Никасил
- alexander79
- Мнения: 228
- Регистриран на: 02 Сеп 2017 18:15
- Местоположение: Варна
Никасил
Мнение от alexander79 » 23 Фев 2019 12:49
Да започна, че не намерих никъде във форума да е обсъждан въпроса за никасиловото покритие, а явно има двигатели на Тойота, които са с такова покритие на цилиндрите. Въпросът ми е, има ли нещо по-конкретно, което трябва да знаем или да се съобразяваме при експлоатацията на такъв двигател? Моят е 1ZR-FAE и 12 години откак този мотор е пуснат в експлоатация трудно се намира информация за механични проблеми, още повече свързани с покритието. При търсенето на информация разбрах, че сярата е най-големия враг, но в същото време никъде намерих информация относно съдържанието и в бензина. А има ли такава в маслата?
В книгата на колата пише, че проектният живот при нормални експлоатационни условия е 300 000км!
В книгата на колата пише, че проектният живот при нормални експлоатационни условия е 300 000км!
Toyota Corolla 50th Anniversary 2017
alexander79
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Никасил
Мнение от jacob12 » 23 Фев 2019 18:18
viewtopic.php?t=30623
Дълбаеш тема, за която може да платиш с живота си
. Никой производител няма да напише за проблем с покритието си. Като че ли проблеми почнаха със бензиновите спортни мотори, с въвеждане на директното впръскване и тънко нанесеното покритие директно върху алуминия с плазмени електроди. Пример : Ауди 2,8 и 3,2 V6 , 4,2 FSI, 5,2 FSI на Ауди S8, 5,0 V8 на RS-a. При Мерцедес като по консервативни тези проблеми бяха почти избегнати. Може би само на 272 при голямо натоварване се надира цилиндъра. Да не забравим, че много мотори се бракуваха и поради и основно поради собствениците им- не ги загряват преди максимално натоварване, не добри масла и т.н.
Дълбаеш тема, за която може да платиш с живота си

jacob12
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Никасил
Мнение от Двигателист » 23 Фев 2019 22:09
Няма никасил в твоя двигател. Обикновен чугун ти е повърхността на цилиндъра и няма от какво да се тревожиш. Изобщо, поне в европа не знам тойота да са използвали никасил.alexander79 написа: ↑23 Фев 2019 12:49 Да започна, че не намерих никъде във форума да е обсъждан въпроса за никасиловото покритие, а явно има двигатели на Тойота, които са с такова покритие на цилиндрите. Въпросът ми е, има ли нещо по-конкретно, което трябва да знаем или да се съобразяваме при експлоатацията на такъв двигател? Моят е 1ZR-FAE и 12 години откак този мотор е пуснат в експлоатация трудно се намира информация за механични проблеми, още повече свързани с покритието. При търсенето на информация разбрах, че сярата е най-големия враг, но в същото време никъде намерих информация относно съдържанието и в бензина. А има ли такава в маслата?
В книгата на колата пише, че проектният живот при нормални експлоатационни условия е 300 000км!
Двигателист
- alexander79
- Мнения: 228
- Регистриран на: 02 Сеп 2017 18:15
- Местоположение: Варна
Никасил
Мнение от alexander79 » 23 Фев 2019 23:59
Механик от официалния сервиз в непринуден разговор ми каза, че този двигател е с такова покритие и ако се наложи се сменя блока и не се ремонтира. Спомена, че в Белгия ги възстановявали, но колко качествено било спорно! Стана ми интересно, защото си мислех, че в блока от алуминиий се набива риза, а той твърдеше друго и се поразчетох. Между другото същата информация съм срещал и другаде преди време, но при повторно търсене не открих.
Притеснения нямам. Колата е нова и би трябвало поне до 200 000 да е наред, като най-вероятно няма да е толкова при мен, но имам интерес към техническите решения при производството.
Притеснения нямам. Колата е нова и би трябвало поне до 200 000 да е наред, като най-вероятно няма да е толкова при мен, но имам интерес към техническите решения при производството.
Toyota Corolla 50th Anniversary 2017
alexander79
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Никасил
Мнение от Двигателист » 24 Фев 2019 00:37
Служителят те е заблудил. Блоковете на ZR моторите се правят по технологията приложена първо при ZZ (без 2ZZ), а именно отворен блок от алуминиева сплав отлят с набраздени (към блока) цилиндрови втулки от сив чугун. За едно е прав - при повреда, или износване блока се сменя, просто защото не е предвиден ремонтен размер.alexander79 написа: ↑23 Фев 2019 23:59 Механик от официалния сервиз в непринуден разговор ми каза, че този двигател е с такова покритие и ако се наложи се сменя блока и не се ремонтира. Спомена, че в Белгия ги възстановявали, но колко качествено било спорно! Стана ми интересно, защото си мислех, че в блока от алуминиий се набива риза, а той твърдеше друго и се поразчетох. Между другото същата информация съм срещал и другаде преди време, но при повторно търсене не открих.
Притеснения нямам. Колата е нова и би трябвало поне до 200 000 да е наред, като най-вероятно няма да е толкова при мен, но имам интерес към техническите решения при производството.
Ето снимка, за да стане ясно за какво говоря, колко е тънка втулката, как е отлят блока около нея, защо не може да избие/набие и т.н.
- toyota cyl liner.jpg (177.79 KiB) Преглеждано 4213 пъти
Двигателист
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Никасил
Мнение от slowtraveler » 24 Фев 2019 12:10
Офтопик
► Виж съдържание
Не бъдете егоисти...
Как ще е за коша темата?!
Нали следващият питащ може да намери споделената информация в тази тема и да се информира, вместо да пуска нова тема...
А не колегата Двигателист отново да обяснява и търси и намира (прекрасната) илюстрация

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Никасил
Мнение от ufer » 24 Фев 2019 18:10
В никакъв случай не е за коша. Тъкмо стана интересно... А позволяват ли тези отлети втулки от сив чугун да се хонинговат на някакъв размер? То е ясно, че Тойота не предвижда ремонтни размери при техните бутала. Но могат да се използват и други бутала и сегменти. Така като гледам снимката, би могло спокойно да се шлайфа с 0,25 и 0,5 мм, че дори и с 1,0 мм. По важното е какво е качеството на сивия чугун, т.е дали позволява отнемане на материал, без да загуби качествата си!
ufer
Митхат
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Никасил
Мнение от Двигателист » 24 Фев 2019 21:26
Извън предвидените правилни начини от Тойота, варианти са два. Разбира се, най-добре е, ако цилиндъра е ок да се монтират нови оригинални бутала и пръстени.ufer написа: ↑24 Фев 2019 18:10 В никакъв случай не е за коша. Тъкмо стана интересно... А позволяват ли тези отлети втулки от сив чугун да се хонинговат на някакъв размер? То е ясно, че Тойота не предвижда ремонтни размери при техните бутала. Но могат да се използват и други бутала и сегменти. Така като гледам снимката, би могло спокойно да се шлайфа с 0,25 и 0,5 мм, че дори и с 1,0 мм. По важното е какво е качеството на сивия чугун, т.е дали позволява отнемане на материал, без да загуби качествата си!
Руснаците набиват сухи втулки, които разстъргват и хонинговат на подходящ размер така, че да се получи заводската хлабина бутало-цилиндър. Естествено преди това блока е разтърган, също. Плюса е, че се използва оригинално бутало, минусите са много... Изискава доста голяма култура на работа и е необходимо да се използват измервателни инструменти, което не е на почит в днешно време. Не знам каква втулка използват, но има голям риск, ако не е набита с достъчна стегнатост, много скоро след ремонта да пропадне и последствията са ви ясни. Топлобмена между чугуна и алуминиевата сплав при този вариант е по-лош от фабричния. Изобщо, според мен е много рисков варианта. Трябва да сте сигурни във втулките, в човека, който оперира с металообработващите машини (и самите машини да са читави), в правилното мерене и т.н.
По-добрия вариант, но приложим само ZZ, защото там mahle предлагат ремонтни размери бутала на 0.25 и 0.5 мм над стандарта, е разтъргване и хонинговане. Втулката го позволява, материала е еднороден, няма повърхностна обработка. Но за AZ и ZR, поне аз не знам да се предлагат бутала различни от стандартните. При проблем с тях, който касае блока/цилиндъра, по-добре е да се търси читав блок, или двигател.
Двигателист
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост