Не са пружините ти (само) проблема. Сравнявам олинс с линейни пружини vs билщайн с прогресивен ейбах. Олинса вози несравнимо по-меко. Наясно съм, че разликата в цените на китовете е огромна, ама е заради амортесьорите, пружините са горе долу на едни и същи цени.veilside написа:Tova ne e tendencia....Zavisi za kakvo si podgotviash kolana,ako e za pista ili drift si e zaduljitelno linearni prujini.Ako e za seloto na tsanko tsankov zaduljitelno progresivni prujini,shtoto shte ti padnat plombite po dupkite.. biggrin.gif ,v Plovdiv e sashtata rabota,paveta i dupki,edna godina karah s linearnite i napravo si namrazih kolata....Da ne govorim 4e za drag puk vaobshte ne stavat linearnite prujini...
MK4 ,MKIV ,Dampened Crank Pulley и други работи:)
Мнение от dimd00d » 03 Авг 2007 14:12
dimd00d
Мнение от dimd00d » 03 Авг 2007 14:27
Отговора (за мен) е 'не'. Идеята местенето на опората на пружината е да се промени preload-a на пружината с цел промяна на поведението на окачването, а не да се промени височината на колата.ALTEZZA написа:hubavo si gi napravil uleite, no siguren li si che tezi amortesiori mogat da rabotitat kakto triabva kat im svalish rejima tolkova nisko?
Освен това, ако вдигаш колата нагоре по този начин, се ограничава хода на амортесьора, ако го сваляш може да се появи bump steer. Хората разправят, че не е особенно препоръчително да се барат заводските настройки на китовете, колкото и да му се иска на човек (при мен е наболял проблема защото застъргвам като влизам в гаража :( ).
Има си амортесьори, които са с тела с променлива дължина за да се избегнат тези ефекти, ако човек много държи да си мести колата нагоре надолу.
Това може и да са абсолютни глупости, ма разни хора - разни идеали

dimd00d
Мнение от veilside » 03 Авг 2007 20:02
Pri visoka skorost na magistrala v BG (nad 200 km.h)e dosta opastno da se kara s tiah,avtomobila bukvalno se otlepia ot zemiata pri neravnosti.Imah niakolko takiva slu4ai.Na zavoi pri gladuk put sa prosto nesravnimi kato povedenie i izklu4itelen kontrol na upravlenie,no po4nat li dupkite si ishvur4ash ot putia.
veilside
jamie
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 03 Авг 2007 23:47

първо да спомена, че нито билщайна, нито олинса стават за нещо

за тази супра коиловъри предни 10кг, задни 8кг - но комплект с амортисьори - присаждане никога няма да даде добър резултат. един бърз поглед в сайта на TEIN, поръчваш TEIN FLEX и повече проблеми с окачване няма да имаш - това окачване е много добро, дава много голямо сцепление без да е твърде агресивно към колата, понася много добре и неравностите. ще се радваш, че дори при скорости над 250км/ч усещаш наличие на сцепление в изобилие. и тези коиловъри не друсат, няма да ти изпадат пломбите
с денивелация на купето може да се променят векторите на сцеплението, но това се прави само при положение че амортисьорите са настроени правилно - т.е. загуба на сцепление може да имаш не поради лоша нивелация на купето, а от лошо настроени амортисьори. с денивелацията после се донагаждат нещата. ако искаш добре балансирана кола - предните пружини трябва да са малко по-твърди от задните(10/8 в случая с TEIN), предните амортисьори трябва да са малко по-меки от задните - това сам си го настройваш. правилната нивелация на колата е предницата да е малко по-висока от задницата - но едва забележимо. настройката за драг доста по-различна, но едно от нещата е, че трябва задницата да е по-висока от предницата, а задните амортисьори да са малко по-меки или с твърдостта на предните - това води до по-добро сцепление при ускоряване, но по-лошо при спиране и завиване. с повдигане или сваляне на коиловъра не променяш нищо по пружината или амортисьора, просто се получават допълнителни вектори на сцепление от по-различното разпределяне на тежестта на купето. правилото е че повече сцепление отива там, където е по-повдигнатото окачване, получава се един допълнителен вектор на сцеплението, насочен е надолу към контактното петно, и винаги действа в мястото на по-високото окачване и при ускоряване и при спиране. но денивелацията дава лош ефект при завиване, колата не завива добре при голяма денивелация - затова предницата трябва да е съвсем малко по-висока от задницата
моят съвет е изобщо да не се занимаваш с драг настройки - направи си колата с добър баланс и си я карай. и да знаеш - японска кола върви най-добре с японско окачване

agent dust
Мнение от veilside » 04 Авг 2007 00:20
- Прикачени файлове
-
- PIC03143.JPG (180.74 KiB) Преглеждано 3886 пъти
veilside
Мнение от dimd00d » 04 Авг 2007 00:22
Направо не знам да плача ли да се смея ли. Ама все пак всеки има право на мнение и да прави с колата си каквото си иска. Бях пуснал книги във форума за car dynamics и suspension engineering, който му се занимава да ходи да чете, да си експериментира с колата и да се кефи.maggkrabar написа:...
Peace out.
dimd00d
Мнение от veilside » 04 Авг 2007 00:31
- Прикачени файлове
-
- PIC03147.JPG (65.32 KiB) Преглеждано 3883 пъти
veilside
Мнение от veilside » 04 Авг 2007 00:36
veilside
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 04 Авг 2007 01:02


та при тейн много добре е подбран рейтът компресия/декомпресия - въпреки твърдостта обира добре неравностите. а на билщайнът точно тук му е проблемът, насочен е повече за равен път и не обива добре неравностите. хората затова така се кефят на тейн - просто са му добре подбрани параметрите и като го настроиш правилно, дори при скорости над 200 колата все едно лети над асвалта, а при нискоскоростни завои има достатъчно агресия, става и за дрифт като стой та гледай. а сложиш ли полиуретан и сликове - направо боли от сцеплението
agent dust
Мнение от veilside » 04 Авг 2007 01:14
Mda naistina si prav za TEINA,sega slagam poliuretana i slikove ama niamam TEIN,mai shte si kupuvam skoro.Mejdudrugoto s teb sum razgovarial po telefona otnosno edna generacia na turbo patishtata,ama moje i da gresha?maggkrabar написа:ESPELIR-a е голяма работа, тези типове оптимизират пружините си така, че да запазват възможно най-много от комфорта. но тейна след много тестове направо къртидокараха ни в сервиза една състезателна импреса, беше с олинс, който побързах да разглобя за почистване
трябва да се почиства основно и да се смазва на всеки 500км. бяха поръчали допълнителни пружини, най-твърдите, които предлагаха олинс за тази кола, оказа се, че са 6/4.5. въпреки че с правилна нивелация докарахме още малко сцепление - колата беше лошо денивелирана, пак не беше достатъчно, окачването не беше подходящо за асвалт. направо обяснихме на шефът на отборът да не се занимава, купиха тейн и колата се успа. ама строшиха моторът де.
та при тейн много добре е подбран рейтът компресия/декомпресия - въпреки твърдостта обира добре неравностите. а на билщайнът точно тук му е проблемът, насочен е повече за равен път и не обива добре неравностите. хората затова така се кефят на тейн - просто са му добре подбрани параметрите и като го настроиш правилно, дори при скорости над 200 колата все едно лети над асвалта, а при нискоскоростни завои има достатъчно агресия, става и за дрифт като стой та гледай. а сложиш ли полиуретан и сликове - направо боли от сцеплението
veilside
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 04 Авг 2007 01:21
тейн:
и тейн-а в употреба по предназначение

agent dust
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 04 Авг 2007 01:23
не с мен, предполагам с брат ми - той кара синият WRX, аз само му настройвах окачването, от турбини не отбирам, само по окачването ги чаткам нещата. та само с окачване и разни хитринки със стабилизиращите щанги и векторите от денивелацията накарахме 4WD кола да стои на пътят като задно laugh.gifveilside написа: Mda naistina si prav za TEINA,sega slagam poliuretana i slikove ama niamam TEIN,mai shte si kupuvam skoro.Mejdudrugoto s teb sum razgovarial po telefona otnosno edna generacia na turbo patishtata,ama moje i da gresha?
agent dust
veilside
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 04 Авг 2007 01:28
agent dust
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта