Тест за износен съединител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Тест за износен съединител
Здравейте, на всички.
С търсачката не открих конкретна тема, как да разберем дали съединителя е "тръгнал" или вече е "заминал", затова и открих нова тема.
Попрочетох в автомобилните форуми мнения и коментари за тестване на съединителя с превключване на различни предавки. Попаднах на най-различни такива. Не разбирам особено от автомобили, затова и търся мнения и съвети във форума. Автомобила ми е Тойота Ярис 1.0 с ръчни скорости.
Въпроса ми е следния: Ако мога да завъртя гуми на чист асфалт с добро сцепление, има ли някаква вероятност съединителя да е за смяна или да е "тръгнал" за смяна?
Да отбележа, че не забелязвам, когато автомобила е в движение и включа на по-горна предавка например от 2-ра на 3-та и подам газ (дори и рязко) оборотите да се увеличават, а колата да няма ускорение. Прави ми впечатление, че на първа предавка мога да включа само, когато колата е почти спряла или се движи с не повече от 15 км/ч. Това не знам дали е нормално, а допускам, че може да е един вид защита да не може да се превключва на първа предавка, когато си с висока скорост, примерно 50-70 км/ч и повече.
Другия признак, който забелязвам и това е от 3 години (от както съм я купил), е че когато включа на задна предавка почти винаги "хърка", а и често не мога да превключа на задна преди да дам на свободна скорост и натисна педала на съединителя и чак тогава превключвам на задна и тогава няма "хъркане".
Предварително благодаря за мнения и коментари!
С търсачката не открих конкретна тема, как да разберем дали съединителя е "тръгнал" или вече е "заминал", затова и открих нова тема.
Попрочетох в автомобилните форуми мнения и коментари за тестване на съединителя с превключване на различни предавки. Попаднах на най-различни такива. Не разбирам особено от автомобили, затова и търся мнения и съвети във форума. Автомобила ми е Тойота Ярис 1.0 с ръчни скорости.
Въпроса ми е следния: Ако мога да завъртя гуми на чист асфалт с добро сцепление, има ли някаква вероятност съединителя да е за смяна или да е "тръгнал" за смяна?
Да отбележа, че не забелязвам, когато автомобила е в движение и включа на по-горна предавка например от 2-ра на 3-та и подам газ (дори и рязко) оборотите да се увеличават, а колата да няма ускорение. Прави ми впечатление, че на първа предавка мога да включа само, когато колата е почти спряла или се движи с не повече от 15 км/ч. Това не знам дали е нормално, а допускам, че може да е един вид защита да не може да се превключва на първа предавка, когато си с висока скорост, примерно 50-70 км/ч и повече.
Другия признак, който забелязвам и това е от 3 години (от както съм я купил), е че когато включа на задна предавка почти винаги "хърка", а и често не мога да превключа на задна преди да дам на свободна скорост и натисна педала на съединителя и чак тогава превключвам на задна и тогава няма "хъркане".
Предварително благодаря за мнения и коментари!
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Тест за исносен съединител
Тест за съединител : Запъваш гумите във по-висок бордюр (може и задните) включваш на скорост, даваш леко газ до към 2000 оборота, отпускаш съединителя и гледаш дали колата ще угасне или ще върти двигателя на място.
Избягвай да включваш на първа в движение особено при скорости над 5км/ч или ще ремонтираш скоростна кутия. От какъв зор включваш на първа в движение ?
Нова ли я купи? Много коли хъркат при включване на задна.
Надявам се не включваш на задна без да натискаш съединителя. Аз друг начин за включване на задна не знам да има при ръчни трансмисии освен от свободна и с натиснат съединител.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Тест за исносен съединител
Благодаря за отговорите!
Ще направя теста с бордюра. Само не разбрах на първа предавка ли трябва да съм или по-висока и отпускането на съединителя плавно ли да става или не толкова?
А иначе колата не е нова. Стара е 2002 г., а от три години е в мен.
За превключването на първа предавка в движение - явно не съм могъл да обясня какво точно искам да питам, но разбрах съвета ти.
За превключването на задна - имах предвид следното: например се движа на първа предавка, след което натискам съединителя и спирачката и спирам на място. После отпускам спирачката без да отпускам съединителя и вкарвам на задна и понякога не влиза в скорост и тогава отпускам съединителя и отново го натискам и тогава вече лоста влиза на задна предавка.
Ще направя теста с бордюра. Само не разбрах на първа предавка ли трябва да съм или по-висока и отпускането на съединителя плавно ли да става или не толкова?
А иначе колата не е нова. Стара е 2002 г., а от три години е в мен.
За превключването на първа предавка в движение - явно не съм могъл да обясня какво точно искам да питам, но разбрах съвета ти.
За превключването на задна - имах предвид следното: например се движа на първа предавка, след което натискам съединителя и спирачката и спирам на място. После отпускам спирачката без да отпускам съединителя и вкарвам на задна и понякога не влиза в скорост и тогава отпускам съединителя и отново го натискам и тогава вече лоста влиза на задна предавка.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тест за исносен съединител
Регулирай педала да отделя и зацепва по средата и ще работиш със съединителя по-лесно, задна също ще включва лесно.
Добре регулиран е съединител, който при покой и празен ход натиснеш педала и включиш задна- включва без усилие и не издава плашещи звуци, при което има поне 2-3 см свободен ход.
п.с. В сервиз това не струва кой-знае какво, в някои сервизи се прави между другото и без записване.
Добре регулиран е съединител, който при покой и празен ход натиснеш педала и включиш задна- включва без усилие и не издава плашещи звуци, при което има поне 2-3 см свободен ход.
п.с. В сервиз това не струва кой-знае какво, в някои сервизи се прави между другото и без записване.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Тест за исносен съединител
Виж да няма стелка под педала, буксъващ съединител ще усетиш на 4 или 5 предавка. ако там не усещаш не се вкарвай в приключения.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тест за исносен съединител
Първо на изкачване, скоро след това и на равно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Тест за исносен съединител
Я си карай колата и не се занимавай с форумни изблици на технически умозаключения. Когато ти свърши съединителят, ще го разбереш и без да ти го обясняват. А това, което забелязваш с "хъркането" е по-скоро необходимост от смяна на масло в кутията. За 17 години май вече е време, нищо че е Тойота и то от почти истинските.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Тест за исносен съединител
Точно това ми е решавало проблем, за който много от "майсторите" няма с какво да направят "умозаключенията" и ходиш като идиот от сервиз на сервиз.
Именно това е целта на форума все пак.
Никой не задължава никой да чете.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Тест за исносен съединител
Направих теста със запъването на предните гуми в бордюр. Получи се следното: на първа предавка подадох газ до 2 000 об/мин и започнах да отпускам плавно педала на съединителя, като същевременно подавах още газ, за да компенсирам и поддържам оборотите на 2 000 и вече, когато педала на съединителя стигна по-горно положение двигателя угасна. През това време не чух звук наподобяващ буксуване на съединителя.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Тест за исносен съединител
На първа скорост, и с износен съединител ще имаш същия резултат-угасяне. Или подскачане над бордюра със съответни последици, ако не е дръпната ръчната. Прави се на 4-5-та. Всъщност, както е писано напред - дойде ли му времето, ще го усетиш.
- pokepa
- Мнения: 2
- Регистриран на: 24 Мар 2017 23:11
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Primera WP11-144 QG18DE
- Обратна връзка:
Тест за исносен съединител
За теста с бордюра аз знам, че се прави на трета предавка.
Иначе в движение на 5-та предавка примерно с 90 км. в час даваш газ до дупка, без да връщаш газта натискаш съединителя и го пускаш веднага (газта е до ламарината натисната), след което оборотите трябва да се върнат почти като преди да натискаш съединителя. (Ако си бил с 2500 оборота преди да натиснеш съединителя, то след натискането и пускането на съединителя оборотите ще са ти да кажем 2600-2700). Ако обаче съединителя е тръгнал и пробуксува, то тогава оборотите ще се повишат доста - 4-5 хиляди.
Иначе в движение на 5-та предавка примерно с 90 км. в час даваш газ до дупка, без да връщаш газта натискаш съединителя и го пускаш веднага (газта е до ламарината натисната), след което оборотите трябва да се върнат почти като преди да натискаш съединителя. (Ако си бил с 2500 оборота преди да натиснеш съединителя, то след натискането и пускането на съединителя оборотите ще са ти да кажем 2600-2700). Ако обаче съединителя е тръгнал и пробуксува, то тогава оборотите ще се повишат доста - 4-5 хиляди.
Nissan Primera комби WP11-144, 1999г. QG18DE, 1.8 бензин, 114 конски сили, ГИ Tamona, фабричен ксенон на късите, 4 ел. стъкла, климатроник, 4 дискови спирачки, ел. огледала + подгрев на огледалата, ел. шибедах, борд компютър, теглич, пръскалки на фаровете
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Тест за исносен съединител
За задна скорост нямаш синхронизатори... За да няма хъркане когато колата е спряла и освободена от скорост отпускаш съединителя, изчакваш 5секунди и включваш задна+подмяна на маслото с оригинално на тойота!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: bien и 3 госта