вентилатор за охлаждане на антифриза
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 16:24
- Местоположение: panagiurishte
- Автомобил: toyota corola verso
вентилатор за охлаждане на антифриза
Здравейте колеги!Искам да ВИ попитам нещо просто за информация.Имам корола версо 1,8куб .129к.с,2006г.Колата няма проблем всичко е нормално.Когато колата е загряла и се включи вентилатора за охлаждане на антифриза ,при гасене на двигателя вентилатора и той спира,не трябва ли да продължи да охлажда?Понеже при някои други марки коли вентилатора продължава да работи известно време и след това спира.
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
В повечето свестни марки вентилатора се изключва при изгасване на двигателя...
Да, при Рено и т.н. може да се включи и доста време след изгасване на двигателя..
Да, при Рено и т.н. може да се включи и доста време след изгасване на двигателя..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3446
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 689 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Бързото изстудяване не е на добре, т.е. при загасен двигател е добре да не работи охлаждащата система. Какво се печели или прикрива при продължаване на работата не мога да кажа 




-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
След загасяне на двигателя, все тая, дали духа, циркулация на течност няма.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Има правило, че не трябва да се гаси двигателят, ако в момента работи перката за охлаждане на антифриза.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Понякига остава вентилатора който е за климатика понеже автомибила "заспива" по късно.
- WoLF
- Мнения: 3446
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 689 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Добро правило! И да не работи е хубаво да се изчаква малко преди загасяне след натоварване на двигателя, но в случая дали като върти перката се върти и антифриза или е ей така




- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Аааа не винаги,имаме коли и с ел.помпа за REST функцията на климатика.И тогава при загасен мотор антифриза пак си циркулира.
вентилатор за охлаждане на антифриза


Трябва да се поясни обаче че тези допълнителни мерки/ел.помпи/не ги има при по старите модели на някои марки и са за удобство/съхраняване топлината в купето когато е студено/ или дурако -защита /против резки темп.промени на отд.агрегати/
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Имаше, май, подобна тема. Според мен, чрез работа на вентилатора се стимулира "естествената" циркулация на охладителната течност през радиатора и двигателя.
След като вентилатора се е включил, температурата на охлаждащата течност е относително висока. И тъй като в двигателя, в следствие на повишено натоварване, има по силно нагряти зони - е възможно да се стигне до интензивно кипене на "неподвижната" течност в охладителните канали около тези зони. При кипенето - топлоотнемането рязко нараства - и, според мен, може да се стигне до деформации. Тези по силно нагряти зони - сравнително бързо ще се охладят в следствие на кипенето.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 16:24
- Местоположение: panagiurishte
- Автомобил: toyota corola verso
вентилатор за охлаждане на антифриза
Благодаря за отзивите и съветите,знам,че не се гаси двигстеля при работещ вентилстор и не го правя,онзи ден тъкмо натиснах бутона за гасене на колата и той се включи и се иключи с двигателя.Просто няма как знаем кога ще се включи перката.Предполагам,че не трябва да има проблем.
- BOz
- Мнения: 4536
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Гаси дилемата. Ще му бая и ще слизам да чуя дали случайно перката работи или не, за да знам дали да си изключа двигателя. И като съм в гараж в чакането си да взема да пукна. Хайде по-сериозно. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Ако беше валидно правилото да не гасиш двг при включен вентилатор щеше да има ламба на таблото кога върти перката. На по-модерните с бутонче щеше да излиза попъп съобщение "Не барай тва копче оти върти перката"/" Don't press the button, the fan is currently operational"
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Затова на някой модели са решили просто да не се "гаси" вентилатора след изключване на двигателя, а се изключва по температура. Имало модели с ел "водни" помпи - които не изключвали и помпата при силно нагрят двигател. (Може би затова няма бутони и лапички
)
(Вероятно не при всеки двигател е възможно такова кипване, ако всичко е наред - не е "прегрят" например. Зависи и какъв температурен режим поддържа.)

(Вероятно не при всеки двигател е възможно такова кипване, ако всичко е наред - не е "прегрят" например. Зависи и какъв температурен режим поддържа.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта