Р А З Г Е Л Е
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Р А З Г Е Л Е
Toyota Valvematic
Following BMW's Valvetronic and Nissan's VVEL, Toyota is also introducing a new variable valve control system called "Valvematic" which incorporates dual continuous variable valve timing and a continuous variable lift at the intake side. The latter eliminates the need of conventional throttle butterfly thus reduces pumping loss. The mechanism of the variable lift is smaller and lighter than BMW's system thus enables higher rev. The first application will be a new 2.0-liter 16V engine to be used in the new Allion / Premio. It produces 158 horespower at 6200 rm and 145 lbft of torque at 4400 rpm. Fuel economy improves by 5-10%.
Сега ако некои им каже ,ОТИ им отне толкоз време да се сетят...
Following BMW's Valvetronic and Nissan's VVEL, Toyota is also introducing a new variable valve control system called "Valvematic" which incorporates dual continuous variable valve timing and a continuous variable lift at the intake side. The latter eliminates the need of conventional throttle butterfly thus reduces pumping loss. The mechanism of the variable lift is smaller and lighter than BMW's system thus enables higher rev. The first application will be a new 2.0-liter 16V engine to be used in the new Allion / Premio. It produces 158 horespower at 6200 rm and 145 lbft of torque at 4400 rpm. Fuel economy improves by 5-10%.
Сега ако некои им каже ,ОТИ им отне толкоз време да се сетят...

- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
dimd00d написа:Ключовото е в continuous variable intake т.е. там мечтата на дизеловите фан бойс (няма да соча с пръст Лорда) да няма throttle butterfly (там щото паразитен драг алабала).prius06 написа:Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?
fxmaker написа: ...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
4e VTEC ne e li su6to continuously variable?ugabuga написа:VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.

6toto tazi gurbica na DOHC VTEC deto se vklu4va kum 5000rpm hem otvarq klapana pove4e, hem za po-dulgo vreme.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
ako beshe continuous naimashe da ima gurbica a plavno shteshe da se uvelichavaJapanese_fever написа:4e VTEC ne e li su6to continuously variable?ugabuga написа:VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.![]()
6toto tazi gurbica na DOHC VTEC deto se vklu4va kum 5000rpm hem otvarq klapana pove4e, hem za po-dulgo vreme.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Abe BMW-tata imat li nqkakva takava systema v momenta, za6toto znam, 4e te sa q izobretili, no posle Honda q ysuvur6enstvat i pravqt VTEC.V35GTR написа:The new VQ37VHR engine, as it's called, is the first V-6 sold in the USA to use infinitely variable valve timing in place of a throttle. This system, called VVEL, is the second such system on the market -- BMW's Valvetronic was the first.
Ta sega6nite BMW-ta imat li nqkakva taka systema ili ne?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Предполагам имаш предвид VVEL, защото Vtec е дооооста възрастна разработка и няма как точно ти да сбъркаш, макар че твоята е с обикновения двигател.
Иначе БМВ си използват валвтроника. Ето ти няколко примера:
N44TU
Straight 4 DOHC 16V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E46 318i
1.6 (115bhp), 1.8 (143bhp)
N62
V8 DOHC 32V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 745i
4.4 (325bhp)
N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:

Иначе БМВ си използват валвтроника. Ето ти няколко примера:
N44TU
Straight 4 DOHC 16V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E46 318i
1.6 (115bhp), 1.8 (143bhp)
N62
V8 DOHC 32V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 745i
4.4 (325bhp)
N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:

N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:
[/quote]
Бахти мотора! То т'ва само датчиците му сугурно са 5-6 кг железария!
P.S. Има между другото доста грамотно и нагледно описание на VVTL-i и на VTEC даже направено с анимация и чертежи.
Трябва да потърся адреса (ако някой го интересува)
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:

Бахти мотора! То т'ва само датчиците му сугурно са 5-6 кг железария!

P.S. Има между другото доста грамотно и нагледно описание на VVTL-i и на VTEC даже направено с анимация и чертежи.
Трябва да потърся адреса (ако някой го интересува)
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Бавно но славно са раздвижват:
Странното е ,че имат 3ZR-FAE (със Valvematic ) и 3ZR-FE (без Valvematic) като за некои модели са предлагат и двата мотора. Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...
http://www.greencarcongress.com/2008/10 ... nches.htmlToyota Launches 3rd Gen Avensis with New Valvematic Gasoline Engines
Странното е ,че имат 3ZR-FAE (със Valvematic ) и 3ZR-FE (без Valvematic) като за некои модели са предлагат и двата мотора. Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
LordDigital написа:...Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...
Clearly, Toyota is the leader in Hybrid technology. However, we also want to strengthen Toyota’s perception as a leader in conventional powertrain technology. So, having established leadership in the field of hybrid with Hybrid Synergy Drive, today we are introducing “Toyota Optimal Drive.” The concept is simple—we enhance performance, while driving down CO2 emissions. Across the range, we have optimized the efficiency of our engines and transmissions, bringing tangible value to our customers, in terms of fuel economy.
—Andrea Formica

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта