Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 1502
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 372 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 11 Яну 2019 15:16
А филтрите сигурно са от кевларени нишки с импрегнация...
gena_bs
batececo
- biro
- Мнения: 2825
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 125 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от biro » 11 Яну 2019 20:18
След като от представител на Тойота ми казват 15к от къв чеп ще го правя два пъти по-често?
biro
-
- Мнения: 1502
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 372 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 11 Яну 2019 20:29
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.
gena_bs
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от skydiver » 11 Яну 2019 20:30
skydiver
- slowtraveler
- Мнения: 6336
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 11 Яну 2019 20:44
Ами около 9 литра масло...
Филтрите - маслен - 120лв... Горивни - 300лв


Ама за успокоение слагат един дихтунг за 3.50 и си щастлив, че има нещо евтино

Горното го написах само в аспекта, че честата смяна може да е евтина за едни, но да е 'златна' за други

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- biro
- Мнения: 2825
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 125 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от biro » 11 Яну 2019 21:22
Глупусти на търкалета. Не за пръв път притежавам кола. На всичките съм сменял маслото според предписания пробег и никога приблеми. Според теб на колко км да очаквам проблем?gena_bs написа: ↑11 Яну 2019 20:29 За да не ти кажат по време или точно след изтичане на гаранцията, че си нарушил условията на експлоатация на автомобила. И трябва да си платиш за скъпо струваши ремонти.
Можеш да се пробваш, щом си толкова ербап!
Това при условие, че не си решил да продаваш колата, разбира се.
В упътването на колата ми няма предписание кога да се сменя маслото. В сервиза на дилъра ми слагат лепенка с дата и пробег (което настъпи първо) за следваща смяна. Просто спазвам тяхното условие и гаранцията ми няма как да отпадне.
biro
-
- Мнения: 1502
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 372 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от gena_bs » 12 Яну 2019 00:06
Проблемите с гаранцията нямат нищо общо с това, колко автомобила си притежавал или обслужвал и при кой търговец. И един да е с тежък фабричен дефект ти е достатъчен, повярвай ми.
gena_bs
biro
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от jappoint » 19 Яну 2019 16:07
Та въпроса ми е има ли колеги от форума с 2.0 двигател с повишен разход на масло и ако има с колко и при какъв режим се проявява?
jappoint
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от skydiver » 19 Яну 2019 17:08
Дано не те подвеждам, но 1AZ-FSE e доста идентичен с1AZ-FE . Та изхождайки от това твърдение, аз нямам никакъв разход на масло с моя 1AZ-FE. Също така не знам (може и да е имало) за заводски проблем с разход на масло при AZ двигателите. При мен с масло 0W-30 след 10к км пробег нивото е 2мм под максимума.
Двигателят е на 235к км (мисля да са реални, колата я взех от представителство на Тойота, лизингова).
skydiver
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от nkc20 » 17 Фев 2019 21:37
Колата е Авенсис Т25, бензин, 1.8 vvti, 2004г. Закупена е нов внос от Италия уж на 111 000 (доколко са реални не знам, но за това ще стане дума по-надолу), около 4 месеца по-късно е на 115 000, т.е. аз съм я карал едва 4000 км. Естествено, при закупуване беше обслужена, сложено й беше масло Кастрол Magnatec 5w30, сменен беше и филтъра.
В петък при спиране на наклон и наклоняване на предницата и връщането й назад ми присветваше за по 1 секунда индикаторът за маслото и веднага изгасваше. Вчера, на обороти между 1500 и 1800 се чуваше едно тракане. Проверихме маслото на щеката и се оказа, че двигателят е работел почти на сухо - беше под минимума. На практика се оказва, че двигателят е изразходил цели 3 литра масло за около 4000 км.
Доляхме 3 литра и започна да работи нормално и доста равномерно. Засега мисля да следя как ще е разходът на маслото в близките седмици и километри, ще си взема и една туба с масло в багажника да доливам при нужда. Не ми се ще все още да се отваря двигателят, дето се вика не съм й се и нарадвал на колата все още. Малко лаишки може да ми звучи въпросът, но - има ли шанс след като за толкова малко километри е загубила такова количесто масло, да е нещо инцидентно (последните 1-2 месеца по-често карах и извънградско на по-високи обороти, говорим за скорости от 130-140 км/ч на магистралата, на моменти и 150-160)?
Не ми се струва и логично кола на 110 000 км да има вече прекомерен разход на масло поради износване на детайлите. Което ме навежда на няколко основни причини за разхода:
1. (най-вероятната) - доста са си играли с километража и реалният пробег е доста по-голям... Като ходих на огледи, търговецът от автокъщата се кълнеше, че километрите са абсолютно реални. Аз, разбира се, се усъмних, но колата изглеждаше наистина доста запазена и все пак прецених, че ако са връщани километри, то не е с някаква безобрана разлика. Но може и да не е така...
2. Предишната собственичка да я е занемарила и да не я е обслужвала на необходимите интервали/да я е оставяла без масло, в следствие на което да са се износили сегменти, бутала, не дай си Боже и цилиндри и сега аз да страдам заради това.
3. (най-малко вероятна) - автомобилът да е бил от "дефектните партиди", но да не е оправен гаранционно или извънгаранционно, а само да е доливано масло.
Но да се концентрираме върху следствието, а не толкова върху причините. Според вас, да отида ли на майстор да отвори двигателя и да огледа още сега или да продължавам да следя разхода на масло? Искам да си я стегна колата, защото си ми харесва и ми върши страхотна работа.
nkc20
- biro
- Мнения: 2825
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 125 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от biro » 18 Фев 2019 07:50
Един познат италианец го питах веднъж на колко км си сменя маслото и той отговори няма нужда да се сменя нали работи. Евентуално на 50000 го сменям. Аз му викам на моята кола сменям масло на 15000, а той: защо? Много си обичаш колата ли?
Отваряй двигателя и майстора да предценява ремонт или пораженията са значителни.
biro
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от tora » 18 Фев 2019 09:27

tora
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от jappoint » 21 Фев 2019 16:42
Освен сигменти, какви други изненади да очаквам, колко е вероятно да са тръгнали и цилиндрите?
jappoint
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 2 госта