Проблем с палене

Потребителски аватар
jacob12
Мнения: 69
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 14
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Проблем с палене

Мнение от jacob12 » 14 мар 2019 17:21

Бих заложил само на първа и после трябва да се направи отново картина, една дюза компенсира друга. След ремонта и или смяна нанова се закача и се вижда накъде отиват параметрите, ще има промяна. Или по добрия вариант, свалят се и се дават всички за проверка

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 933
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 75
Местоположение: Бургас

Проблем с палене

Мнение от veso_hds » 14 мар 2019 18:23

Дюзите са зле.Аз бих ги рециклирал всичките.Може и нови,но са доста скъпи.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Penyo63
Мнения: 17
Регистриран: 06 яну 2019 19:22
Репутация: 3
Местоположение: с. Синапово
Автомобил: рав 4

Проблем с палене

Мнение от Penyo63 » 14 мар 2019 18:59

jacob12 написа:
14 мар 2019 17:21
Бих заложил само на първа и после трябва да се направи отново картина, една дюза компенсира друга. След ремонта и или смяна нанова се закача и се вижда накъде отиват параметрите, ще има промяна. Или по добрия вариант, свалят се и се дават всички за проверка
Меренето на дюзи през диагностика не е светия граал на точното мерене. Диагностиката мери ъгловото ускорение на коляновия вал след такта горене на всеки цилиндър. Да си представим един развъртян вал да кажем трифазен двигател. И едната фаза, за нашия случай дюза не работи изгоряла. Другите две фази се мъчат да компенсират липстващата фаза. Как? С по- голям консумиран ток. Така е и тук. Компютъра се мъчи да коригира, работата на двигателя, като дава по-големи корекции на другите 3 дюзи. После в това мерени има и други фактори влияещи на точноста и категоричноста на данните. Абе това мерене е долу- горе ала- бала работа. И някой да даде 500- 1000 или 2000 хиляди лева е като бай Ганьовия лав : "Имал си бол пари дал си". Само да допълня колегата jacob12, с моето твърдение че всяка кола представлява стенд за проверка на дюзи. Така че могат да се проверят и на колата. Иначе само стенда е 40 лв. на дюза. Отделно труда за сваляне дихтунги и т.н. Ако не съм се изразил точно, мога да пиша и още. Това е най краткото обяснение за казуса.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1532
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 70
Местоположение: Варна

Проблем с палене

Мнение от memorex » 14 мар 2019 20:09

На мойта кола корекциите на дюзите също понякога са такива на студен двигател.Ако не се оправят като загрее с добавка в горивото се оправят след един резервоар.Поне за сега .

Потребителски аватар
jacob12
Мнения: 69
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 14
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Проблем с палене

Мнение от jacob12 » 14 мар 2019 21:18

че всяка кола представлява стенд за проверка на дюзи
Така е , по модерните коли, да речем след 2005-2007 мерят и електронна компресия. За да разбере човек какво става е редно първо да се знае как е компресията. За тази цел се изключва със заложена в компютъра на двигателя програма запалването и се върти на стартер. Компютъра анализира компресията на базата на оборотите на стартера и ги показва визуално. Чак тогава, когато е наред компресията се прави баланс на цилиндъра на базата на корекциите на дюзите. Други компютри пък не измерват компресия , но калкулират времето на впръскване при различни обороти и знаят каква е работата на дюзата при празен ход, средни обороти и максимално натоварване. На базата на тези времена се преценява дюзата дали е за смяна.
На мойта кола корекциите на дюзите също понякога са такива на студен двигател.Ако не се оправят като загрее с добавка в горивото се оправят след един резервоар.Поне за сега .
Може да пробваш с Бардал, или с наливане на малко масло в нафтата, Половин литър на 50 литра. Доволен съм и от Castrol TDA . Ако не става може да изтичаш до Узунтонев за проверка. взема по 30 лв на дюза, ако я правиш или подменяш, ти приспада тази сума.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15830
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 834
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Проблем с палене

Мнение от slowtraveler » 14 мар 2019 22:03

Penyo63 написа:
14 мар 2019 18:59
Така че могат да се проверят и на колата. Иначе само стенда е 40 лв. на дюза. Отделно труда за сваляне дихтунги и т.н. Ако не съм се изразил точно, мога да пиша и още. Това е най краткото обяснение за казуса.
Добрата диагностика е преди всичко мислене... Какво виждаш на колата като данни? Обикновена корекция... Ама защо е такава корекцията? Дали някой например не е разменил дюзи при самостоятелен ремонт? Или пък някъде смуче въздух/изпуска гориво? Или пък друга дюза е направила проблем, пък ти си се втренчил в грешната дюза, която е компенсирала калпаво работещата?
'Проверката на колата' помага разбира се... Най-вече за да те насочи какво точно да провериш - на стенд, с инструмент и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Димитър
Мнения: 13
Регистриран: 11 ное 2018 07:01
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Проблем с палене

Мнение от Димитър » 26 мар 2019 20:59

Неми е ясно какво означават последните символи на тея моторчета?След като номера е един и същ еднакви ли са?
Прикачени файлове
DD4B07A8-661E-4E8A-88EF-756E8410EB32.jpeg
Някой знае ли какво означава това 2k20?
DD4B07A8-661E-4E8A-88EF-756E8410EB32.jpeg (262.06 KБ) Видяна 496 пъти

kbanev
Мнения: 3
Регистриран: 05 окт 2017 11:14
Репутация: 0
Местоположение: Kozloduy

Проблем с палене

Мнение от kbanev » 14 май 2019 20:48

Здравейте! Имам проблем с паленето на топъл двигател! Върти трудно... Когато е студен, пали без проблем. РАВ4, 2.0 D4D, 2004g. 116hp. Благодаря ;-)

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 933
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 75
Местоположение: Бургас

Проблем с палене

Мнение от veso_hds » 14 май 2019 21:58

Причините може да са най-различни.Почни от най-лесното-замерване на акумулатора и ако е наред-ревизия на стартера.Ако не се оправи ,пиши пак.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

kbanev
Мнения: 3
Регистриран: 05 окт 2017 11:14
Репутация: 0
Местоположение: Kozloduy

Проблем с палене

Мнение от kbanev » 21 май 2019 19:46

Акумулаторът е изправен - VARTA 80Ah BLUE Dynamic - в покой 12,5V. Свалих стартера и го дадох на местния майстор за обслужване. След монтажа нищо не се е променило. Колата пали когато е студена, но когато я загасиш и опиташ палене отново - върти трудно 1 или 2 обората и не пали...Изчаквам 15 или 20 минути и си пали както обикновено.

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 933
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 75
Местоположение: Бургас

Проблем с палене

Мнение от veso_hds » 21 май 2019 20:25

Направи диагностика и виж дюзите.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] и 1 гост