Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от BOz » 18 Ное 2019 11:13
Като тръгвате от светофар например правете точно обратното - натиснете педала на газта точно над границата на ел. режим, за да запалите ДВГ-то и след това го отпуснете на границата преди да загасне, ако движението е по-бавно. Така ще направите по-нисък разход от това да се мъчите да сте от долната (електрическа) страна на нещата и хем се мъчите, хем и хабите повече гориво.
Още веднъж ще помоля последните страници на тази тема да се слеят с другата, за което благодаря.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от nicktodorov » 18 Ное 2019 12:51
Да, в началото го правех наистина в желанието си да карам на ток.BOz написа: ↑18 Ное 2019 11:13 Стига ги карали тези коли като електричарки. Това не е електрическа кола и една от първите големи грешки на новите шофьори на хибрид е да се мъчат да карат постоянно на ток. Това не е икономично.
Като тръгвате от светофар например правете точно обратното - натиснете педала на газта точно над границата на ел. режим, за да запалите ДВГ-то и след това го отпуснете на границата преди да загасне, ако движението е по-бавно. Така ще направите по-нисък разход от това да се мъчите да сте от долната (електрическа) страна на нещата и хем се мъчите, хем и хабите повече гориво.
Още веднъж ще помоля последните страници на тази тема да се слеят с другата, за което благодаря.
Но сега не е това причината.
От наблюденията ми до тук, карайки като обикновен автомобил, пък било то и бавно/икономично, разхода е доста висок. И единствения начин да го сваля до нива под тези на стария ми бензинов автомобил, е когато използвам при всяка възможност движение в EV. Кето правя като ускорявам с леко влизане в PWR сектора, тотално пускане на газта за да изгасне ДВГ и плавно подаване на газ до където може само на ток. Но това не винаги е възможно, защото повечето пъти скоростта на ток не може да се поддържа и плавно намалява. Тогава изчаквам да спадне до някакво приемливо за трафика зад мен ниво и отново по-живо ускорявам и повтарям процедурата.
В другия вариант - просто да си закрепя газта и скоростта на едно ниво - не ми харесва какво ми показва моментния разход...
nicktodorov
WoLF
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от van » 18 Ное 2019 16:11
Като вървене е добре. Като разход няма да ти хареса ...nicktodorov написа: ↑17 Ное 2019 23:11 Края на месеца ми предстои каране до Франкфурт и ще имам възможност по-добре да преценя как е като вървене на магистрала. Ще споделя пак наблюденията ми.

van
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от van » 18 Ное 2019 16:22
Моите впечатления са че при загрял мотор показанията за моментен разход при поддържана скорост 60 км/ч са около 5-6/100. Но докато това стане показанията са си високи което си е нормално.nicktodorov написа: ↑18 Ное 2019 12:51 В другия вариант - просто да си закрепя газта и скоростта на едно ниво - не ми харесва какво ми показва моментния разход...

van
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 18 Ное 2019 16:35
Колко да очаквам според теб?van написа: ↑18 Ное 2019 16:11Като вървене е добре. Като разход няма да ти хареса ...nicktodorov написа: ↑17 Ное 2019 23:11 Края на месеца ми предстои каране до Франкфурт и ще имам възможност по-добре да преценя как е като вървене на магистрала. Ще споделя пак наблюденията ми.
Имайки предвид, че едно в Германия магистралите са бързи, и второ за толкова километри сигурно няма да е добре да се влача с прекалено ниска скорост и да ми отнеме много повече часове...
nicktodorov
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от bigchicken » 18 Ное 2019 16:52

Аз открих друго удоволствие. Да изпразня батерията





Като си помисля, че можеше сега да карам Витара или Кашкай с 8+ градско...

Но в нашето семесйтво е малко по-различно. Колата ни надали ще излезе повече от 2-3 пъти годишно извън града. Затова и не сме се натискали за двойката хибрид.
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
bigchicken
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 18 Ное 2019 17:04
Така описано това се нарича пулс-и-глайд режим. Една от техниките, с които се постига най-голяма степен на икономия.nicktodorov написа: ↑18 Ное 2019 12:51 И единствения начин да го сваля до нива под тези на стария ми бензинов автомобил, е когато използвам при всяка възможност движение в EV. Кето правя като ускорявам с леко влизане в PWR сектора, тотално пускане на газта за да изгасне ДВГ и плавно подаване на газ до където може само на ток.
Но при него целта е не да караш на ЕВ, демек на батерия, а да пускаш колата "по инерция", а не използваш батерията, за да поддържаш скорост. Поддържането на скорост става от кинетичната енергия на автомобила, а не за сметка на черпене на ток от батерията.
Точно за това е важно да започнеш да усещаш дали възможния път и терен ти позволяват да глайдваш или да няма смисъл да го правиш. На пръв поглед нещата изглеждат лесно, но не е чак толкова лесно, защото едно от най-важните неща е да може да "оцениш" правилно наклона на пътя, колкото и малък да е. И споделям за наклон на пътя, който не е ясно забележим, при който ще подпреш колата с камък, за да не тръгне, а такъв наклон, при който ако оставиш колата на едно място на "неутрална" скорост, автомобила може и да не тръгне сам, за да ти "покаже" на къде е наклона. И като започнеш да усещаш този вид наклон, то в едната посока може да минеш 10 км при 90% ЕВ, а ако се мъчиш на обратно в ЕВ, няма да може да минеш и километър с цялата батерия.
Не съм съвсем сигурен при теб какъв "хибриден индикатор" има автомобила, но на предишното поколение "глайда" се изразява на "0". Под 0 е регенерацията, над 0 е ЕВ режим. Започнеш ли да използваш батерията над 0, не е ефективно за активно придвижване, освен в задръстване колкото да местиш автомобила на светофарите.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 18 Ное 2019 17:24
Ако това те успокоява - с Кашкая трудно слизам под 10градско (а жената - под 14л/100км)bigchicken написа: ↑18 Ное 2019 16:52 Като си помисля, че можеше сега да карам Витара или Кашкай с 8+ градско...

При по-маломощните хибриди наистина усещането за динамика е доста притъпено - напълно съм съгласен... Но са си съвсем достойни участници в движенето


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от bigchicken » 18 Ное 2019 17:26

Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
bigchicken
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от bigchicken » 18 Ное 2019 17:31
Жената днес е постигнала нови висоти с хибрида - 5,1


Нормално ли е понякога като пали или гаси двигателя да разтриса?
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
bigchicken
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 18 Ное 2019 22:33
Ако не гоня да отметна някакво разстояние на ток, а просто си карам с минималната газ достатъчна да поддържа желаната скорост, то индикатора за моментен разход е винаги от средата нагоре (0 - 7.5 - 15). Дори и да искам да поддържа само 60 на равен път...
nicktodorov
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от bigchicken » 19 Ное 2019 00:25

Пак ще кажа, станах човек когато на другата Тойота изгърмя окончателно оригиналното радио и вече нямаше къде да показва никакъв, особено моментен разход


Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
bigchicken
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2019 08:13

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 19 Ное 2019 12:06
И директен пример от всекидневното ми шофиране.slowtraveler написа: ↑19 Ное 2019 08:13 Пак се връщаме в началните класове, как се изчислява моментния разход, и защо е толкова стряскащо висок в определени моменти, въпреки, че средният разход може да е много нисък
Пресичам едно голямо задръстване, в което батерията често ми свършва. Накрая на този маршрут привършва с едно изкачване, при което често колоната се движи с <10км/ч. И това е едно разстояние от около 500-600 метра. И когато системата ми влезе в агресивно зареждащ режим, в комбинация с пълзене с 5-6км/ч, изкачване, често моментния разход в тази отсечка варира между 25 и 50/100 за 1-2 минути. Баси и хибрида ще кажа в този момент, ако това беше най-важното.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост