RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Здравей AKIMA
Благодаря за топлите думи, не, колата ще се кара засега зимно време, без да държа на ЛСД, и висока проходимост, тогава щях да купя нещо друго. Все пак РАВ 4 не е офроуд джип, няма блокажи по диференциалите, за разлика от старите Джип Чироки, до 2005, от по новите, до 2012 год също. За разлика от Вранглер, Туарег, МЛ 163 и рядко 164. Надявам се да стана фен на Тойота постепенно. Първите ми впечатления са доста добри,
За л.с. засега нямам право, ако можех, щях да пратя телефон
Благодаря за топлите думи, не, колата ще се кара засега зимно време, без да държа на ЛСД, и висока проходимост, тогава щях да купя нещо друго. Все пак РАВ 4 не е офроуд джип, няма блокажи по диференциалите, за разлика от старите Джип Чироки, до 2005, от по новите, до 2012 год също. За разлика от Вранглер, Туарег, МЛ 163 и рядко 164. Надявам се да стана фен на Тойота постепенно. Първите ми впечатления са доста добри,
За л.с. засега нямам право, ако можех, щях да пратя телефон
Последно промяна от Akima на 03 Яну 2019 10:57, променено общо 1 път.
Причина: Отделена от друга тема.
Причина: Отделена от друга тема.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Малко офтопик, ама Джипа Гранд Чероки ми е края на 2013 (модел 2014) и си има блокажи

Дали е офроуд - не знам, но си е много удобна функция при определени ситуации...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Да , ама е 230mm заден диф 68184737AB е един от няколко, опция, не стандарт
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Стандарт за оборудване от дадено нагореИли опция за по-ниските оборудвания...
При мен, въпреки, че не е най-високото оборудване, просто нямаше опция да си без него...
Централната муфа също е ' заключваема' електкрически, или директно блокируема механично (пак с електрически актуатор)....
Така, че все още има надежда

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Вече можете.

RAV4 XA20 в стандартна конфигурация е праткичен паркетник според мен.
С торсен на задния мост впечатленията са други.

- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Ниското тегло на Рав-ката понякога се оказва голямо предимство.
От тези години и клас SUV-ове Rav4 се оказва най-здрав и проходим, за мен лично с най-адекватното задвижване. А пък с LSD нещата са още по-хубави. Субару е извън коментар.
От тези години и клас SUV-ове Rav4 се оказва най-здрав и проходим, за мен лично с най-адекватното задвижване. А пък с LSD нещата са още по-хубави. Субару е извън коментар.
Офтопик
► Виж съдържание
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Карал съм такава РАВ-ка, и Кашкай (Х-трейла е със същата механика)... Като задвижване - не виждам никаква разлика - електрически управляема муфа за заден мост..
Не знам дали РАВ-ката има 'електронни' блокажи, но Кашкая има ABLS (Automatic brake limited slip), което се включва при изключване на ЕСП и позволява лесно излизане от места с диагонално зависване и т.н. Тествано лично в дълбок сняг (малко е стряскащ звука от удара на спирачките, но пък колата изскача като тапа)... С отключени диференциали нещата не винаги се получават..
С предходната РАВ-ка сме висвали на диагонал, с по-новите не знам дали са решили въпроса... Така, че поне в моята класация са на едно ниво като проходимост. Като комфорт - Кашкая ми се струва по-тих и комфортен.. Но това са субективни усещания все пак - може и да греша..
При всички случаи 'офроуд' случките са доста редки при този тип автомобили...
Не знам дали РАВ-ката има 'електронни' блокажи, но Кашкая има ABLS (Automatic brake limited slip), което се включва при изключване на ЕСП и позволява лесно излизане от места с диагонално зависване и т.н. Тествано лично в дълбок сняг (малко е стряскащ звука от удара на спирачките, но пък колата изскача като тапа)... С отключени диференциали нещата не винаги се получават..
С предходната РАВ-ка сме висвали на диагонал, с по-новите не знам дали са решили въпроса... Така, че поне в моята класация са на едно ниво като проходимост. Като комфорт - Кашкая ми се струва по-тих и комфортен.. Но това са субективни усещания все пак - може и да греша..
При всички случаи 'офроуд' случките са доста редки при този тип автомобили...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
При моята Rav4 по време на боксуване не се чува задействане на спирачки, или пък да е доста леко(едва ли) ?
Визирайки SUV-ове генерации 2000-2005г, където е X-trail T30, а за него не знам да е оборудван с ABLS.
За Кашкай съвсем съм пропуснал, че са ги оборудвали с тази система.
И да, с отворените дифове картинката се изяснява доста бързо.
Проблемът за мен се състои в това, че при повишаване на температурата на маслото в муфата губиш 4х4 опцията, както и при скорост над 40км/ч.
Затова според мен Rav4 обобщено е по-доброто решение (да речем по-надеждното в дългосрочен експлоатационен план) - всичко е механично,като изключим VSC и ТRC.
P. S. - С удоволствие бих се събрал с колеги с други марки SUV-oве да сравним кое, как, какво и т.н.
Визирайки SUV-ове генерации 2000-2005г, където е X-trail T30, а за него не знам да е оборудван с ABLS.
За Кашкай съвсем съм пропуснал, че са ги оборудвали с тази система.
И да, с отворените дифове картинката се изяснява доста бързо.
Проблемът за мен се състои в това, че при повишаване на температурата на маслото в муфата губиш 4х4 опцията, както и при скорост над 40км/ч.
Затова според мен Rav4 обобщено е по-доброто решение (да речем по-надеждното в дългосрочен експлоатационен план) - всичко е механично,като изключим VSC и ТRC.
P. S. - С удоволствие бих се събрал с колеги с други марки SUV-oве да сравним кое, как, какво и т.н.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Грешката е моя - карал съм ХА-30, а закъсахме на диагонал с ХА-20
И от там насам мисля нямат никаква разлика задвижванията...
Относно загубата на 4х4 при загряване и висока скорост - така си е на теория, но на практика никога не съм достигал до такъв (временен) ефект
Аналогично - на колко хора им се е изключвала електро хидравликата или електрическият усилвател на волана? И то при условие, че този усилвател е доста по-натоварен при маневриране?
Дали се губи след 40км/ч - пише, че изключва LOCK над 10км/ч, ако е включен, и преминава към АУТО... Усещал съм работата на 4х4 на лед и над 80км/ч (характерното 'странично' движение)...
И на мен от доста време ми е интересно да кача автомобилите си на ролки (дори 3
) - много показателно е кое как сработва...
За съжаление клипчетата не винаги са правени при идеални за дадените условия настройки... Например Кашкая за да се включи ABLS трябва да си изключил ESP (което включва 'офроуд ТС и ABLS')... Джипът пък съм гледал клипчета оставен на АУТО, вместо да се избере правилният за ролките режим - LOW+ROCK (тогава блокира твърдо раздатката и задния диференциал, а предния започва да го командва чрез спирачките много чувствително така, че ъгловата скорост на двете колела да е еднаква - практически 4-те колела се движат с еднаква ъглова скорост)..

Относно загубата на 4х4 при загряване и висока скорост - така си е на теория, но на практика никога не съм достигал до такъв (временен) ефект

Аналогично - на колко хора им се е изключвала електро хидравликата или електрическият усилвател на волана? И то при условие, че този усилвател е доста по-натоварен при маневриране?
Дали се губи след 40км/ч - пише, че изключва LOCK над 10км/ч, ако е включен, и преминава към АУТО... Усещал съм работата на 4х4 на лед и над 80км/ч (характерното 'странично' движение)...
И на мен от доста време ми е интересно да кача автомобилите си на ролки (дори 3

За съжаление клипчетата не винаги са правени при идеални за дадените условия настройки... Например Кашкая за да се включи ABLS трябва да си изключил ESP (което включва 'офроуд ТС и ABLS')... Джипът пък съм гледал клипчета оставен на АУТО, вместо да се избере правилният за ролките режим - LOW+ROCK (тогава блокира твърдо раздатката и задния диференциал, а предния започва да го командва чрез спирачките много чувствително така, че ъгловата скорост на двете колела да е еднаква - практически 4-те колела се движат с еднаква ъглова скорост)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Да вземе човек да си сглоби едни ролки.
Като гледам руснаците, все едно всеки има по едни в гаража
...
Иначе относно еволюцията при SUV-овете - да, натам трябва да вървят нещата.
Ел. муфата дава възможност за пъти по-ефективен контрол на подаване/отнемане на задвижването, особено важно в критична ситуация(поднасяне и т.н.).
Мечтая си за електрически SUV с двигатели на всяко едно колело
.
Като гледам руснаците, все едно всеки има по едни в гаража

Иначе относно еволюцията при SUV-овете - да, натам трябва да вървят нещата.
Ел. муфата дава възможност за пъти по-ефективен контрол на подаване/отнемане на задвижването, особено важно в критична ситуация(поднасяне и т.н.).
Мечтая си за електрически SUV с двигатели на всяко едно колело

Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Мислил съм да поръчам на приятели ролки, ама се отказах, защото нямам къща и гараж, и ще ми е трудно да ги мъкна и съхранявам...
А за прегряване на муфа и т.н. - май съм споделял за случката със закъсването 'на равен път' пред нас с летните гуми с Кашкая (преди това дърпах един сигурно 200-300кг контейнер за боклук, та заледих цялата площадка
)...
Дори и при този сериозен зор, не ми е светвала лампа за прегряване... То и няма да е лесно да прегрее, защото в конкретния случай муфата 'заключва', и реално няма триене във фрикционите...
Вероятно би прегряла при постоянно зацепване/отцепване, което трудно би се получило при каквото и да е шофиране...
А за прегряване на муфа и т.н. - май съм споделял за случката със закъсването 'на равен път' пред нас с летните гуми с Кашкая (преди това дърпах един сигурно 200-300кг контейнер за боклук, та заледих цялата площадка

Дори и при този сериозен зор, не ми е светвала лампа за прегряване... То и няма да е лесно да прегрее, защото в конкретния случай муфата 'заключва', и реално няма триене във фрикционите...
Вероятно би прегряла при постоянно зацепване/отцепване, което трудно би се получило при каквото и да е шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 10 Окт 2011 18:43
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Здравейте,
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Разликата е че ХА20 е постоянно зацепен а ХА30 не е.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
XA10 с ръчни скорости – постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. 100% блокаж на този диференциал, който се включва с бутон. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.wish_master написа: ↑19 Яну 2019 21:59 Здравейте,
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
ХА10 с автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този диференциал, посредством многодисков съединител, който се управлява от електронния блок на скоростната кутия и шофьора няма участие.
ХА20 с ръчни и автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този дифиренциал, посредством виско-муфа, макар, че „блокаж” е малко неточно казано, по-скоро диференциал с повишено триене. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.
ХА30 с ръчни и автоматични скорости – тук вече Тойота променят задвижването. Системата е on demand, с основен режим "AUTO" т.е. предно предаване и автоматично подаване (когато и колкото електронният упр.блок прецени) на определен процент въртящ момент към задния мост в зависимост от доста фактори (ускорение, завиване, буксуване...). Осъществява се посредством ел. управляем многодисков съединител разпложен в корпуса на задния диференциал. За повдигане на самочувствието на шофьора са сложили бутон "LOCK", чието име е доста подвеждащо само по себе си. Предполага се , че когато го натиснете, съединителя се активира на 100% и получавате твърдо 50/50 разпределение преден/заден мост, подобно на парт-тайм 4х4 система или на фул-тайм такава с блокиран междуосев диференциал. Така е, но за малко. Системата автоматично преминава сама в "AUTO" режим, демек деактивира "LOCK" режима, при завъртане на волана над определн ъгъл, при намаляване на скоростта, без значение дали със или без употреба на спирачка, при надвишаване на 40 км/ч. При тормоз съединителят прегрява и оставаш само на предно докато не се охлади. Предполагам, че при проблем с АБС-а, или някой датчик, отново остава само на предно, но това си е мое предположение и не го твърдя със сигурност.
XA40 - като цяло, както при XA30...
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 10 Окт 2011 18:43
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Благодаря много за подробната информация. Все пак при XA30 предполагам системата е достатъчно надеждна и колата е малко по-икономична спрямо втора генерация.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта