Тест за износен съединител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Тест за износен съединител
Мнение от HERUVIM » 04 Юли 2019 11:05
С търсачката не открих конкретна тема, как да разберем дали съединителя е "тръгнал" или вече е "заминал", затова и открих нова тема.
Попрочетох в автомобилните форуми мнения и коментари за тестване на съединителя с превключване на различни предавки. Попаднах на най-различни такива. Не разбирам особено от автомобили, затова и търся мнения и съвети във форума. Автомобила ми е Тойота Ярис 1.0 с ръчни скорости.
Въпроса ми е следния: Ако мога да завъртя гуми на чист асфалт с добро сцепление, има ли някаква вероятност съединителя да е за смяна или да е "тръгнал" за смяна?
Да отбележа, че не забелязвам, когато автомобила е в движение и включа на по-горна предавка например от 2-ра на 3-та и подам газ (дори и рязко) оборотите да се увеличават, а колата да няма ускорение. Прави ми впечатление, че на първа предавка мога да включа само, когато колата е почти спряла или се движи с не повече от 15 км/ч. Това не знам дали е нормално, а допускам, че може да е един вид защита да не може да се превключва на първа предавка, когато си с висока скорост, примерно 50-70 км/ч и повече.
Другия признак, който забелязвам и това е от 3 години (от както съм я купил), е че когато включа на задна предавка почти винаги "хърка", а и често не мога да превключа на задна преди да дам на свободна скорост и натисна педала на съединителя и чак тогава превключвам на задна и тогава няма "хъркане".
Предварително благодаря за мнения и коментари!
HERUVIM
- biro
- Мнения: 2826
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
Тест за исносен съединител
Мнение от biro » 04 Юли 2019 12:27
Избягвай да включваш на първа в движение особено при скорости над 5км/ч или ще ремонтираш скоростна кутия. От какъв зор включваш на първа в движение ?
Нова ли я купи? Много коли хъркат при включване на задна.
Надявам се не включваш на задна без да натискаш съединителя. Аз друг начин за включване на задна не знам да има при ръчни трансмисии освен от свободна и с натиснат съединител.
biro
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Тест за исносен съединител
Мнение от HERUVIM » 04 Юли 2019 13:17
Ще направя теста с бордюра. Само не разбрах на първа предавка ли трябва да съм или по-висока и отпускането на съединителя плавно ли да става или не толкова?
А иначе колата не е нова. Стара е 2002 г., а от три години е в мен.
За превключването на първа предавка в движение - явно не съм могъл да обясня какво точно искам да питам, но разбрах съвета ти.
За превключването на задна - имах предвид следното: например се движа на първа предавка, след което натискам съединителя и спирачката и спирам на място. После отпускам спирачката без да отпускам съединителя и вкарвам на задна и понякога не влиза в скорост и тогава отпускам съединителя и отново го натискам и тогава вече лоста влиза на задна предавка.
HERUVIM
-
- Мнения: 1137
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Тест за исносен съединител
Мнение от Оги » 04 Юли 2019 13:59
Добре регулиран е съединител, който при покой и празен ход натиснеш педала и включиш задна- включва без усилие и не издава плашещи звуци, при което има поне 2-3 см свободен ход.
п.с. В сервиз това не струва кой-знае какво, в някои сервизи се прави между другото и без записване.
Оги
Тест за исносен съединител
Мнение от dimo68 » 04 Юли 2019 16:15
Това означава че съединителя не е заминал.
dimo68
tora
HERUVIM
Оги
HERUVIM
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Тест за исносен съединител
Мнение от e 10 » 04 Юли 2019 23:36
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

e 10
Тест за исносен съединител
Мнение от dimo68 » 05 Юли 2019 10:10
Точно това ми е решавало проблем, за който много от "майсторите" няма с какво да направят "умозаключенията" и ходиш като идиот от сервиз на сервиз.
Именно това е целта на форума все пак.
Никой не задължава никой да чете.
dimo68
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
- Местоположение: България
- Автомобил: Тойота Ярис
Тест за исносен съединител
Мнение от HERUVIM » 05 Юли 2019 11:04
Направих теста със запъването на предните гуми в бордюр. Получи се следното: на първа предавка подадох газ до 2 000 об/мин и започнах да отпускам плавно педала на съединителя, като същевременно подавах още газ, за да компенсирам и поддържам оборотите на 2 000 и вече, когато педала на съединителя стигна по-горно положение двигателя угасна. През това време не чух звук наподобяващ буксуване на съединителя.
HERUVIM
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Тест за исносен съединител
Мнение от tora » 06 Юли 2019 10:17
tora
- pokepa
- Мнения: 2
- Регистриран на: 24 Мар 2017 23:11
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Primera WP11-144 QG18DE
- Обратна връзка:
Тест за исносен съединител
Мнение от pokepa » 31 Юли 2019 21:53
Иначе в движение на 5-та предавка примерно с 90 км. в час даваш газ до дупка, без да връщаш газта натискаш съединителя и го пускаш веднага (газта е до ламарината натисната), след което оборотите трябва да се върнат почти като преди да натискаш съединителя. (Ако си бил с 2500 оборота преди да натиснеш съединителя, то след натискането и пускането на съединителя оборотите ще са ти да кажем 2600-2700). Ако обаче съединителя е тръгнал и пробуксува, то тогава оборотите ще се повишат доста - 4-5 хиляди.
pokepa
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Тест за исносен съединител
Мнение от Toyota Yarispz » 01 Авг 2019 21:51

Toyota Yarispz
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 1 гост