Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Вожда колко масло събира, че са сложили туба 10л?
А филтрите сигурно са от кевларени нишки с импрегнация...
А филтрите сигурно са от кевларени нишки с импрегнация...
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Да бе на 7500км ще го сменям по 4 пъти в годината. На гаранционна кола в официален сервиз вие нормални ли сте?
След като от представител на Тойота ми казват 15к от къв чеп ще го правя два пъти по-често?
След като от представител на Тойота ми казват 15к от къв чеп ще го правя два пъти по-често?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
За да не ти кажат по време или точно след изтичане на гаранцията, че си нарушил условията на експлоатация на автомобила. И трябва да си платиш за скъпо струваши ремонти.
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Ако след изтичане на гаранцията колата се връща и се взима нова - всичко е наред.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Глупусти на търкалета. Не за пръв път притежавам кола. На всичките съм сменял маслото според предписания пробег и никога приблеми. Според теб на колко км да очаквам проблем?gena_bs написа: ↑11 Яну 2019 20:29 За да не ти кажат по време или точно след изтичане на гаранцията, че си нарушил условията на експлоатация на автомобила. И трябва да си платиш за скъпо струваши ремонти.
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.
В упътването на колата ми няма предписание кога да се сменя маслото. В сервиза на дилъра ми слагат лепенка с дата и пробег (което настъпи първо) за следваща смяна. Просто спазвам тяхното условие и гаранцията ми няма как да отпадне.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Искрено ти желая да не придобиеш такъв горчив опит!
Проблемите с гаранцията нямат нищо общо с това, колко автомобила си притежавал или обслужвал и при кой търговец. И един да е с тежък фабричен дефект ти е достатъчен, повярвай ми.
Проблемите с гаранцията нямат нищо общо с това, колко автомобила си притежавал или обслужвал и при кой търговец. И един да е с тежък фабричен дефект ти е достатъчен, повярвай ми.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Ми следващия автомобил и без драми.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравей на всички, в темата се коментират 1.6 и 1.8vvti двигатели а за 1az-fse никой нищо не казва.
Та въпроса ми е има ли колеги от форума с 2.0 двигател с повишен разход на масло и ако има с колко и при какъв режим се проявява?
Та въпроса ми е има ли колеги от форума с 2.0 двигател с повишен разход на масло и ако има с колко и при какъв режим се проявява?
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Дано не те подвеждам, но 1AZ-FSE e доста идентичен с1AZ-FE . Та изхождайки от това твърдение, аз нямам никакъв разход на масло с моя 1AZ-FE. Също така не знам (може и да е имало) за заводски проблем с разход на масло при AZ двигателите. При мен с масло 0W-30 след 10к км пробег нивото е 2мм под максимума.
Двигателят е на 235к км (мисля да са реални, колата я взех от представителство на Тойота, лизингова).
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Да се присъединя и аз към клуба на собственици на "маслояди".
Колата е Авенсис Т25, бензин, 1.8 vvti, 2004г. Закупена е нов внос от Италия уж на 111 000 (доколко са реални не знам, но за това ще стане дума по-надолу), около 4 месеца по-късно е на 115 000, т.е. аз съм я карал едва 4000 км. Естествено, при закупуване беше обслужена, сложено й беше масло Кастрол Magnatec 5w30, сменен беше и филтъра.
В петък при спиране на наклон и наклоняване на предницата и връщането й назад ми присветваше за по 1 секунда индикаторът за маслото и веднага изгасваше. Вчера, на обороти между 1500 и 1800 се чуваше едно тракане. Проверихме маслото на щеката и се оказа, че двигателят е работел почти на сухо - беше под минимума. На практика се оказва, че двигателят е изразходил цели 3 литра масло за около 4000 км.
Доляхме 3 литра и започна да работи нормално и доста равномерно. Засега мисля да следя как ще е разходът на маслото в близките седмици и километри, ще си взема и една туба с масло в багажника да доливам при нужда. Не ми се ще все още да се отваря двигателят, дето се вика не съм й се и нарадвал на колата все още. Малко лаишки може да ми звучи въпросът, но - има ли шанс след като за толкова малко километри е загубила такова количесто масло, да е нещо инцидентно (последните 1-2 месеца по-често карах и извънградско на по-високи обороти, говорим за скорости от 130-140 км/ч на магистралата, на моменти и 150-160)?
Не ми се струва и логично кола на 110 000 км да има вече прекомерен разход на масло поради износване на детайлите. Което ме навежда на няколко основни причини за разхода:
1. (най-вероятната) - доста са си играли с километража и реалният пробег е доста по-голям... Като ходих на огледи, търговецът от автокъщата се кълнеше, че километрите са абсолютно реални. Аз, разбира се, се усъмних, но колата изглеждаше наистина доста запазена и все пак прецених, че ако са връщани километри, то не е с някаква безобрана разлика. Но може и да не е така...
2. Предишната собственичка да я е занемарила и да не я е обслужвала на необходимите интервали/да я е оставяла без масло, в следствие на което да са се износили сегменти, бутала, не дай си Боже и цилиндри и сега аз да страдам заради това.
3. (най-малко вероятна) - автомобилът да е бил от "дефектните партиди", но да не е оправен гаранционно или извънгаранционно, а само да е доливано масло.
Но да се концентрираме върху следствието, а не толкова върху причините. Според вас, да отида ли на майстор да отвори двигателя и да огледа още сега или да продължавам да следя разхода на масло? Искам да си я стегна колата, защото си ми харесва и ми върши страхотна работа.
Колата е Авенсис Т25, бензин, 1.8 vvti, 2004г. Закупена е нов внос от Италия уж на 111 000 (доколко са реални не знам, но за това ще стане дума по-надолу), около 4 месеца по-късно е на 115 000, т.е. аз съм я карал едва 4000 км. Естествено, при закупуване беше обслужена, сложено й беше масло Кастрол Magnatec 5w30, сменен беше и филтъра.
В петък при спиране на наклон и наклоняване на предницата и връщането й назад ми присветваше за по 1 секунда индикаторът за маслото и веднага изгасваше. Вчера, на обороти между 1500 и 1800 се чуваше едно тракане. Проверихме маслото на щеката и се оказа, че двигателят е работел почти на сухо - беше под минимума. На практика се оказва, че двигателят е изразходил цели 3 литра масло за около 4000 км.
Доляхме 3 литра и започна да работи нормално и доста равномерно. Засега мисля да следя как ще е разходът на маслото в близките седмици и километри, ще си взема и една туба с масло в багажника да доливам при нужда. Не ми се ще все още да се отваря двигателят, дето се вика не съм й се и нарадвал на колата все още. Малко лаишки може да ми звучи въпросът, но - има ли шанс след като за толкова малко километри е загубила такова количесто масло, да е нещо инцидентно (последните 1-2 месеца по-често карах и извънградско на по-високи обороти, говорим за скорости от 130-140 км/ч на магистралата, на моменти и 150-160)?
Не ми се струва и логично кола на 110 000 км да има вече прекомерен разход на масло поради износване на детайлите. Което ме навежда на няколко основни причини за разхода:
1. (най-вероятната) - доста са си играли с километража и реалният пробег е доста по-голям... Като ходих на огледи, търговецът от автокъщата се кълнеше, че километрите са абсолютно реални. Аз, разбира се, се усъмних, но колата изглеждаше наистина доста запазена и все пак прецених, че ако са връщани километри, то не е с някаква безобрана разлика. Но може и да не е така...
2. Предишната собственичка да я е занемарила и да не я е обслужвала на необходимите интервали/да я е оставяла без масло, в следствие на което да са се износили сегменти, бутала, не дай си Боже и цилиндри и сега аз да страдам заради това.
3. (най-малко вероятна) - автомобилът да е бил от "дефектните партиди", но да не е оправен гаранционно или извънгаранционно, а само да е доливано масло.
Но да се концентрираме върху следствието, а не толкова върху причините. Според вас, да отида ли на майстор да отвори двигателя и да огледа още сега или да продължавам да следя разхода на масло? Искам да си я стегна колата, защото си ми харесва и ми върши страхотна работа.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
111 000km да бе, кола на 15 години. По 7000км на година. Аз в Бг карам три пъти повече. Ти италианци на живо виждал ли си?
Един познат италианец го питах веднъж на колко км си сменя маслото и той отговори няма нужда да се сменя нали работи. Евентуално на 50000 го сменям. Аз му викам на моята кола сменям масло на 15000, а той: защо? Много си обичаш колата ли?
Отваряй двигателя и майстора да предценява ремонт или пораженията са значителни.
Един познат италианец го питах веднъж на колко км си сменя маслото и той отговори няма нужда да се сменя нали работи. Евентуално на 50000 го сменям. Аз му викам на моята кола сменям масло на 15000, а той: защо? Много си обичаш колата ли?
Отваряй двигателя и майстора да предценява ремонт или пораженията са значителни.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
При такъв разход, при работещ двигател, трябва да пуши здраво. Но според последните теории на производителите на коли, разход до 1/1000, все още не е проблемен... 

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравейте, на всички, да докладвам какъв разход на масло ми даде 2.0 vvt-i - 2, 5 литра за 4500 км. Това е при режим 60/20/20 градско, магистрала, планинско и това е без да и давам много газ. Според мен двг-то е за сигменти.
Освен сигменти, какви други изненади да очаквам, колко е вероятно да са тръгнали и цилиндрите?
Освен сигменти, какви други изненади да очаквам, колко е вероятно да са тръгнали и цилиндрите?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта