RAV4 XA30 D4D - обща дискусия
RAV4 XA30 D4D - обща дискусия
Мнение от angel1st » 30 Май 2007 11:06
Бих искал да получа информация от хора, които карат Rav4 D-4D, трето поколение.
Виждам, че тази кола все по-често може да бъде засечена по улиците, което мен много ме радва, тъй като според мен това е един много добър SUV среден клас, разбира се без сериозни претенции за off road.
Това, което конкретно ме интересува:
1. До колко е добър двигателя - като еластичност и пъргавина (все пак е дизел, чудеса не се очакват)
2. Разход на гориво - реален - за градско / извънградско
3. Купе - като усещане за пътниците и като място за багаж
4. Возия - как вози - твърдо или като лек автомобил (сравнено да речем с Корола)
5. Надеждност - този автомобил е от 2006 началото, ако не се лъжа, така че вече следва да има реални впечатления за колата
Благодаря предварително за всички мнения.
angel1st
- Superchief
- Мнения: 50
- Регистриран на: 26 Юни 2007 23:11
- Местоположение: Шумен
- Обратна връзка:
Мнение от Superchief » 28 Юни 2007 00:03
Малко късно се включвам в тази тема, но се надявам да имаш възможност да се запознаеш с моето мнение.
Имам новият RAV4 /трето поколение/ с дизеловият D4D 2.2 мотор от м.Януари и до момента имам над 20 000 км.
Ако трябва да го опиша с една дума: ПЕРФЕКТЕН
1. Двигателят е много разтоварен като работа /3000 оборота на 6-та скорост са 165 км./ч/, достатъчно пъргав и много еластичен. Можеш да го шофираш на 6-та с 50 км./ч и да ускориш без проблеми.
Това което наистина страшно много ми харесва е високият въртящ момент при ниски обороти. Джипката изкачва сама нестръмен баир на 3-та без да натискаш педала на газта.
Двигателят е много тих и е чудесно балансиран със скоростната кутия
2. Разход на гориво: 6.4 л./100 км.
Не съм занулявал разхода от самото начало. Извънградското ми шофиране определено е повече от градското ми. Веднага трябва да кажа, че съм се усъвършенствал много в икономичното каране въпреки че шофирам бързо.
По моя оценка градското е около 7.2 - 7.3 л./100 км.
3. Комфорта на пътува е много висок. Няма умора при шофиране, достатъчно простор за пътуващите и поне за мен достатъчно голям багажник. Уредите са изключително ергономични и удобно разположени. Може би имам леки забележки към управлението на уредбата от волага.. бутоните са малки според мен!
4. Балансът на окачването определено е повече към комфорта т.е мека возия. Това до известна степен отчитайки и високият център на тежестта която има колата води до известна нестабилност на завои и не предполага скоростно вземане на последните. Но при дълът път усещането е много приятно!
5. До момента над 20 000 км. не съм имал никакви проблеми с джипката. Това все пак е Тойота.. Това ми е втората Тойота.. първата ми беше Корола с която имам 120 000 км. без никакви проблеми /като изключим смяната на радиото по време на гаранционният период/
За всички скептици ще кажа да не подценяват офроад възможностите на този автомобил. Тъй като съм любител на екстремните офроад преживявания още Януари опитах възможностите й и трябва да кажа че не отстъпва по-никакъв начин Cherokee-то което имах.
Ако все пак трябва да определеля някакви забележки то това са:
- оригиналните гуми /Yokohama - перфектни на вода и притеснителни на сухо, когато се загреят/
- спирачките не коват бързо /може би е умишлено направено, но на мен не ми пасва/
- имам забележки към външният дизайн на купето /малко неопределен/, но от вътре комфорта на пътуване и шофиране е на много високо равнище
Надявам се да съм бил достатъчно изчерпателен с впечатленията си от автомобила!
Ще се радвам и други да споделят своите впечатления!
P.S Пропуснах да кажа че имам впечатления и от бензиновият двигател. Определено не са добри.. твърде тромав за това купе!
Superchief
- Superchief
- Мнения: 50
- Регистриран на: 26 Юни 2007 23:11
- Местоположение: Шумен
- Обратна връзка:
Мнение от Superchief » 28 Юни 2007 00:04
Малко късно се включвам в тази тема, но се надявам да имаш възможност да се запознаеш с моето мнение.
Имам новият RAV4 /трето поколение/ с дизеловият D4D 2.2 мотор от м.Януари и до момента имам над 20 000 км.
Ако трябва да го опиша с една дума: ПЕРФЕКТЕН
1. Двигателят е много разтоварен като работа /3000 оборота на 6-та скорост са 165 км./ч/, достатъчно пъргав и много еластичен. Можеш да го шофираш на 6-та с 50 км./ч и да ускориш без проблеми.
Това което наистина страшно много ми харесва е високият въртящ момент при ниски обороти. Джипката изкачва сама нестръмен баир на 3-та без да натискаш педала на газта.
Двигателят е много тих и е чудесно балансиран със скоростната кутия
2. Разход на гориво: 6.4 л./100 км.
Не съм занулявал разхода от самото начало. Извънградското ми шофиране определено е повече от градското ми. Веднага трябва да кажа, че съм се усъвършенствал много в икономичното каране въпреки че шофирам бързо.
По моя оценка градското е около 7.2 - 7.3 л./100 км.
3. Комфорта на пътува е много висок. Няма умора при шофиране, достатъчно простор за пътуващите и поне за мен достатъчно голям багажник. Уредите са изключително ергономични и удобно разположени. Може би имам леки забележки към управлението на уредбата от волага.. бутоните са малки според мен!
4. Балансът на окачването определено е повече към комфорта т.е мека возия. Това до известна степен отчитайки и високият център на тежестта която има колата води до известна нестабилност на завои и не предполага скоростно вземане на последните. Но при дълът път усещането е много приятно!
5. До момента над 20 000 км. не съм имал никакви проблеми с джипката. Това все пак е Тойота.. Това ми е втората Тойота.. първата ми беше Корола с която имам 120 000 км. без никакви проблеми /като изключим смяната на радиото по време на гаранционният период/
За всички скептици ще кажа да не подценяват офроад възможностите на този автомобил. Тъй като съм любител на екстремните офроад преживявания още Януари опитах възможностите й и трябва да кажа че не отстъпва по-никакъв начин Cherokee-то което имах.
Ако все пак трябва да определеля някакви забележки то това са:
- оригиналните гуми /Yokohama - перфектни на вода и притеснителни на сухо, когато се загреят/
- спирачките не коват бързо /може би е умишлено направено, но на мен не ми пасва/
- имам забележки към външният дизайн на купето /малко неопределен/, но от вътре комфорта на пътуване и шофиране е на много високо равнище
Надявам се да съм бил достатъчно изчерпателен с впечатленията си от автомобила!
Ще се радвам и други да споделят своите впечатления!
P.S Пропуснах да кажа че имам впечатления и от бензиновият двигател. Определено не са добри.. твърде тромав за това купе!
Superchief
angel1st
El Camino
Мнение от DA_WOLF » 01 Юли 2007 22:08
Напълно съгласен въпреки че карам рав4 от скоро.Superchief написа:Здравей angel1st,
Малко късно се включвам в тази тема, но се надявам да имаш възможност да се запознаеш с моето мнение.
Имам новият RAV4 /трето поколение/ с дизеловият D4D 2.2 мотор от м.Януари и до момента имам над 20 000 км.
Ако трябва да го опиша с една дума: ПЕРФЕКТЕН
1. Двигателят е много разтоварен като работа /3000 оборота на 6-та скорост са 165 км./ч/, достатъчно пъргав и много еластичен. Можеш да го шофираш на 6-та с 50 км./ч и да ускориш без проблеми.
Това което наистина страшно много ми харесва е високият въртящ момент при ниски обороти. Джипката изкачва сама нестръмен баир на 3-та без да натискаш педала на газта.
Двигателят е много тих и е чудесно балансиран със скоростната кутия
2. Разход на гориво: 6.4 л./100 км.
Не съм занулявал разхода от самото начало. Извънградското ми шофиране определено е повече от градското ми. Веднага трябва да кажа, че съм се усъвършенствал много в икономичното каране въпреки че шофирам бързо.
По моя оценка градското е около 7.2 - 7.3 л./100 км.
3. Комфорта на пътува е много висок. Няма умора при шофиране, достатъчно простор за пътуващите и поне за мен достатъчно голям багажник. Уредите са изключително ергономични и удобно разположени. Може би имам леки забележки към управлението на уредбата от волага.. бутоните са малки според мен!
4. Балансът на окачването определено е повече към комфорта т.е мека возия. Това до известна степен отчитайки и високият център на тежестта която има колата води до известна нестабилност на завои и не предполага скоростно вземане на последните. Но при дълът път усещането е много приятно!
5. До момента над 20 000 км. не съм имал никакви проблеми с джипката. Това все пак е Тойота.. Това ми е втората Тойота.. първата ми беше Корола с която имам 120 000 км. без никакви проблеми /като изключим смяната на радиото по време на гаранционният период/
За всички скептици ще кажа да не подценяват офроад възможностите на този автомобил. Тъй като съм любител на екстремните офроад преживявания още Януари опитах възможностите й и трябва да кажа че не отстъпва по-никакъв начин Cherokee-то което имах.
Ако все пак трябва да определеля някакви забележки то това са:
- оригиналните гуми /Yokohama - перфектни на вода и притеснителни на сухо, когато се загреят/
- спирачките не коват бързо /може би е умишлено направено, но на мен не ми пасва/
- имам забележки към външният дизайн на купето /малко неопределен/, но от вътре комфорта на пътуване и шофиране е на много високо равнище
Надявам се да съм бил достатъчно изчерпателен с впечатленията си от автомобила!
Ще се радвам и други да споделят своите впечатления!
P.S Пропуснах да кажа че имам впечатления и от бензиновият двигател. Определено не са добри.. твърде тромав за това купе!
За разхода мойе ли да се занулява, а на мен все още средният е 7.7/100 (все още съм в разработка изминати 1400 км.) ще падне ли ?
DA_WOLF
- Superchief
- Мнения: 50
- Регистриран на: 26 Юни 2007 23:11
- Местоположение: Шумен
- Обратна връзка:
Мнение от Superchief » 04 Юли 2007 00:07
Благодаря за положителната оценка за резюмето което пуснах!
На твоите въпроси...
1. Разбира се че разхода може да се занулява. Това става чрез натискане и задържане за 3 сек. на бутона намиращ се в дясно от информационният дисплей. По същият начин можеш да нулираш и средната си скорост.. Чрез еднкратно натискане на същият бутон сменяш последователно инфо-то на дисплея- средна скорост, среден разход.. и допълнителни настройки за дисплея
2. Разхода от 7.7 е малко по-висок от нормалният за автомобила. Определено една от причините е периода на разработка. При мен бе 7.3 - 7.4 л./100 км. Предполагам, че втората причина е че шофираш значително повече градско с къси пробези.
От друга страна моят разход от 6.4 л./100 км. също е по-нисък от нормалният тъй като при шофиране карам много икономично:
- извънградското ми шофиране е 70 - 75 %
- натискам педала толкова колкото е необходимо от условията
- поддържам скорост в диапазон от 100 - 130 км. /ч.
- пускам по-инерция по надолнище
- шофирам на високи предавки
Считам че нормалният разход на този автомобил при 50:50 градско/извънградско е 6.9 - 7.0 л./100 км.
Някои допълнителни факти:
- Достигал съм максималната скорост от 190 км./ч на равен терен /по официални данни е 185 км./ч/
- Климатикът по-мое впечатление не вдига разхода с повече от 0.2 - 0.3 л./100 км. Практически въобще не се усеща
До скоро..
Superchief
Мнение от DA_WOLF » 06 Юли 2007 19:51

Да попитам и за горивото зареждам само от Лукойл порада това , че имам карта за отстъпка, какви са ви коментарите за дизела им , достатъчно добър ли е?
Нека и други споделят мнение, и да разкрият и слабите му страни(ако има такива).
DA_WOLF
El Camino
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 01 Авг 2007 20:53
карам от 6 месеца рава и досега имам към 9000 км,от които 50:50 градско-аутобан.
за разхода- на извънградско е много икономична,може да се кара с под 6,на аутобан с висока скорост гълта 9-10 понеже има голямо съпротивление,висока е.
на градско може да се кара икономично с към 7 до 7.5 . през зимата вдига разхода,особено на градско,но аз имам вградена печка и тя вдига леко,около 8.предполагам,че като се разработи разхода ще падне още.
Vмах е 180 км/h вдига ги нормално,по километраж 190.
бордкомпютъра не е точен,показва ми винаги 0.8 литра по-малко от реалния разход.
за комфорта,моя е с кожен салон и е удобен,но седалките са доста твърди.за дълъг път особено задната седалка е неудачна ( според дъщеря ми ) .купето е добре обезшумено,също при висока скорост.в съчетание с добри гуми е перфектна.
возията е сравнително твърда,много добра стабилност в завои.колегата по-горе може да иде в сервиз да му проверят амортисьорите,знам за отделни случаи,при които дефектират.
през зимата също я пробвах в сняг-без грешка е.мотора иска обаче обороти,за да развие мощност.
да се кара тая кола е удоволствие!
по въпроса за надеждност ще кажа едно-тойота!

ps:видях някъде в един форум,че може да се сложи чип за увеличаване на въртящия момент и мошността.някой да знае нещо по въпроса?
jim_beam
Мнение от angel1st » 02 Авг 2007 08:58
Здравей и благодаря за поредното авторитетно и пълно изказване. Колкото за чипа - знам че за второто поколение на РАВ4, ТМ АУТО предлагаха подобен чип тунинг - може би трябва да питаш първо там... Ако разбереш нещо - драсни някой ред, моля.jim_beam написа:привет и от мен!
ps:видях някъде в един форум,че може да се сложи чип за увеличаване на въртящия момент и мошността.някой да знае нещо по въпроса?
angel1st
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 02 Авг 2007 10:29
От Тойота не предлагат за РАВ-а оригинален чип от TRDMe4oKyX написа:Колегата е прав за 136к.с. - по-добрия вариант за тук еИмаме такъв и му сложих PowerBox - стана колкото казва 165к.с. и 365Нм въртящ момент biggrin.gif Върви като откачен, още повече от преди и градско дава разход с клима 6,5-7,2л/100км. Преди да сложа PBox-a градско си ковеше на 7,6-7,8л/100км
Просто Рав-а стана както трябва да е ..... направо ми става лошо като го изрежа 5-6 пъти подред..... и няма проблеми с дизела и пиезо инжекторите - при теб ще са като консуматив един вид.... И един малък съвет от мен - на всеки 4-ти резервоар по една добавка Редекс или друга, която сте пробвали - определено дава ефект
А колкото до чипа - аз мога да помогна
powerbox.a-x-l.net
За хората от форума ще направим отстъпка biggrin.gif





P.S. Най-вероятно слагат на Steinauer PowerBox, които също са много добри, но цените са 1000$+ , а разлика с моя - няма

Me4oKyX
jamie
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 02 Авг 2007 15:54

P.S. Казвам го, за да ви спестя малко разходи, но щом искаш дай 1000евро за същото нещо. Just trying to help

Me4oKyX
Мнение от jamie » 02 Авг 2007 16:18
jamie
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта