Проблем с палене

jacob12
Мнения: 55
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Проблем с палене

Мнение от jacob12 » 14 мар 2019 17:21

Бих заложил само на първа и после трябва да се направи отново картина, една дюза компенсира друга. След ремонта и или смяна нанова се закача и се вижда накъде отиват параметрите, ще има промяна. Или по добрия вариант, свалят се и се дават всички за проверка

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 898
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 61
Местоположение: Бургас

Проблем с палене

Мнение от veso_hds » 14 мар 2019 18:23

Дюзите са зле.Аз бих ги рециклирал всичките.Може и нови,но са доста скъпи.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Penyo63
Мнения: 14
Регистриран: 06 яну 2019 19:22
Репутация: 3
Местоположение: с. Синапово
Автомобил: рав 4

Проблем с палене

Мнение от Penyo63 » 14 мар 2019 18:59

jacob12 написа:
14 мар 2019 17:21
Бих заложил само на първа и после трябва да се направи отново картина, една дюза компенсира друга. След ремонта и или смяна нанова се закача и се вижда накъде отиват параметрите, ще има промяна. Или по добрия вариант, свалят се и се дават всички за проверка
Меренето на дюзи през диагностика не е светия граал на точното мерене. Диагностиката мери ъгловото ускорение на коляновия вал след такта горене на всеки цилиндър. Да си представим един развъртян вал да кажем трифазен двигател. И едната фаза, за нашия случай дюза не работи изгоряла. Другите две фази се мъчат да компенсират липстващата фаза. Как? С по- голям консумиран ток. Така е и тук. Компютъра се мъчи да коригира, работата на двигателя, като дава по-големи корекции на другите 3 дюзи. После в това мерени има и други фактори влияещи на точноста и категоричноста на данните. Абе това мерене е долу- горе ала- бала работа. И някой да даде 500- 1000 или 2000 хиляди лева е като бай Ганьовия лав : "Имал си бол пари дал си". Само да допълня колегата jacob12, с моето твърдение че всяка кола представлява стенд за проверка на дюзи. Така че могат да се проверят и на колата. Иначе само стенда е 40 лв. на дюза. Отделно труда за сваляне дихтунги и т.н. Ако не съм се изразил точно, мога да пиша и още. Това е най краткото обяснение за казуса.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1449
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 60
Местоположение: Варна

Проблем с палене

Мнение от memorex » 14 мар 2019 20:09

На мойта кола корекциите на дюзите също понякога са такива на студен двигател.Ако не се оправят като загрее с добавка в горивото се оправят след един резервоар.Поне за сега .

jacob12
Мнения: 55
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Проблем с палене

Мнение от jacob12 » 14 мар 2019 21:18

че всяка кола представлява стенд за проверка на дюзи
Така е , по модерните коли, да речем след 2005-2007 мерят и електронна компресия. За да разбере човек какво става е редно първо да се знае как е компресията. За тази цел се изключва със заложена в компютъра на двигателя програма запалването и се върти на стартер. Компютъра анализира компресията на базата на оборотите на стартера и ги показва визуално. Чак тогава, когато е наред компресията се прави баланс на цилиндъра на базата на корекциите на дюзите. Други компютри пък не измерват компресия , но калкулират времето на впръскване при различни обороти и знаят каква е работата на дюзата при празен ход, средни обороти и максимално натоварване. На базата на тези времена се преценява дюзата дали е за смяна.
На мойта кола корекциите на дюзите също понякога са такива на студен двигател.Ако не се оправят като загрее с добавка в горивото се оправят след един резервоар.Поне за сега .
Може да пробваш с Бардал, или с наливане на малко масло в нафтата, Половин литър на 50 литра. Доволен съм и от Castrol TDA . Ако не става може да изтичаш до Узунтонев за проверка. взема по 30 лв на дюза, ако я правиш или подменяш, ти приспада тази сума.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15584
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 762
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Проблем с палене

Мнение от slowtraveler » 14 мар 2019 22:03

Penyo63 написа:
14 мар 2019 18:59
Така че могат да се проверят и на колата. Иначе само стенда е 40 лв. на дюза. Отделно труда за сваляне дихтунги и т.н. Ако не съм се изразил точно, мога да пиша и още. Това е най краткото обяснение за казуса.
Добрата диагностика е преди всичко мислене... Какво виждаш на колата като данни? Обикновена корекция... Ама защо е такава корекцията? Дали някой например не е разменил дюзи при самостоятелен ремонт? Или пък някъде смуче въздух/изпуска гориво? Или пък друга дюза е направила проблем, пък ти си се втренчил в грешната дюза, която е компенсирала калпаво работещата?
'Проверката на колата' помага разбира се... Най-вече за да те насочи какво точно да провериш - на стенд, с инструмент и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта