RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от jacob12 » 02 Яну 2019 21:06
Благодаря за топлите думи, не, колата ще се кара засега зимно време, без да държа на ЛСД, и висока проходимост, тогава щях да купя нещо друго. Все пак РАВ 4 не е офроуд джип, няма блокажи по диференциалите, за разлика от старите Джип Чироки, до 2005, от по новите, до 2012 год също. За разлика от Вранглер, Туарег, МЛ 163 и рядко 164. Надявам се да стана фен на Тойота постепенно. Първите ми впечатления са доста добри,
За л.с. засега нямам право, ако можех, щях да пратя телефон
Причина: Отделена от друга тема.
jacob12
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Мнение от slowtraveler » 02 Яну 2019 21:58
Малко офтопик, ама Джипа Гранд Чероки ми е края на 2013 (модел 2014) и си има блокажи

Дали е офроуд - не знам, но си е много удобна функция при определени ситуации...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
jacob12
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Мнение от slowtraveler » 03 Яну 2019 10:14
Стандарт за оборудване от дадено нагореИли опция за по-ниските оборудвания...
При мен, въпреки, че не е най-високото оборудване, просто нямаше опция да си без него...
Централната муфа също е ' заключваема' електкрически, или директно блокируема механично (пак с електрически актуатор)....
Така, че все още има надежда

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от Akima » 03 Яну 2019 11:00
Вече можете.

RAV4 XA20 в стандартна конфигурация е праткичен паркетник според мен.
С торсен на задния мост впечатленията са други.

Akima
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от skydiver » 03 Яну 2019 23:24
От тези години и клас SUV-ове Rav4 се оказва най-здрав и проходим, за мен лично с най-адекватното задвижване. А пък с LSD нещата са още по-хубави. Субару е извън коментар.
skydiver
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от slowtraveler » 03 Яну 2019 23:39
Не знам дали РАВ-ката има 'електронни' блокажи, но Кашкая има ABLS (Automatic brake limited slip), което се включва при изключване на ЕСП и позволява лесно излизане от места с диагонално зависване и т.н. Тествано лично в дълбок сняг (малко е стряскащ звука от удара на спирачките, но пък колата изскача като тапа)... С отключени диференциали нещата не винаги се получават..
С предходната РАВ-ка сме висвали на диагонал, с по-новите не знам дали са решили въпроса... Така, че поне в моята класация са на едно ниво като проходимост. Като комфорт - Кашкая ми се струва по-тих и комфортен.. Но това са субективни усещания все пак - може и да греша..
При всички случаи 'офроуд' случките са доста редки при този тип автомобили...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от skydiver » 04 Яну 2019 00:00
Визирайки SUV-ове генерации 2000-2005г, където е X-trail T30, а за него не знам да е оборудван с ABLS.
За Кашкай съвсем съм пропуснал, че са ги оборудвали с тази система.
И да, с отворените дифове картинката се изяснява доста бързо.
Проблемът за мен се състои в това, че при повишаване на температурата на маслото в муфата губиш 4х4 опцията, както и при скорост над 40км/ч.
Затова според мен Rav4 обобщено е по-доброто решение (да речем по-надеждното в дългосрочен експлоатационен план) - всичко е механично,като изключим VSC и ТRC.
P. S. - С удоволствие бих се събрал с колеги с други марки SUV-oве да сравним кое, как, какво и т.н.
skydiver
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2019 06:25

Относно загубата на 4х4 при загряване и висока скорост - така си е на теория, но на практика никога не съм достигал до такъв (временен) ефект

Аналогично - на колко хора им се е изключвала електро хидравликата или електрическият усилвател на волана? И то при условие, че този усилвател е доста по-натоварен при маневриране?
Дали се губи след 40км/ч - пише, че изключва LOCK над 10км/ч, ако е включен, и преминава към АУТО... Усещал съм работата на 4х4 на лед и над 80км/ч (характерното 'странично' движение)...
И на мен от доста време ми е интересно да кача автомобилите си на ролки (дори 3

За съжаление клипчетата не винаги са правени при идеални за дадените условия настройки... Например Кашкая за да се включи ABLS трябва да си изключил ESP (което включва 'офроуд ТС и ABLS')... Джипът пък съм гледал клипчета оставен на АУТО, вместо да се избере правилният за ролките режим - LOW+ROCK (тогава блокира твърдо раздатката и задния диференциал, а предния започва да го командва чрез спирачките много чувствително така, че ъгловата скорост на двете колела да е еднаква - практически 4-те колела се движат с еднаква ъглова скорост)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от skydiver » 04 Яну 2019 12:39
Като гледам руснаците, все едно всеки има по едни в гаража

Иначе относно еволюцията при SUV-овете - да, натам трябва да вървят нещата.
Ел. муфата дава възможност за пъти по-ефективен контрол на подаване/отнемане на задвижването, особено важно в критична ситуация(поднасяне и т.н.).
Мечтая си за електрически SUV с двигатели на всяко едно колело

skydiver
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2019 13:54
А за прегряване на муфа и т.н. - май съм споделял за случката със закъсването 'на равен път' пред нас с летните гуми с Кашкая (преди това дърпах един сигурно 200-300кг контейнер за боклук, та заледих цялата площадка

Дори и при този сериозен зор, не ми е светвала лампа за прегряване... То и няма да е лесно да прегрее, защото в конкретния случай муфата 'заключва', и реално няма триене във фрикционите...
Вероятно би прегряла при постоянно зацепване/отцепване, което трудно би се получило при каквото и да е шофиране...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 10 Окт 2011 18:43
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от wish_master » 19 Яну 2019 21:59
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
wish_master
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от memorex » 19 Яну 2019 22:14
memorex
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от Двигателист » 20 Яну 2019 14:09
XA10 с ръчни скорости – постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. 100% блокаж на този диференциал, който се включва с бутон. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.wish_master написа: ↑19 Яну 2019 21:59 Здравейте,
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
ХА10 с автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този диференциал, посредством многодисков съединител, който се управлява от електронния блок на скоростната кутия и шофьора няма участие.
ХА20 с ръчни и автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този дифиренциал, посредством виско-муфа, макар, че „блокаж” е малко неточно казано, по-скоро диференциал с повишено триене. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.
ХА30 с ръчни и автоматични скорости – тук вече Тойота променят задвижването. Системата е on demand, с основен режим "AUTO" т.е. предно предаване и автоматично подаване (когато и колкото електронният упр.блок прецени) на определен процент въртящ момент към задния мост в зависимост от доста фактори (ускорение, завиване, буксуване...). Осъществява се посредством ел. управляем многодисков съединител разпложен в корпуса на задния диференциал. За повдигане на самочувствието на шофьора са сложили бутон "LOCK", чието име е доста подвеждащо само по себе си. Предполага се , че когато го натиснете, съединителя се активира на 100% и получавате твърдо 50/50 разпределение преден/заден мост, подобно на парт-тайм 4х4 система или на фул-тайм такава с блокиран междуосев диференциал. Така е, но за малко. Системата автоматично преминава сама в "AUTO" режим, демек деактивира "LOCK" режима, при завъртане на волана над определн ъгъл, при намаляване на скоростта, без значение дали със или без употреба на спирачка, при надвишаване на 40 км/ч. При тормоз съединителят прегрява и оставаш само на предно докато не се охлади. Предполагам, че при проблем с АБС-а, или някой датчик, отново остава само на предно, но това си е мое предположение и не го твърдя със сигурност.
XA40 - като цяло, както при XA30...
Двигателист
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 10 Окт 2011 18:43
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мнение от wish_master » 20 Яну 2019 22:22
wish_master
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта