Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 26 Сеп 2018 07:12
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота Авенсис 2004г.1.8бензин
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравейте.Нов собственик съм на Тойота Аненсис 1.8 бензин 2004.В момента следя как е разхода на масло ,но ми направи впечатление че на щеката за масло имам бяла точка(четох в темата за зелена).Това какво означава. Благодаря.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 10 Ное 2018 09:11
- Местоположение: Гр. Гоце Делчев
- Автомобил: Toyota Avensis
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колега може ли да споделиш къде си направил ремонта ..от къде си поръчал буталата и другите частиNyagol написа: ↑09 Окт 2018 00:48 Да споделя и аз мнение по темата като патил или по-скоро,като отварял на скоро двигател на корола версо 1.8 vvti 129 kс. 2005 горящ по 1 литър масло на 1000км.На първо място буталата, които извадих от двигателя и тези, които поставихме при ремонта бяха различни и по-точно извадените нямаха или поне аз не различих каналчета за отичане на маслото. Докато новите въпреки че и те като старите бяха Kolbenschmidt имаха много канали, а и съответно бяха и по-големи -ремонтни . Второ цилиндрите вече имаха лека елипса, която спорет моите майстори би била трудна за компенсиране със сигменти плюс това че буталата са от дефектните. Между другото буталата нямаха ръб.
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Хайде, аз да си споделя положението... След изчетени над 1000 поста в различните теми се реших да боря проблема с разхода на масло.
Откакто съм я взел преди 5 лета моята Корола Версо набор 2003 (от Италия) - 1.8 vvti 135 kс , тя си го гори масълцето в нарастваща тенденция през годините.
След като през последната година стигна твърдо до разход средно 1 литър масло на 1000 км. ( а понякога и малко повече - като види зор) се предадох
.
Дадох я в сервиза, който вече съм ползвал за отваряне и дефектовка на двигател (от друга марка) - понеже собственикът му ме увери, че при този двигател ще имаме успех и резултатът ще ме удовлетвори за следващите 200х. км
Не знам дали ще е чак толкова добре , но и на половината съм съгласен.
Пиша в темата точно заради това - има ли колеги които са направили подобен пробег (100-200 хил.) след успешно отстраняване на глада за масло без да има рецидив ? Или се е повторил по-рано от очакваното ?
...А като имам новини по ремонта - пак ще споделя...

Откакто съм я взел преди 5 лета моята Корола Версо набор 2003 (от Италия) - 1.8 vvti 135 kс , тя си го гори масълцето в нарастваща тенденция през годините.
След като през последната година стигна твърдо до разход средно 1 литър масло на 1000 км. ( а понякога и малко повече - като види зор) се предадох

Дадох я в сервиза, който вече съм ползвал за отваряне и дефектовка на двигател (от друга марка) - понеже собственикът му ме увери, че при този двигател ще имаме успех и резултатът ще ме удовлетвори за следващите 200х. км


Пиша в темата точно заради това - има ли колеги които са направили подобен пробег (100-200 хил.) след успешно отстраняване на глада за масло без да има рецидив ? Или се е повторил по-рано от очакваното ?
...А като имам новини по ремонта - пак ще споделя...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колега, мнението ме навежда на мисълта, че въпреки многото прочетени поста, не сте осмислили причината за проблема и евентуалните проблеми, които могат да възникнат от него...
Заводския дефект, няма 'глад за масло', а има залепване на сегментите, поради което част от маслото преминава в горивната камера или бива издухано през картерната вентилация (заради повишеното картерно налягане)... Т.е. получава се повишен разход на масло...
В случая, щом сте направили 200х.км. с плавно нарастваща тенденция, то причината е била нормалното износване на двигателя, но не и заводския дефект... Предполагам - реален пробег над 3-400х.км...
Качествения ремонт ще ти даде подобен пробег. Некачественият - един бог знае..
Като евентуален проблем - проблеми с катализатора - щом толкова масло е минало през него (ако е минало, а не изкапало по пътя), то това би му създало достатъчно дискомфорт за да го изкара от строя
Заводския дефект, няма 'глад за масло', а има залепване на сегментите, поради което част от маслото преминава в горивната камера или бива издухано през картерната вентилация (заради повишеното картерно налягане)... Т.е. получава се повишен разход на масло...
В случая, щом сте направили 200х.км. с плавно нарастваща тенденция, то причината е била нормалното износване на двигателя, но не и заводския дефект... Предполагам - реален пробег над 3-400х.км...
Качествения ремонт ще ти даде подобен пробег. Некачественият - един бог знае..
Като евентуален проблем - проблеми с катализатора - щом толкова масло е минало през него (ако е минало, а не изкапало по пътя), то това би му създало достатъчно дискомфорт за да го изкара от строя

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
И аз мисля, че разхода в случая се дължи на моточасовете и с подходящия ремонт и масло нещата може да заспят за следващите 100х...



Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Благодаря, колега! Колата в момента по километраж е на 212хил. - от тях 100хил. са мои. А колко са пред мен - един господ знае. Според предположението на майстора са поне 100-150 отгоре.slowtraveler написа: ↑10 Дек 2018 14:51 Колега, мнението ме навежда на мисълта, че въпреки многото прочетени поста, не сте осмислили причината за проблема и евентуалните проблеми, които могат да възникнат от него...



Последно промяна от Akima на 26 Дек 2018 21:43, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.Моля прочетете правилата.
Причина: Съкратен цитат.Моля прочетете правилата.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Едва ли са спечени сегмент - тогава щеше да ти гори повече масло...
Просто прилича на сериозно износен двигател... Което не значи, че с качествен ремонт не може да стане 'като нов'...
На твое място бих направил пълна ревизия на двигателя - цилиндри/бутала/сегменти, основни/биелни лагери, клапани (и леглата им), маслена и водна помпа...
И в зависимост от дефектовката - може да минеш сравнително тънко и да имаш 'нов двигател', или да се наложи малко по-скъп ремонт...
Всичко зависи от това колко смяташ да караш колата и от вътрешните убеждения
Просто прилича на сериозно износен двигател... Което не значи, че с качествен ремонт не може да стане 'като нов'...
На твое място бих направил пълна ревизия на двигателя - цилиндри/бутала/сегменти, основни/биелни лагери, клапани (и леглата им), маслена и водна помпа...
И в зависимост от дефектовката - може да минеш сравнително тънко и да имаш 'нов двигател', или да се наложи малко по-скъп ремонт...
Всичко зависи от това колко смяташ да караш колата и от вътрешните убеждения

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Прилича на гумички на клапани, но при такъв разход сигурно не са само те.
Carina E 4AFE LB 1992
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Ако не са просто износени, а са се цепнали...
Но пък в такъв случай ще трябва да пуши и при подаване на газ...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Точно маслени сегменти са! Аз не виждам колко повече от 1л на 1000 км.slowtraveler написа: ↑13 Дек 2018 18:21 Едва ли са спечени сегмент - тогава щеше да ти гори повече масло...
Разбира се, винаги го има случаят - да караш 10 000 км с полусинтетика в продължение на години (което ти прави целия двигател на кочина) и да си мислиш, че си О.К.

