Р А З Г Е Л Е

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Р А З Г Е Л Е

Мнение от LordDigital » 03 Юли 2007 01:57

Toyota Valvematic

Following BMW's Valvetronic and Nissan's VVEL, Toyota is also introducing a new variable valve control system called "Valvematic" which incorporates dual continuous variable valve timing and a continuous variable lift at the intake side. The latter eliminates the need of conventional throttle butterfly thus reduces pumping loss. The mechanism of the variable lift is smaller and lighter than BMW's system thus enables higher rev. The first application will be a new 2.0-liter 16V engine to be used in the new Allion / Premio. It produces 158 horespower at 6200 rm and 145 lbft of torque at 4400 rpm. Fuel economy improves by 5-10%.

Сега ако некои им каже ,ОТИ им отне толкоз време да се сетят...
Изображение

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 03 Юли 2007 02:28

Oti ne moje Toyota da se dyni v tehnologiite kakto BMW naprimer :whistle:
Stom sa ia predstavili - znachi veche e reliable i ste ia vidim naj0kysno dogodina v masova kola.

Аватар
prius06
Мнения: 39
Регистриран на: 25 Май 2007 15:35

Мнение от prius06 » 03 Юли 2007 15:32

Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 03 Юли 2007 15:35

VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран на: 23 Яну 2005 00:04
Местоположение: Корея

Мнение от dimd00d » 03 Юли 2007 15:59

prius06 написа:Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?
Ключовото е в continuous variable intake т.е. там мечтата на дизеловите фан бойс (няма да соча с пръст Лорда) да няма throttle butterfly (там щото паразитен драг алабала).

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 03 Юли 2007 20:20

dimd00d написа:
prius06 написа:Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?
Ключовото е в continuous variable intake т.е. там мечтата на дизеловите фан бойс (няма да соча с пръст Лорда) да няма throttle butterfly (там щото паразитен драг алабала).
fxmaker написа: ...And now the diesel lovers it's time to make the tea...
Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 04 Юли 2007 02:01

ugabuga написа:VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.
4e VTEC ne e li su6to continuously variable? ohmy.gif

6toto tazi gurbica na DOHC VTEC deto se vklu4va kum 5000rpm hem otvarq klapana pove4e, hem za po-dulgo vreme. smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 04 Юли 2007 18:21

Japanese_fever написа:
ugabuga написа:VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.
4e VTEC ne e li su6to continuously variable? ohmy.gif

6toto tazi gurbica na DOHC VTEC deto se vklu4va kum 5000rpm hem otvarq klapana pove4e, hem za po-dulgo vreme. smile.gif
ako beshe continuous naimashe da ima gurbica a plavno shteshe da se uvelichava
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 05 Юли 2007 19:58

The new VQ37VHR engine, as it's called, is the first V-6 sold in the USA to use infinitely variable valve timing in place of a throttle. This system, called VVEL, is the second such system on the market -- BMW's Valvetronic was the first.
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 06 Юли 2007 06:01

V35GTR написа:The new VQ37VHR engine, as it's called, is the first V-6 sold in the USA to use infinitely variable valve timing in place of a throttle. This system, called VVEL, is the second such system on the market -- BMW's Valvetronic was the first.
Abe BMW-tata imat li nqkakva takava systema v momenta, za6toto znam, 4e te sa q izobretili, no posle Honda q ysuvur6enstvat i pravqt VTEC.
Ta sega6nite BMW-ta imat li nqkakva taka systema ili ne?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Toyoda
Мнения: 74
Регистриран на: 18 Май 2007 18:22
Местоположение: ~София

Мнение от Toyoda » 11 Юли 2007 13:43

Предполагам имаш предвид VVEL, защото Vtec е дооооста възрастна разработка и няма как точно ти да сбъркаш, макар че твоята е с обикновения двигател.
Иначе БМВ си използват валвтроника. Ето ти няколко примера:
N44TU
Straight 4 DOHC 16V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E46 318i
1.6 (115bhp), 1.8 (143bhp)

N62
V8 DOHC 32V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 745i
4.4 (325bhp)

N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:
Изображение

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 11 Юли 2007 14:26

N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:
Изображение[/quote]

Бахти мотора! То т'ва само датчиците му сугурно са 5-6 кг железария! wacko.gif

P.S. Има между другото доста грамотно и нагледно описание на VVTL-i и на VTEC даже направено с анимация и чертежи.
Трябва да потърся адреса (ако някой го интересува)
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 05 Фев 2009 02:50

Бавно но славно са раздвижват:
Toyota Launches 3rd Gen Avensis with New Valvematic Gasoline Engines
http://www.greencarcongress.com/2008/10 ... nches.html

Странното е ,че имат 3ZR-FAE (със Valvematic ) и 3ZR-FE (без Valvematic) като за некои модели са предлагат и двата мотора. Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...
Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 05 Фев 2009 11:26

LordDigital написа:...Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...
Clearly, Toyota is the leader in Hybrid technology. However, we also want to strengthen Toyota’s perception as a leader in conventional powertrain technology. So, having established leadership in the field of hybrid with Hybrid Synergy Drive, today we are introducing “Toyota Optimal Drive.” The concept is simple—we enhance performance, while driving down CO2 emissions. Across the range, we have optimized the efficiency of our engines and transmissions, bringing tangible value to our customers, in terms of fuel economy.
—Andrea Formica
:whistle:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта