Разни разсъждения по ремонта на автомобили
- slowtraveler
- Мнения: 5552
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 255 пъти
- Получена благодарност: 261 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Малко предистория...
Събота вечерта се приготвям за безсънна нощ - щерка ми пътуваше към Варна и се очакваше кацане около 03:00ч в Неделя... Та общо взето - спокойно си вечеряме със съпругата, но без алкохол (важно уточнение), защото все пак ще ходя на летище...
Около 20:00ч ми се обажда братовчед от друг град на около 120км от Варна, който дошъл до Варна заедно с приятелката си за някаква покупка в Метро, но му светнала лампата за зареждане точно като влизал в паркинга...
Тъй-като е тъмно - отидох да ги прибера от магазина, оставихме автомобила на място - причината не бе ремък, а алтернатора наистина не зареждаше (измерено с мултицет)... Т.е. ремонтът не би бил лесен на място, и трудно може да се премести автомобила на фарове само на акумулатор - автомобилът бе японски Т.е. на 2.4 бензинка (Хонда Акорд) бяха сложили 45Ач акумулаторче...
Да знаете - нощувката на автомобил паркинг в Метро струва 15лв Та вземам братовчед ми и приятелката му на хотел вкъщи Сядаме пак на вечеря докато стане 2 часа. Отскачаме със съпругата до летището, прибираме щерката и отново - на масата. Аз се предавам около 5 часа, защото сутринта трябва да разхождам 'вълкодава' След кратка дрямка скачам, разхождам вълкодава и към 9:30 вече сме в Метро да приберем автомобила.
На акумулатор и без фарове прибираме автомобила до вкъщи и започвам демонтажа на алтернатора като първи заподозрян...
Първи 'сигнал' - алтернатора пареше - почти не можеше да се държи с ръка.
За съжаление японското автомобилостроене е използвало всеки сантиметър под капака, и въпреки, че алтернатора се вижда 'на ачика', изкарването му от монтажното място изисква гинекологични умения - държи се на три болта, двата от които се достигат само с опипване и точен по дължина камък - нито по-къс, нито по-дълъг (пречат алуминиевите тръби на компресора на климатика, който се намира точно под алтернатора)... В посока калника (към ремъка) преминават тръбите за хидравликата. Над алтернатора е хидравличната помпа. В посока двигателя (централната ос на автомобила) е всмукателен колектор (на 2см от алтернатора)... В посока радиатора - яките алуминиеви тръби на климатика. Откачането на плюсовият силов кабел става само след откачане и леко завъртане на алтернатора (няма място за малък камък).
За щастие имам добър комплект инструменти и запрятам ръкави. Откачам хидравличната помпа и резервоарът на хидравлично масло, отмествам всичките тези тръби, 'насилвам' малко тръбите на климатика, отмествайки ги с няколко милиметра, и алтернатора е в ръцете ми... Денсо...
Качвам го в апартамента и почва дисекцията.. Смъквам капаците и четките - четките са ОК... Първи проблем - диодната плочка е неразделна част от корпуса на статора (заден корпус на алтернатора) - проводниците от намотките на статора са заварени (общ меден слитък) с медните контакти на диодната плочка. Т.е. за да се демонтира диодната плочка трябва фино рязане - дремел или нещо подобно (с какъвто не разполагам)...
Успявам да напъна плочката така, че да я отделя от корпуса (след развиване на крепежните болтове разбира се), и измерването потвърждава съмненията ми - окъсили диоди.. За щастие - само в единият клон (в противен случай е възможно самозапалване)...
Позвъняванията по сервизи в неделя показват само, че никой не му се работи 'Чакайте до понеделник - ще го направим, ама сега нямаме диодна плочка'....
За щастие на единствената обява за автомобил на части реагира продавача, и след 3 часа алтернатор втора ръка е в ръцете ни. Стоял дълго време на влажно място - ръждясали гайки и т.н... Но нямаме избор - братовчеда в понеделник е на работа. Развивам ръждясалите гайки (WD40 и точен камък), почиствам каквото може. За съжаление удрям на камък с винтчетата на четкодържателя. Последното винтче не се развива (кръстата отвертка), а директно се 'замазва' - прекалено мек метал. Тези винтчета всички бяха направени от 'говнолин' - просто стискане на главата с клещи ги смачква, а камо-ли да да ги напънеш с отвертка. И то въпреки, че предварително ги бях 'почукнал' за да отлепят...
Как да е -ревизията на 'новият' алтернатор приключва що годе успешно - почистен (и с електроклийнър) и решаваме да не се занимаваме повече - започва да се мръква. Сглобявам всичко и преместваме работилницата пред блока.
Гинекологичната операция по вкарването на алтернатора на място преминава ще годе успешно, ако не се смята един изтърван болт. Този изтърван болт струва половин час - пластмасовите кори отдолу са 'двойни' - болтът влиза между двете кори (металната и пластмасовата) и щеш не щеш - трябва да откачаш долната кора, което не е лесно при автомобил, с просвет сигурно 15см и на около 13-14 години....
Настава момента за монтаж на ремъка. Достъп до него в задната част (ролката на коляновият вал) - никакъв (дори визуален). Свалям подкалника и получавам достъп за опипване...
След още 15-20 минути успявам да приспособя обикновен ключ/тресчотка заедно с дълго рамо (удължителите на камъни), 'забито' в рогата на ключа, което става ключ за опъване на обтегача на ремъка... Мястото - такова, че камък не може да влезе, затова и би станало идеално само с лула, но такава нямам... Затова - ключ/тресчотка (с подвижна глава на тресчотката) и подръчни материали. Напънът бе успешен, навръзваме куплунзи и кабели. Превъртаме няколко пъти коляновият вал за да легне добре ремъка. Опипвам района около коляновия вал през подкалника - на усет всичко е на място... То и вече е тъмно де - нищо не се вижда и да искаме
С фенерче успявам да сглобя корите отново. Слагаме акумулатора (бях го качил да го дозаредя) - автомобилът е изправен, работи и братовчед ми успешно се прибира по тъмно
Изводите от този наглед елементарен ремонт:
Всеки може да си ремонтира нещата и вкъщи, но вложеният труд е доста повече отколкото в сервиз.
Ако имах удобен сервиз с подемник бих съкратил целият ремонт до сигурно под 1 час, докато на нас ни отне цял ден. Просто защото няма как да си осигуриш удобен достъп.
Правилният инструмент е много важен. (както казват немците - правилният инструмент е наполовина свършена работа)... Но домашният сервиз не винаги разполага с такъв голям набор.
Наличната документация за ремонт не винаги е правена така, че да подпомага домашният майстор. Напротив - правена е за професионален сервиз. Където навярно не биха правили 'гинекологичните операции', а биха смъкнали например всмукателен колектор (натам навярно алтернатора би излязъл по-лесно). Нещо, което аз не желаех - не ми се пипат доста болтчета на стар автомобил, без да имам възможност да реагирам при скъсване на болтче/шпилка и т.н.
Наличието на опит по конретния автомобил би спестило доста 'чудене'. Например за мен бе нелогично да напъваш с всички сили като идиот обтегача в посока 'натягане', с надеждата лостовата система все пак да го превърти в посока 'отпускане'. Но това проработи (така си пишеше в документацията, която смъкнахме през 'нощта на размисъл')...
Обикновено в сервизите има 'останали части', с които лесно можеш да експериментираш, чрез подмяна на съмнителен агрегат с работещ такъв - диагностиката така често е по-бърза, отколкото да разглобяваш и да извършваш доста ненужни демонтажи само и само за да се убедиш 'че не е това'...
Събота вечерта се приготвям за безсънна нощ - щерка ми пътуваше към Варна и се очакваше кацане около 03:00ч в Неделя... Та общо взето - спокойно си вечеряме със съпругата, но без алкохол (важно уточнение), защото все пак ще ходя на летище...
Около 20:00ч ми се обажда братовчед от друг град на около 120км от Варна, който дошъл до Варна заедно с приятелката си за някаква покупка в Метро, но му светнала лампата за зареждане точно като влизал в паркинга...
Тъй-като е тъмно - отидох да ги прибера от магазина, оставихме автомобила на място - причината не бе ремък, а алтернатора наистина не зареждаше (измерено с мултицет)... Т.е. ремонтът не би бил лесен на място, и трудно може да се премести автомобила на фарове само на акумулатор - автомобилът бе японски Т.е. на 2.4 бензинка (Хонда Акорд) бяха сложили 45Ач акумулаторче...
Да знаете - нощувката на автомобил паркинг в Метро струва 15лв Та вземам братовчед ми и приятелката му на хотел вкъщи Сядаме пак на вечеря докато стане 2 часа. Отскачаме със съпругата до летището, прибираме щерката и отново - на масата. Аз се предавам около 5 часа, защото сутринта трябва да разхождам 'вълкодава' След кратка дрямка скачам, разхождам вълкодава и към 9:30 вече сме в Метро да приберем автомобила.
На акумулатор и без фарове прибираме автомобила до вкъщи и започвам демонтажа на алтернатора като първи заподозрян...
Първи 'сигнал' - алтернатора пареше - почти не можеше да се държи с ръка.
За съжаление японското автомобилостроене е използвало всеки сантиметър под капака, и въпреки, че алтернатора се вижда 'на ачика', изкарването му от монтажното място изисква гинекологични умения - държи се на три болта, двата от които се достигат само с опипване и точен по дължина камък - нито по-къс, нито по-дълъг (пречат алуминиевите тръби на компресора на климатика, който се намира точно под алтернатора)... В посока калника (към ремъка) преминават тръбите за хидравликата. Над алтернатора е хидравличната помпа. В посока двигателя (централната ос на автомобила) е всмукателен колектор (на 2см от алтернатора)... В посока радиатора - яките алуминиеви тръби на климатика. Откачането на плюсовият силов кабел става само след откачане и леко завъртане на алтернатора (няма място за малък камък).
За щастие имам добър комплект инструменти и запрятам ръкави. Откачам хидравличната помпа и резервоарът на хидравлично масло, отмествам всичките тези тръби, 'насилвам' малко тръбите на климатика, отмествайки ги с няколко милиметра, и алтернатора е в ръцете ми... Денсо...
Качвам го в апартамента и почва дисекцията.. Смъквам капаците и четките - четките са ОК... Първи проблем - диодната плочка е неразделна част от корпуса на статора (заден корпус на алтернатора) - проводниците от намотките на статора са заварени (общ меден слитък) с медните контакти на диодната плочка. Т.е. за да се демонтира диодната плочка трябва фино рязане - дремел или нещо подобно (с какъвто не разполагам)...
Успявам да напъна плочката така, че да я отделя от корпуса (след развиване на крепежните болтове разбира се), и измерването потвърждава съмненията ми - окъсили диоди.. За щастие - само в единият клон (в противен случай е възможно самозапалване)...
Позвъняванията по сервизи в неделя показват само, че никой не му се работи 'Чакайте до понеделник - ще го направим, ама сега нямаме диодна плочка'....
За щастие на единствената обява за автомобил на части реагира продавача, и след 3 часа алтернатор втора ръка е в ръцете ни. Стоял дълго време на влажно място - ръждясали гайки и т.н... Но нямаме избор - братовчеда в понеделник е на работа. Развивам ръждясалите гайки (WD40 и точен камък), почиствам каквото може. За съжаление удрям на камък с винтчетата на четкодържателя. Последното винтче не се развива (кръстата отвертка), а директно се 'замазва' - прекалено мек метал. Тези винтчета всички бяха направени от 'говнолин' - просто стискане на главата с клещи ги смачква, а камо-ли да да ги напънеш с отвертка. И то въпреки, че предварително ги бях 'почукнал' за да отлепят...
Как да е -ревизията на 'новият' алтернатор приключва що годе успешно - почистен (и с електроклийнър) и решаваме да не се занимаваме повече - започва да се мръква. Сглобявам всичко и преместваме работилницата пред блока.
Гинекологичната операция по вкарването на алтернатора на място преминава ще годе успешно, ако не се смята един изтърван болт. Този изтърван болт струва половин час - пластмасовите кори отдолу са 'двойни' - болтът влиза между двете кори (металната и пластмасовата) и щеш не щеш - трябва да откачаш долната кора, което не е лесно при автомобил, с просвет сигурно 15см и на около 13-14 години....
Настава момента за монтаж на ремъка. Достъп до него в задната част (ролката на коляновият вал) - никакъв (дори визуален). Свалям подкалника и получавам достъп за опипване...
След още 15-20 минути успявам да приспособя обикновен ключ/тресчотка заедно с дълго рамо (удължителите на камъни), 'забито' в рогата на ключа, което става ключ за опъване на обтегача на ремъка... Мястото - такова, че камък не може да влезе, затова и би станало идеално само с лула, но такава нямам... Затова - ключ/тресчотка (с подвижна глава на тресчотката) и подръчни материали. Напънът бе успешен, навръзваме куплунзи и кабели. Превъртаме няколко пъти коляновият вал за да легне добре ремъка. Опипвам района около коляновия вал през подкалника - на усет всичко е на място... То и вече е тъмно де - нищо не се вижда и да искаме
С фенерче успявам да сглобя корите отново. Слагаме акумулатора (бях го качил да го дозаредя) - автомобилът е изправен, работи и братовчед ми успешно се прибира по тъмно
Изводите от този наглед елементарен ремонт:
Всеки може да си ремонтира нещата и вкъщи, но вложеният труд е доста повече отколкото в сервиз.
Ако имах удобен сервиз с подемник бих съкратил целият ремонт до сигурно под 1 час, докато на нас ни отне цял ден. Просто защото няма как да си осигуриш удобен достъп.
Правилният инструмент е много важен. (както казват немците - правилният инструмент е наполовина свършена работа)... Но домашният сервиз не винаги разполага с такъв голям набор.
Наличната документация за ремонт не винаги е правена така, че да подпомага домашният майстор. Напротив - правена е за професионален сервиз. Където навярно не биха правили 'гинекологичните операции', а биха смъкнали например всмукателен колектор (натам навярно алтернатора би излязъл по-лесно). Нещо, което аз не желаех - не ми се пипат доста болтчета на стар автомобил, без да имам възможност да реагирам при скъсване на болтче/шпилка и т.н.
Наличието на опит по конретния автомобил би спестило доста 'чудене'. Например за мен бе нелогично да напъваш с всички сили като идиот обтегача в посока 'натягане', с надеждата лостовата система все пак да го превърти в посока 'отпускане'. Но това проработи (така си пишеше в документацията, която смъкнахме през 'нощта на размисъл')...
Обикновено в сервизите има 'останали части', с които лесно можеш да експериментираш, чрез подмяна на съмнителен агрегат с работещ такъв - диагностиката така често е по-бърза, отколкото да разглобяваш и да извършваш доста ненужни демонтажи само и само за да се убедиш 'че не е това'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Истински пример за братовчедска взаимопомощ!
Отсега да си кажа, аз не бих се раздал толкова. Имало е много шансове нещата да се объркат и пак да се стигне до сервиз в понеделник, въпреки доброто желание. Аз бих намерил и дал кола на закъсалия да се прибере, ама такива геройства в мирно време - не мерси
Отсега да си кажа, аз не бих се раздал толкова. Имало е много шансове нещата да се объркат и пак да се стигне до сервиз в понеделник, въпреки доброто желание. Аз бих намерил и дал кола на закъсалия да се прибере, ама такива геройства в мирно време - не мерси
- slowtraveler
- Мнения: 5552
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 255 пъти
- Получена благодарност: 261 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Разбира се - късметът с алтернатор 2-ра ръка и то в неделя е безспорен...
Относно раздаването - чисто практично решение на въпроса и съвсем не толкова желание 'да си уплътня неделята'. Защото ако автомобилът бе останал и в понеделник - пак аз трябваше да се занимавам с него.
Самото прибиране не бе проблем - комуникацията между градовете с обществен транспорт е добре уредена - дори влакът пътува само 2 часа, а има автобуси през около час... Но автомобилът трябваше да бъде 'мобилизиран'...
Но точно това активно участие в такъв ремонт ме накара да се замисля върху способите за ремонт и разликата между 'професионален' и 'любителски' ремонт...
На времето сме имали сервиз за битова електроника - нещата са силно подобни. В сервиза нямаш проблем за секунди да извършиш даден ремонт защото имаш условията, частите, инструментите.
Докато вкъщи, със същите знания и опит, пак ти отнема доста повече време и усилия да достигнеш до същият резултат.
И затова повдигнах темата - да не се заяждат колегите, когато често им се посочва 'да потърсят сервиз'... Защото вкъщи се изискват доста повече усилия и време дори за прости манипулации...
Както казах - 'отгоре погледнато' - не сме направили нищо - само ревизия и подмяна на алтернатор. Но отне цял ден.
П.С. сега намерих клипче от подобна операция:
При нас не стана без смъкване на хидравликата - алуминиевите тръби на климатика минаваха много близо до алтернатора и то в ниското на нивото на алтернатора (на клипа са изкарани горе над алтернатора) и затова бе нужно повече място над алтернатора - вероятно автомобилът е бил удрян или нещо при монтаж/демонтаж са им променили мястото..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 4746
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 143 пъти
- Получена благодарност: 458 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Нещо подобно с упражнението по рязането на моето "мосшче", което ми убиваше интеграционното реле:
Трябваше да стигна до вторичното реле, което е "залепено" на предната греда под двигателя (има снимки в темата ми за релето). Стига се лесно - маската вън, десният подкалник наполовина навън (и без това му липсваха щипките), 2 болта отдолу на корите вън, и дясната половина на маската долу на земята.
Прекрасно - намерих кабелното "мосшче" на ма'сторите (чумата да ги тръшне) и го срязах. Кербовах си мъжка и женски обувки, за "всеки случай" и прибрах всичко в една термошлауха. Всичко това - около 2 часа, заради неизвестният "терен". Стана тъмно и Легена спа пред гаража с изсипана на земята броня.
На сутринта отидох "само" да закача една броня, да навия 3 винта и да защипя 3-4 щипки на подкалника - бабешка работа. Всичко успях да събера в рамките на час-два. Освен №$№@!$!@!$!@ болт на кората отдолу, зад фара за мъгла. Самият болт се навива в отвор, който е в кухина, тясна и издута нагоре и на всичкото отгоре корите не са първа младост, разкривени са и са им криви и разбити отворите.... и просвета на колата е особено подходящ за бременен кашалот като мен да легне и да се събере ....
След 5 часа вдигане с крика отпред, отстрани, вкарване в канала на гаража, така че гумата почти влезна в канала, удължаване на тресчотката и не помня още какви гнусни упражнения, проклетият болт/видия с гайкова глава, влезна, намери си местото и се зави. На следващата седмица, при братовчеда в сервиза, на подемника цялото упражнение отне 1 час...
Инструмента е незаменим. И никога не съм имаш навика да пестя от там, а за правилото за хлебаря, брашното и питката съм с 2 ръце "за".
Трябваше да стигна до вторичното реле, което е "залепено" на предната греда под двигателя (има снимки в темата ми за релето). Стига се лесно - маската вън, десният подкалник наполовина навън (и без това му липсваха щипките), 2 болта отдолу на корите вън, и дясната половина на маската долу на земята.
Прекрасно - намерих кабелното "мосшче" на ма'сторите (чумата да ги тръшне) и го срязах. Кербовах си мъжка и женски обувки, за "всеки случай" и прибрах всичко в една термошлауха. Всичко това - около 2 часа, заради неизвестният "терен". Стана тъмно и Легена спа пред гаража с изсипана на земята броня.
На сутринта отидох "само" да закача една броня, да навия 3 винта и да защипя 3-4 щипки на подкалника - бабешка работа. Всичко успях да събера в рамките на час-два. Освен №$№@!$!@!$!@ болт на кората отдолу, зад фара за мъгла. Самият болт се навива в отвор, който е в кухина, тясна и издута нагоре и на всичкото отгоре корите не са първа младост, разкривени са и са им криви и разбити отворите.... и просвета на колата е особено подходящ за бременен кашалот като мен да легне и да се събере ....
След 5 часа вдигане с крика отпред, отстрани, вкарване в канала на гаража, така че гумата почти влезна в канала, удължаване на тресчотката и не помня още какви гнусни упражнения, проклетият болт/видия с гайкова глава, влезна, намери си местото и се зави. На следващата седмица, при братовчеда в сервиза, на подемника цялото упражнение отне 1 час...
Инструмента е незаменим. И никога не съм имаш навика да пестя от там, а за правилото за хлебаря, брашното и питката съм с 2 ръце "за".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Аз имам навика да отделя 5 мин. в ментално проиграване на различните хипотетични сценарии и възможни усложнения. Освен това проверявам предварително дали имам всичко необходимо като знания, инструменти и оборудване за предстоящата ми дейност. Най-мразя да ми потрябва нещо в средата на упражнението и мръсен и ядосан да хукна я за метчик, я за някое специфично ключе, камък или скоба. Или пък да търся онлайн помощ с мръсните пръстчета. С две думи "If you fail to prepare, prepare to fail"
- slowtraveler
- Мнения: 5552
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 255 пъти
- Получена благодарност: 261 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Безспорно си прав Xeku, ...
Хипотетичните сценарии бяха проиграни още във 'вечерта на разбора'... Тогава бе смъкната и разпечатана техническата документация, за да бъде подръка сутринта при започване на ремонта...
За съжаление въпреки нежеланието - често се налага да се кача до апартамента мръсен и ядосан когато ми потрябва нещо специфично...
Ако си в гараж/сервиз е лесно - отиваш до шкафа и си го вземаш. Но при 'домашни ремонти' няма как да смъкнеш всички разполагаеми инструменти на паркинга...
Хипотетичните сценарии бяха проиграни още във 'вечерта на разбора'... Тогава бе смъкната и разпечатана техническата документация, за да бъде подръка сутринта при започване на ремонта...
За съжаление въпреки нежеланието - често се налага да се кача до апартамента мръсен и ядосан когато ми потрябва нещо специфично...
Ако си в гараж/сервиз е лесно - отиваш до шкафа и си го вземаш. Но при 'домашни ремонти' няма как да смъкнеш всички разполагаеми инструменти на паркинга...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
И в гараж няма как да имаш всичко. Както и да е оборудван- идва ти кола от марка, с която не си имал нищо общо досега... В сервизите също се налага да импровизират като си правят услуги със специални инструменти или си правят приспособени ключове на място. За това са подготвени обаче. Каквото и да правиш- все ходиш някъде за нещо.
-На времето имаше 3 марки коли, сега са 30 и всяка с по 5-6 модели и още толкоз мотори.
Сменял съм венец на маховик на паркинга пред блока с универсални инструменти. Значи които си имат понятие знаят за какво става въпрос. Нямаше с какво да нагреем новия и качихме маховика в кухнята, а венеца пъхнахме във фурната и с едни клещи и парче тел го сглобихме. Съединителя събрахме без дорник- нямаше. Сега и да съм закъсал- дори няма да си помисля да върша нещо подобно.
-На времето имаше 3 марки коли, сега са 30 и всяка с по 5-6 модели и още толкоз мотори.
Сменял съм венец на маховик на паркинга пред блока с универсални инструменти. Значи които си имат понятие знаят за какво става въпрос. Нямаше с какво да нагреем новия и качихме маховика в кухнята, а венеца пъхнахме във фурната и с едни клещи и парче тел го сглобихме. Съединителя събрахме без дорник- нямаше. Сега и да съм закъсал- дори няма да си помисля да върша нещо подобно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 5552
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 255 пъти
- Получена благодарност: 261 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Е да, на времето колите можеха да се ремонтират с комплект ключове ('гедорето' бе препоръчително, но не винаги налично)...
Свалял съм скоростна кутия на Москвич пред блока, качвал съм я в хола на приятел, правим ревизията (има скъсан един упор на вала, който изпилихме от някакво парче ламарина), и си я връщаме обратно... С комплект любителски ключенца и нищо повече... Да, единият ключ изяде бая бой за да го поогънем (със загряване колкото може на газовокотлонче), за да хване горният болт на кутията (който е правил кутия на Москвич - знае за какво говоря) Ама всичко си стана ОК...
Сега - се търси специален майстор, специален инструмент, специален софтуер и т.н...
Свалял съм скоростна кутия на Москвич пред блока, качвал съм я в хола на приятел, правим ревизията (има скъсан един упор на вала, който изпилихме от някакво парче ламарина), и си я връщаме обратно... С комплект любителски ключенца и нищо повече... Да, единият ключ изяде бая бой за да го поогънем (със загряване колкото може на газовокотлонче), за да хване горният болт на кутията (който е правил кутия на Москвич - знае за какво говоря) Ама всичко си стана ОК...
Сега - се търси специален майстор, специален инструмент, специален софтуер и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1114
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Разни разсъждения по ремонта на автомобили
Ето един - 3 в 1slowtraveler написа: ↑17 Дек 2019 11:33 Сега - се търси специален майстор, специален инструмент, специален софтуер и т.н...
В бъдеще ще си го наемаме да върши черната работа:
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: dracunculus, Majestic-12 [Bot], nasko_jarti, Semrush [Bot] и 2 госта