1л на 1000 км, обаче е сегменти - 100%.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Навярно не се изразих правилно - 'спечените' сегменти вдигат изведнъж разхода на масло, и то над 2-3л/1000км....
Докато износените сегменти увеличават плавно разхода. Т.е. според мен е износен двигател (включително сегменти), но не и да се търси под вола теле - че изведнъж на 200-300-400х.км се е проявил 'заводския дефект' със спечените сегменти...
Докато износените сегменти увеличават плавно разхода. Т.е. според мен е износен двигател (включително сегменти), но не и да се търси под вола теле - че изведнъж на 200-300-400х.км се е проявил 'заводския дефект' със спечените сегменти...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Взех колата на 15.12. - досега изчаквах преди да напиша за резултата от акцията, но по първи впечатления (и по споделеното от майстора):
- това определено е било първото отваряне за този двигател (а дали ще е и последното?
) ;
- главата - доста замърсена с маслени нагари, направо ми изглежда като лакирана на снимките (ще кача от тях) ;
- сегментите - компресионните доста омекнали, маслените - безнадеждно спечени в леглата си - съответно са сменени комплект;
- цилиндри - нормално износване като за пробега, запазени форма и повърхност(вкл.хонинг);
- лагери кол.вал - без забележки/надрасквания, луфт/, почистване на картера от утайки;
Не са сменяли маслена/водна помпи, сменена е само веригата (без успокоителите) - нормално износена също като за ок.400хил. (вж. предишните ми постове)
Нaлoжила се е подмяна на клапана за VVT-i - бил омаслен откъм резбата, а при опит да го свалят се е напукал и са го сменили изцяло;
Главата е ревизирана основно - почистване на нагара от главата и разпред.валове, шлайфане на основата, изчистване и препасване на клапаните, реглаж на луфта, нови гумички.
Още съм минал доста малко (500-600км) за да кажа със сигурност дали нещата са както очаквах (и за каквото платих,де
) - конкретно за маслото !
Иначе моторът стана доста тих, не се усеща миризма на масло от ауспуха - нито при бензин, нито при газ. За работата му също нямам забележки (засега)...
Четох, че при гаранционната замяна на буталата и сегментите сменяли и щеката на маслото с цел да се поддържа занапред по-високо ниво.
Ако не са сменяни буталата, а само сегментите - добре ли е отсега нататък да се поддържа по-високо ниво по оригиналната щека - ок. и малко над max ?
- това определено е било първото отваряне за този двигател (а дали ще е и последното?

- главата - доста замърсена с маслени нагари, направо ми изглежда като лакирана на снимките (ще кача от тях) ;
- сегментите - компресионните доста омекнали, маслените - безнадеждно спечени в леглата си - съответно са сменени комплект;
- цилиндри - нормално износване като за пробега, запазени форма и повърхност(вкл.хонинг);
- лагери кол.вал - без забележки/надрасквания, луфт/, почистване на картера от утайки;
Не са сменяли маслена/водна помпи, сменена е само веригата (без успокоителите) - нормално износена също като за ок.400хил. (вж. предишните ми постове)

Нaлoжила се е подмяна на клапана за VVT-i - бил омаслен откъм резбата, а при опит да го свалят се е напукал и са го сменили изцяло;

Главата е ревизирана основно - почистване на нагара от главата и разпред.валове, шлайфане на основата, изчистване и препасване на клапаните, реглаж на луфта, нови гумички.
Още съм минал доста малко (500-600км) за да кажа със сигурност дали нещата са както очаквах (и за каквото платих,де

Иначе моторът стана доста тих, не се усеща миризма на масло от ауспуха - нито при бензин, нито при газ. За работата му също нямам забележки (засега)...
Четох, че при гаранционната замяна на буталата и сегментите сменяли и щеката на маслото с цел да се поддържа занапред по-високо ниво.
Ако не са сменяни буталата, а само сегментите - добре ли е отсега нататък да се поддържа по-високо ниво по оригиналната щека - ок. и малко над max ?
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Аз не бих сипвал над максимума. Ако го гори много (което ме съмнява след такъв ремонт), по-скоро бих си носил 1 литър масло в багажника. Ако го го гори малко (литър от смяна до смяна), едно шише в мазето и от време на време доливаш

► Виж съдържание
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Успокоителите се сменят задължително със смяната на веригата. Проверява се и масленият обтегач и маслената помпа.
Освен това се проверява и състоянието на зъбните повърхности на фазовръщателите. Те също се сменят при констатирано износване.
Добре би било да се свали картера и да се измие от маслените отлагания.
Освен това се проверява и състоянието на зъбните повърхности на фазовръщателите. Те също се сменят при констатирано износване.
Добре би било да се свали картера и да се измие от маслените отлагания.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Принципно си прав, но производителят бе направил някои преизчисления и съвсем обосновано бе увеличил количеството на маслото в картера...
Тук във форума (и май точно в тази тема) колеги бяха споделили точните размери на новата щека...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта