugoto s teb sum razgovarial po telefona otnosno edna generacia na turbo patishtata,ama moje i da gresha?
Последно промяна от agent dust на 04 Авг 2007 01:26, променено общо 1 път.
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта