Reptile написа:Като цяло VVTi-то си е доста тъпа технология и предимствата и са малко в сравнение с VTEC-а на Хонда. Реално до 6000об. с VVTi караш обикновен двувалов спънат от екологията мотор, който е концепция от преди минимум 20 години. VTEC-a започва да работи след 2000об. и респонса е по-добър.
Не си прав и с двете си 'пояснения'.
Първо VVTi работи през цялото време, а модификацирания VVTLi включва по-агресивни гърбици над 6000 rpm.
Honda няма VTEC, който да 'работи' от 2000 rpm. Има VTEC-E, в който е наблегнато на икономия, и той работи на съвършено друг принцип, много сходен до lean burn на Тойота.
Не казвам, че Тойота са лидер в нововъденията, но пръскат доста пари за научно-изследователска дейност.