Отопление при хибрдите?
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Мнение от nicktodorov » 22 Окт 2019 20:40
Предстои ми покупка на Корола хибридни се замислих за отоплението.
Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?
nicktodorov
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2019 21:02

Най-икономично е въобще да не пускате парното и да стоите на студено - така ДВГ ще пали по-рядко и ще изразходва по-малко

Въпросите започват да стават доста абсурдни май...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 2019
Отопление при хибрдите?
Мнение от todorslavkov » 23 Окт 2019 10:32
todorslavkov
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Мнение от nicktodorov » 23 Окт 2019 10:36
Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...
nicktodorov
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2019 11:29

Дори и да караш най-дълго в EV режим нали не си с plug-in - т.е. тази енергия ще трябва да се възстанови чрез горивото...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Мнение от nicktodorov » 23 Окт 2019 11:36
Просто попитах кое е по-добре като моментен разход. Дали парното като иска двг -> разход на бензин, а примерно седалките/волана ще черпят пренебрежимо (или пък прекалено много) -> по-добре само тях да ползвам за кратки разстояния...
nicktodorov
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2019 11:48
1. Парното - ще запали ДВГ за да 'се стопли' и парното ще работи, като докато работи ДВГ ще ти дозареди и батерията, позволявайки ти последващ по-дълъг EV преход.
2. Ел.отоплението на волан и седалки - ще черпи ток, което ще намали прехода в EV режим, и ще принуди ДВГ да стартира за да поеме повишените енергийни нужди.
Опре ли до изчистване на стъклата и т.н. - без парното няма как да стане...
Та затова и се чудя как възникват такива въпроси... Да мръзнеш (или лятото да не пускаш климатика) заради 'спестени' няколко милилитра гориво? Които би спестил и при маааалко по-разумно шофиране...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 2019
Отопление при хибрдите?
Мнение от todorslavkov » 23 Окт 2019 11:49
todorslavkov
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Мнение от nicktodorov » 23 Окт 2019 11:52
nicktodorov
Митхат
Отопление при хибрдите?
Мнение от M5kov » 23 Окт 2019 12:15

EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
Отопление при хибрдите?
Мнение от sstefan » 23 Окт 2019 12:19
Градски транспорт-1,60 лв /за София/*2=3,20 лв=70.40лв месечно.За 50 лв карта-най-евтино.
Ако сте от Габрово-нищо няма да ви е изгодно.Най-добре на аванта с колеги да се возите

В този форум абсурдните питания и теми стават все повече...
Мисля да отворя тема изгодно ли е на дизела да си сложа метанова уредба-мн'ооо тънко било.
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
sstefan
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2019 12:29
Ами така си е - пишещите е добре да се замислят преди да зададат въпрос

И аз съм така... Това лято - около 500км без стотинка изгорено гориво

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Отопление при хибрдите?
Мнение от van » 23 Окт 2019 13:01
Не това е идеята на самозарядните хибридни автомобили. Ако държите на тази идея тогава плъгин хибрид е вашия автомобил.nicktodorov написа: ↑23 Окт 2019 10:36 Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...

van
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от BOz » 23 Окт 2019 13:16
nicktodorov написа: ↑22 Окт 2019 20:40 Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?
Малко не схванах в същността ти какъв ти е въпроса точно. Как ще може да харчиш по-малко гориво, или как ще може да се придвижваш по-дълго на ток?nicktodorov написа: ↑23 Окт 2019 10:36 Не, аз по-скоро гледах от гледна точка кое ще хаби по-малко енергия и теоретично по-често/дълго да мога в EV режим да карам.
Но все пак отговорът на този въпрос е чрез подгрев на седалката и волана. Колкото и да харчи ток, то ако ДВГ-то запали насилствено заради нужда от отопление, то пак няма да се движиш на ток.
Използването на парното е най-неефективното средство за производство на топлина при стандартния хибрид. Много по-логично е да има "калорифер" и при нужда от ток, само тогава да се пали ДВГ-то, а не да кажем на 80-90% от времето през ледените дни. Но това е допълнителна екстра при някои модели.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост