Отопление при хибрдите?
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Здравейте,
Предстои ми покупка на Корола хибридни се замислих за отоплението.
Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?
Предстои ми покупка на Корола хибридни се замислих за отоплението.
Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Най ефикасно е топленето като пуснеш отоплението на седалките, на волана, и парното
Комфортът е съвсем друг..
Най-икономично е въобще да не пускате парното и да стоите на студено - така ДВГ ще пали по-рядко и ще изразходва по-малко
Въпросите започват да стават доста абсурдни май...

Най-икономично е въобще да не пускате парното и да стоите на студено - така ДВГ ще пали по-рядко и ще изразходва по-малко

Въпросите започват да стават доста абсурдни май...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 2019
Отопление при хибрдите?
Двигателя доста бързо достига до оптималната темперетурата. Купувате си нова кола с подгряване на седалки, волан и парно. Ползвайте всичко което искате и както искате. Аз поне лично така мисля. Сутрин пускам парното щото ми е студено, след обяда като си тръгна включвам климатика щото ми е топло. Не му мисля за икономия. Те икономията са я мислили инжинерите в завода преди да я направят.
corolla 2019
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Не, аз по-скоро гледах от гледна точка кое ще хаби по-малко енергия и теоретично по-често/дълго да мога в EV режим да карам.
Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...
Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Ами най-малко енергия ще черпи ако не ползваш такава... Т.е. - да не ползваш парно и отопление... Ушанката ще е най-ефективна 
Дори и да караш най-дълго в EV режим нали не си с plug-in - т.е. тази енергия ще трябва да се възстанови чрез горивото...

Дори и да караш най-дълго в EV режим нали не си с plug-in - т.е. тази енергия ще трябва да се възстанови чрез горивото...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Ясно ми е това, как нищо като не ползвам най-добре...а ако нея вадя от гаража съвсем...
Просто попитах кое е по-добре като моментен разход. Дали парното като иска двг -> разход на бензин, а примерно седалките/волана ще черпят пренебрежимо (или пък прекалено много) -> по-добре само тях да ползвам за кратки разстояния...
Просто попитах кое е по-добре като моментен разход. Дали парното като иска двг -> разход на бензин, а примерно седалките/волана ще черпят пренебрежимо (или пък прекалено много) -> по-добре само тях да ползвам за кратки разстояния...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Енергията си е енергия. При хибридите вариантите са ти два:
1. Парното - ще запали ДВГ за да 'се стопли' и парното ще работи, като докато работи ДВГ ще ти дозареди и батерията, позволявайки ти последващ по-дълъг EV преход.
2. Ел.отоплението на волан и седалки - ще черпи ток, което ще намали прехода в EV режим, и ще принуди ДВГ да стартира за да поеме повишените енергийни нужди.
Опре ли до изчистване на стъклата и т.н. - без парното няма как да стане...
Та затова и се чудя как възникват такива въпроси... Да мръзнеш (или лятото да не пускаш климатика) заради 'спестени' няколко милилитра гориво? Които би спестил и при маааалко по-разумно шофиране...
1. Парното - ще запали ДВГ за да 'се стопли' и парното ще работи, като докато работи ДВГ ще ти дозареди и батерията, позволявайки ти последващ по-дълъг EV преход.
2. Ел.отоплението на волан и седалки - ще черпи ток, което ще намали прехода в EV режим, и ще принуди ДВГ да стартира за да поеме повишените енергийни нужди.
Опре ли до изчистване на стъклата и т.н. - без парното няма как да стане...
Та затова и се чудя как възникват такива въпроси... Да мръзнеш (или лятото да не пускаш климатика) заради 'спестени' няколко милилитра гориво? Които би спестил и при маааалко по-разумно шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 2019
Отопление при хибрдите?
Ако ползваш подгрева на волана и седалките, батерията ще пада по-бързо, ще се налага бензиновия двигател да пали по-често за да зарежда. Ако пуснеш парното също ще работи за достигане на оптималната темперетура която е зададена. Ако колата е в гараж, от личен опит го казвам, ще бъде по-икономично да се ползва парното, пак казвам - според мен.
corolla 2019
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Отопление при хибрдите?
Да, коалта ще е в подземен гараж. Работата ми е на около 3 км (там също седи в подземен паркинг) и исках да си изясня какво да очаквам като режими на задвижване по този маршрут лято/зима.
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Отопление при хибрдите?
А най ще спестите ако не си купите хибрид.
.
П.с тоо хибрид ни кон, ни магаре..Имам прЕател със SUV хибрид и се хвали с разход 20/100

П.с тоо хибрид ни кон, ни магаре..Имам прЕател със SUV хибрид и се хвали с разход 20/100

Отопление при хибрдите?
И моята работа е на 3 км и ги минавам най-бързо и евтино с колело 9-10 минути 

Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Отопление при хибрдите?
Градски транспорт-1,60 лв /за София/*2=3,20 лв=70.40лв месечно.За 50 лв карта-най-евтино.
Ако сте от Габрово-нищо няма да ви е изгодно.Най-добре на аванта с колеги да се возите

В този форум абсурдните питания и теми стават все повече...
Мисля да отворя тема изгодно ли е на дизела да си сложа метанова уредба-мн'ооо тънко било.
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Отопление при хибрдите?
Не това е идеята на самозарядните хибридни автомобили. Ако държите на тази идея тогава плъгин хибрид е вашия автомобил.nicktodorov написа: ↑23 Окт 2019 10:36 Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Отопление при хибрдите?
nicktodorov написа: ↑22 Окт 2019 20:40 Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?
Малко не схванах в същността ти какъв ти е въпроса точно. Как ще може да харчиш по-малко гориво, или как ще може да се придвижваш по-дълго на ток?nicktodorov написа: ↑23 Окт 2019 10:36 Не, аз по-скоро гледах от гледна точка кое ще хаби по-малко енергия и теоретично по-често/дълго да мога в EV режим да карам.
Но все пак отговорът на този въпрос е чрез подгрев на седалката и волана. Колкото и да харчи ток, то ако ДВГ-то запали насилствено заради нужда от отопление, то пак няма да се движиш на ток.
Използването на парното е най-неефективното средство за производство на топлина при стандартния хибрид. Много по-логично е да има "калорифер" и при нужда от ток, само тогава да се пали ДВГ-то, а не да кажем на 80-90% от времето през ледените дни. Но това е допълнителна екстра при някои модели.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта