Масления обтегач го смених още като я купих - понеже всички, които разглеждах за купуване имаха обилно омасляване отвън около него. Успокоителите си личат дали са за смяна - прегледал съм различни теми и в чужди сайтове и там обясняваха как се оценява състоянието им. И че при нормална работа на мазилната уредба издържат доста повече от една смяна на веригата. Картерът е свалян и почистван, както споменах. За VVT-i нямам инфо дали е отварян - по-скоро не е.gena_bs написа: ↑26 Дек 2018 21:02 Успокоителите се сменят задължително със смяната на веригата. Проверява се и масленият обтегач и маслената помпа.
Освен това се проверява и състоянието на зъбните повърхности на фазовръщателите. Те също се сменят при констатирано износване.
Добре би било да се свали картера и да се измие от маслените отлагания.
А маслото засега е още на max по оригиналната щека, както беше на излизане от сервиза - ще гледам да е там, значи !
По отношение на спечените сегменти - на предишната ми кола (германска ) бяха се спекли поради допуснато от тъщата прегряване на мотора (без майтап!) - и от почти нулев разход до този момент той стигна успешно до 1:1000 (л/км) разход на масло - но не повече... Както и сега с тойотата го постигнах усреднено.
Пускам снимки и на подготвената за монтаж глава... Направо се чудя дали е моята - не мога да я позная ...