Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Здравейте колеги фенове,
изчел съм доста по темите за оборотите. Дизелите и бензините се различават доста в движенито при ниски и високи обороти. Но и самите бензинови двигатели имат различия по между си.
Това, което трябва да се разграничи в тази тема е полезното /щадящото/ за двигателя /автомобила/ шофиране от икономичното.
Моят автомобил - Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, 110 к.с. За този двигател оптимума, който усещам е превключване на предавките на 3-3,5 хил. оборота в скоростна отсечка, а в малки градски улици на 2-2,5. Тежкото за този двигател купе не понася добре ниските обороти, за това при дадена предавка ако наближи 2 к. оборота веднага свалям на по-ниска предавка. Когато двигателя е студен шофирам до около 2к оборота докато загрее. На високи обороти колата е сравнително пъргава. Двигателя определено е високооборотен като разгръща максимална мощност при 4800 оборота. Градско каране много рядко надвишавам 90-100-110 км /ч.
Най-често веднъж или два пъти месечно пътувам до Дупница. На магистралата преди Дупница - в Радомирското поле, отсечката позволява развиване на високи скорости. Всеки път когато пътувам се изкушавам от този факт и карам със висока скорост (160-200), което към 180км вече превишава 5к оборота (т.е. над макисмалния въртящ момент). Това е отсечка от 5-10км, като времетраене е малко. Скоростта не я поддържам с постоянно натиснат педал, а при лек завой или наклон често пускам педала на газта. В останалата част от магистралата карам най-често до 140км Според Вас с подобен стил на шофиране и най-вече развивитие на подобна скорост два до четири пъти месечно в 5-10км отсечка съкращавам ли живота на този тип двигател, че много взех да се замислям напоследък?
изчел съм доста по темите за оборотите. Дизелите и бензините се различават доста в движенито при ниски и високи обороти. Но и самите бензинови двигатели имат различия по между си.
Това, което трябва да се разграничи в тази тема е полезното /щадящото/ за двигателя /автомобила/ шофиране от икономичното.
Моят автомобил - Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, 110 к.с. За този двигател оптимума, който усещам е превключване на предавките на 3-3,5 хил. оборота в скоростна отсечка, а в малки градски улици на 2-2,5. Тежкото за този двигател купе не понася добре ниските обороти, за това при дадена предавка ако наближи 2 к. оборота веднага свалям на по-ниска предавка. Когато двигателя е студен шофирам до около 2к оборота докато загрее. На високи обороти колата е сравнително пъргава. Двигателя определено е високооборотен като разгръща максимална мощност при 4800 оборота. Градско каране много рядко надвишавам 90-100-110 км /ч.
Най-често веднъж или два пъти месечно пътувам до Дупница. На магистралата преди Дупница - в Радомирското поле, отсечката позволява развиване на високи скорости. Всеки път когато пътувам се изкушавам от този факт и карам със висока скорост (160-200), което към 180км вече превишава 5к оборота (т.е. над макисмалния въртящ момент). Това е отсечка от 5-10км, като времетраене е малко. Скоростта не я поддържам с постоянно натиснат педал, а при лек завой или наклон често пускам педала на газта. В останалата част от магистралата карам най-често до 140км Според Вас с подобен стил на шофиране и най-вече развивитие на подобна скорост два до четири пъти месечно в 5-10км отсечка съкращавам ли живота на този тип двигател, че много взех да се замислям напоследък?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Какво толкова го мислиш 19 годишен автомобил?
Радвай му се както ти харесва, като се окоти вземаш следващия.
И умната с високите скорости.
Радвай му се както ти харесва, като се окоти вземаш следващия.
И умната с високите скорости.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- gimara
- Мнения: 1721
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
За двигателя не знам, но може да съкратиш нечий човешки живот.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Съгласен съм с колегата biro.
Встрани от това, ако наистина искаш да имаш поглед върху това, което се случва в двигателя при тези обороти/режим на каране - инсталирай си уреди за налягане /температура на маслото.
А ако искаш да продължиш - уред за температура на изходящите газове и широколентова сонда.
Но не е евтино и за този автомобил - едва ли е разумно. Но пък ще имаш перфектната обратна връзка.
Против съм високите скорости извън писта ( за градския режим да няма някаква печатна грешка?) , но отречете, че не ви се е налагало поне веднъж да преминете 140км/ч на магистрала...
Встрани от това, ако наистина искаш да имаш поглед върху това, което се случва в двигателя при тези обороти/режим на каране - инсталирай си уреди за налягане /температура на маслото.
А ако искаш да продължиш - уред за температура на изходящите газове и широколентова сонда.
Но не е евтино и за този автомобил - едва ли е разумно. Но пък ще имаш перфектната обратна връзка.
Против съм високите скорости извън писта ( за градския режим да няма някаква печатна грешка?) , но отречете, че не ви се е налагало поне веднъж да преминете 140км/ч на магистрала...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- gimara
- Мнения: 1721
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
На магистрала се случва, особено ако някой бързак те настигне при изпреварване, ама 100-110 градско няма с какво да се оправдае.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мда, не бях обърнал внимание при първия прочит

Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
100-110 градско като таван естествено имам предвид артерии като Цариградско или др.подобни където разрешената скорост е почти като на извънградски път. Нямам предвид квартални улици. Аз пък се учудвам, че са Ви странни подобни скорости. Масово по тези артерии се кара с 80-90.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
На цариградско гледам да не превишавам максимлано разрешената скорост с повече от 10км/ч. Тоест под 90км/ч. И наистина често има по-бързи.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
-
- Мнения: 1434
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Аз пък не превишавам, дори и да има "бързаци". Като бързат, да минат през мантинелата! Ограниченията са за всички.
Няма после само аз да плащам глоби за превишение.
Няма после само аз да плащам глоби за превишение.
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Аз пък не разбрах..съвет ли искате,или просто шейрвате вашия профил на шофиране?Автомобила е средство за предвижване,и като такова,трябва да е технически способно да служи както в пикови,така и в щадящи режими на работа,както зиме,така и лете!
За мен,оптималните обороти са тези,които отговарят на кесията ми!
Всеки кара различно,като крака му тежи по различен начин върху педала на газта,но при какъвто и да е режим на каране,то последният трябва да е винаги разумен!
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

За мен,оптималните обороти са тези,които отговарят на кесията ми!
Всеки кара различно,като крака му тежи по различен начин върху педала на газта,но при какъвто и да е режим на каране,то последният трябва да е винаги разумен!
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

- WoLF
- Мнения: 3448
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 689 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Какво ти налага да превишаваш редовно ограниченията? Карай линейка като искаш да хвърчиш, било то и по тези "артерии"... Иначе темата е безкрайно обширна и може всичко да се види като мнения. За мен при дизелов автомобил и турбо бензинов най-оптимални са оборотите точно преди развъртането на турбото - 1700/1800(или там колкото е на вашия телевизор). Хем икономично, хем ако ти се наложи веднага ще ти отговори на нуждите
При атмосферните двигатели нещата са с по-големи компромиси, но ако не са в най-ниските и най-високите си обороти всичко е тип-топ 





-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Не колеги, не шервам профила си на шофиране и сте останали с погрешно впечатление. Където има ограничения ги спазвам. Дори съм педантичен на тема маркировка и често ми се случва да ме изпреварват през такава, например при разклон за населено място и т.н., което много ме дразни. Правилата на движение гледам винаги да ги спазвам, ограниченията също - имам жълт талон. Единствено на магистралата си позволявам това в онази отсечка (рядко на др. място) и ми беше любопитно хора с опит и познания да споделят какво мислят - как се отразява това на двигателя (по-конкретно на този двигател, ако има хора с опит на тази база). Иначе темата е обширна и всеки може да пише с повече конкретика обаче, именно защото е всеобхватна.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
-
- Мнения: 1434
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Аз съм карал за кратко Corolla с този двигател и за да върви нормално с двама човека и полупразен багажник искаше наистина 3000-3500 оборота извън града. Направо те съжалявам с този двигател на Avensis.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Този двигател 4афе е доста надежден и както и да го караш няма проблеми. Има маслен радиатор и температурата на маслото не се вдига много и при драстични жеги и натоварвания. Добре е да се избягва натоварването му в ниски обороти.
Carina E 4AFE LB 1992
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Двигателя си е супер
Аз лично го карам от 800 до 7000 и не виждам да има някакви проблеми последните 12 години
(при мен електрониката не е оригинална и съм го карал и със 7500 за проба но над 6700-6800 вече тъпче и няма смисъл) Като редовно го карам градско на под 1000 оборота честно казано има по-добри ниски от дизел !


Човек и добре да живее умира .......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта