Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Здравейте колеги.Преди 10-тина дни смених Селиката с Приус 20 /2007 година.През тези дни всяко свободно време го използвах за ограмотяване по темата хибрид.Много разбрах,но и много не.Ходих до Тойота Пловдив за проверка и някои въпроси.За мое учудване ми казаха,че маслото в скоростите не се смення.Двигателното го смених с филтъра,както въздушния и на купето филтри.
1.Та сменя ли се и има ли някаква тънкост при смяната?
2.Трябва ли да се натиска спирачката при включване от неутрал на директна при изчакване на дълъг светофар?
3.Как да разбера дали охлаждането на батерията работи коректно?Трудно и опасно ли е да се превери вентилатора и предполагам въздуховоди за замърсяване?
4.Има ли друго което е спешно за проверка и евентуална замяна?
5.Разбрах от форума,че тракшъна не може да се изключва.Много неприятно ме изненадва при пресичане на натоварени кръстовища на мокро,снежно или лед.Някакви идеи? Колата има шанс да е на 208000 км и общо взето е стегната.Няма някакви светещи тревоги по таблото.Леко чукане на волана по паваж,което още нямам време да видя рейката,накрайник или аксиалният лагер на макферсона е.От там се чува.Иначе е много забавна и поучителна на тема икономично каране.Започва да ме зарибява и ми сменя стила на каране.От тип Селика на пенсионерски .Това е от мен засега.Ще Ви бъда благодарен за всякакви напътствия за новобранеца по темата.Живи и здрави! .
1.Та сменя ли се и има ли някаква тънкост при смяната?
2.Трябва ли да се натиска спирачката при включване от неутрал на директна при изчакване на дълъг светофар?
3.Как да разбера дали охлаждането на батерията работи коректно?Трудно и опасно ли е да се превери вентилатора и предполагам въздуховоди за замърсяване?
4.Има ли друго което е спешно за проверка и евентуална замяна?
5.Разбрах от форума,че тракшъна не може да се изключва.Много неприятно ме изненадва при пресичане на натоварени кръстовища на мокро,снежно или лед.Някакви идеи? Колата има шанс да е на 208000 км и общо взето е стегната.Няма някакви светещи тревоги по таблото.Леко чукане на волана по паваж,което още нямам време да видя рейката,накрайник или аксиалният лагер на макферсона е.От там се чува.Иначе е много забавна и поучителна на тема икономично каране.Започва да ме зарибява и ми сменя стила на каране.От тип Селика на пенсионерски .Това е от мен засега.Ще Ви бъда благодарен за всякакви напътствия за новобранеца по темата.Живи и здрави! .
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
На въпрос 2 контра въпрос - защо включваш на неутрал при изчакване на дълъг светофар?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Ако си на директна и под наклон е добре да държиш спирачка. Така не се товари кутията.
За изключване на тракшъна - защо ще го изключваш? Да не караш БМВ? Мен ме е яд че нямам тракшън на Тойотата . Не бих го изключвал.
За изключване на тракшъна - защо ще го изключваш? Да не караш БМВ? Мен ме е яд че нямам тракшън на Тойотата . Не бих го изключвал.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
1. Маслото се сменя, към 110 лв. е, ама в момента не се сещам за модела. Смяната е елементарна - отвива се пробка отдолу на кутията, изцежда се маслото и се налива новото с шприц. 10 лв. ми взеха за смяната с мое масло в сервиз.
2. При дълго изчакване или държиш крака на спирачката или цъкни паркинг. При неутрална, колата може да тръгне на някъде.
3. Трябва да разглобиш и да видиш дали има мръсотии, но по-скоро излишна занимавка. Ако го правиш, остави го за по-топло време, че сега може да почупиш щипки и други простотии там.
4. Провери си накладките, защото на 200К може да си още с оригиналните.
5. Тракшъна си работи отлично, просто недей да се пънеш да тръгнеш бързо от място в кофти време.
Това със стила на каране е яко, нали )
2. При дълго изчакване или държиш крака на спирачката или цъкни паркинг. При неутрална, колата може да тръгне на някъде.
3. Трябва да разглобиш и да видиш дали има мръсотии, но по-скоро излишна занимавка. Ако го правиш, остави го за по-топло време, че сега може да почупиш щипки и други простотии там.
4. Провери си накладките, защото на 200К може да си още с оригиналните.
5. Тракшъна си работи отлично, просто недей да се пънеш да тръгнеш бързо от място в кофти време.
Това със стила на каране е яко, нали )
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Здравейте колеги и благодаря Ви за бързите отговори.Включвам неутрал защото повечето светофари са по близо 90 секунди.И постоянно дърпа напред.А на равното няма къде да отиде изключена.С едно цъкане но лостчето и тръгва.К олега без тракшън никога досега не съм изпадал в такива глупави ситуации.Даваш малко повече газ,скача метър напред и спира точно в средата на движението.Няколко пъти подред.И нищо не можеш да направиш.Това никак няма да се случи без тракшън,като познаваш колата си.Така,че колега не съжалявай,че нямаш. Сетих се и друго.Недай си боже и дано не се случва на никой,но може ли да се дърпа,ако ме остави някъде.Виждам,че има теглич за навиване в багажника?А автомат е макар и не като другите.
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
1. Маслото се сменя, разбира се, но интервал нямат забит и го проверяват. Поне на 200к трябва да го смениш, преди това по твоя преценка.
2.На дълъг светофар давай на P и на кратък пак, ако не ти се държи спирачката.
3.Ако чуваш вентилатора - не работи добре. Или е мръсен много или батерията прегрява. И в двата случая иска ревизия.
4.Проверяваш водната помпа на инвертора дали при пусната кола върти добре. Течността в разширителния съд трябва да се движи леко. Другите неща от хибридната система са яки и само за необичайни шумове е достатъчно да се ослушаш. Останалото е като на нормална кола и иска нормален оглед.
5.Тракшъна пречи в определени случаи, но има заобиколки. Например наизустяваш поредността за превключване в авариен режим и готово На мен лично ми прави проблем, когато не съм съобразил нещата и спра на неправилното място с неправилната подложка
Успех с търсенето и им проверявай километражите по рамата, че повечето са били таксита и са на по над 500к
2.На дълъг светофар давай на P и на кратък пак, ако не ти се държи спирачката.
3.Ако чуваш вентилатора - не работи добре. Или е мръсен много или батерията прегрява. И в двата случая иска ревизия.
4.Проверяваш водната помпа на инвертора дали при пусната кола върти добре. Течността в разширителния съд трябва да се движи леко. Другите неща от хибридната система са яки и само за необичайни шумове е достатъчно да се ослушаш. Останалото е като на нормална кола и иска нормален оглед.
5.Тракшъна пречи в определени случаи, но има заобиколки. Например наизустяваш поредността за превключване в авариен режим и готово На мен лично ми прави проблем, когато не съм съобразил нещата и спра на неправилното място с неправилната подложка
Успех с търсенето и им проверявай километражите по рамата, че повечето са били таксита и са на по над 500к
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Благодаря за отговора WoLF,ще сменя маслото при първо свободно време.Помпичката движи охлаждащата течност.Километража го провериха в Тойота -21000 преди година и половина.Тракшъна след като неможе да се изключи,мисля да го поизлъжа с най-хубави гуми.И какъвто ми е късмета.Поздрави,късмет и безаварийност и за Вас.
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Аз да добавя по точка 2. Не знам Приуса как е, но ако има бутон Hold Brake, просто използвай него, вместо да ръчкаш лоста постоянно.
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Ще се включа по две от точките, другите са ясни.
2. смяна със джойстика и държене на спирачката
N > D - препоръчително да, спирачката е като "полусъединител" и тръгва с 1-2 км/ч (ако не е нагорнище) докато си преместиш крака на газта.
D > N - не
D > B - не
B > D - не
* > P - силно препоръчително ДА -по-точно само при напълно спряла от движение кола (рискуваш да си счупиш палеца задържащ колата в паркинг режим).
(При спиране под наклон винагие е добре да се оставя и с натитната ръчна (краяна) спирачка (за всеки случай, не че ми е тъгвала някога колата от P).
При изключване на колата OFF, тя автоматично преминава на P.
На кръстивище дръж спирачката (стой си на D), за разлика от другите коли тук в общия случай нищо не се върти и няма износване на "съдеинител".
Ако е много дълго и не ти се държи, натиси P и пусни спирачката, после пак спирачка и D.
На кръстовище N не знам колко е удачно, някой засилен да те блъсне отзад и да те прати в кръстовището или да тръгне сама, защото е под лек наклон.
Лично аз за 7 години, N съм включвал десетина пъти (бутане, два пъти при смяна на гумите искаха да е на неутрална).
Дори в движение при N колата няма обратна генерация за зареждане на батерията.
5. тракшън
Изключванто на тракшъна става с поставяне в специален режим (някой му казват авариен).
Мен лично (когато имах Prius 2, сега съм с 4) няколко пъти ми е помагало да изляза от сняг, кално и хлъзгаво:
1. Изключваш колата: OFF
2. (без спирачка) бутона Power, още веднъж Power.
3. Педага Gas докрай, отпускаш и пак Gas, отпускаш.
4. Натискаш и държиш спирачка и сменяш на неутрална N, пускаш спирачката. (тук има вероятност да тръгне по инерция, ако си под наклон)
5. Педага Gas докрай, отпускаш и пак Gas, отпускаш.
6. (без спирачка) Бутона P.
5. Педага Gas докрай, отпускаш и пак Gas, отпускаш.
6. Натискаш и държиш спирачка и Power.
Колата вече е с изключен тракшън и в горния десен ъгъл на MFD виждаш червено тръгълние с удивителна!
Накратко: OFF, power, power, gas, gas, break+N, gas, gas, P, gas, gas, break+power
Излизането от режима става като изключиш колата OFF и пак я включиш break+Power.
Лека и безаварийна
2. смяна със джойстика и държене на спирачката
N > D - препоръчително да, спирачката е като "полусъединител" и тръгва с 1-2 км/ч (ако не е нагорнище) докато си преместиш крака на газта.
D > N - не
D > B - не
B > D - не
* > P - силно препоръчително ДА -по-точно само при напълно спряла от движение кола (рискуваш да си счупиш палеца задържащ колата в паркинг режим).
(При спиране под наклон винагие е добре да се оставя и с натитната ръчна (краяна) спирачка (за всеки случай, не че ми е тъгвала някога колата от P).
При изключване на колата OFF, тя автоматично преминава на P.
На кръстивище дръж спирачката (стой си на D), за разлика от другите коли тук в общия случай нищо не се върти и няма износване на "съдеинител".
Ако е много дълго и не ти се държи, натиси P и пусни спирачката, после пак спирачка и D.
На кръстовище N не знам колко е удачно, някой засилен да те блъсне отзад и да те прати в кръстовището или да тръгне сама, защото е под лек наклон.
Лично аз за 7 години, N съм включвал десетина пъти (бутане, два пъти при смяна на гумите искаха да е на неутрална).
Дори в движение при N колата няма обратна генерация за зареждане на батерията.
5. тракшън
Изключванто на тракшъна става с поставяне в специален режим (някой му казват авариен).
Мен лично (когато имах Prius 2, сега съм с 4) няколко пъти ми е помагало да изляза от сняг, кално и хлъзгаво:
1. Изключваш колата: OFF
2. (без спирачка) бутона Power, още веднъж Power.
3. Педага Gas докрай, отпускаш и пак Gas, отпускаш.
4. Натискаш и държиш спирачка и сменяш на неутрална N, пускаш спирачката. (тук има вероятност да тръгне по инерция, ако си под наклон)
5. Педага Gas докрай, отпускаш и пак Gas, отпускаш.
6. (без спирачка) Бутона P.
5. Педага Gas докрай, отпускаш и пак Gas, отпускаш.
6. Натискаш и държиш спирачка и Power.
Колата вече е с изключен тракшън и в горния десен ъгъл на MFD виждаш червено тръгълние с удивителна!
Накратко: OFF, power, power, gas, gas, break+N, gas, gas, P, gas, gas, break+power
Излизането от режима става като изключиш колата OFF и пак я включиш break+Power.
Лека и безаварийна
Smile is Health Keep Smiling ... Усмихни се ... Животът е Хубав
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
Благодаря на всички отзовали се.Разбрах основните неща.Не разбрах може ли да се дърпа на неутрал/дано не се налага никому/.И забелязах едно копченце "Key"под волан.То за какво служи.
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
1. Въобще не е препоръчано дърпането. Най-големия проблем са спирачките, защото при изключена колата почти нямаш спирачки. Не е като при другите "нормални" коли педала да е просто по-твърд. И ако се наложи да спираш при "изключена" спирачна система, това става само чрез едни клапани, които са поставени с цел сигурност и не са поставени, за да се използват при "нормални" условия.
2. Да изключиш безключовото отключване/заключване/палене на колата.
2. Да изключиш безключовото отключване/заключване/палене на колата.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Приус 20 няколко въпросчета,ако може.
1. Сменя се на всеки 100 000 км - задължително. Особеност - първо се развива вливната (Горната) пробка
2. На светофар само си държите спирачката и не пипате нищо.
3. Не работи коректно. За да работи коректно трябва да си инсталирате Хибрид Асистант на телефона и да го ползвате при всяко пътуване по-дълго от 20 мин, а при температури над 25 градуса постоянно. И трябва да го чувате, но да не трака
4. Не, освен ако няма странен шум ...
5. Ако е бяла няма шанс да е на 208000. Лекото чукане по паваж да не ви притеснява. Рейката и така може да изкара още поне 100 000 км. Ако има проблем колата сама ще си каже.
Браво на Чо - Научил си е урока за Отличен
2. На светофар само си държите спирачката и не пипате нищо.
3. Не работи коректно. За да работи коректно трябва да си инсталирате Хибрид Асистант на телефона и да го ползвате при всяко пътуване по-дълго от 20 мин, а при температури над 25 градуса постоянно. И трябва да го чувате, но да не трака
4. Не, освен ако няма странен шум ...
5. Ако е бяла няма шанс да е на 208000. Лекото чукане по паваж да не ви притеснява. Рейката и така може да изкара още поне 100 000 км. Ако има проблем колата сама ще си каже.
Браво на Чо - Научил си е урока за Отличен
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта