Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от rpetkov » 29 Дек 2018 12:29
изчел съм доста по темите за оборотите. Дизелите и бензините се различават доста в движенито при ниски и високи обороти. Но и самите бензинови двигатели имат различия по между си.
Това, което трябва да се разграничи в тази тема е полезното /щадящото/ за двигателя /автомобила/ шофиране от икономичното.
Моят автомобил - Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, 110 к.с. За този двигател оптимума, който усещам е превключване на предавките на 3-3,5 хил. оборота в скоростна отсечка, а в малки градски улици на 2-2,5. Тежкото за този двигател купе не понася добре ниските обороти, за това при дадена предавка ако наближи 2 к. оборота веднага свалям на по-ниска предавка. Когато двигателя е студен шофирам до около 2к оборота докато загрее. На високи обороти колата е сравнително пъргава. Двигателя определено е високооборотен като разгръща максимална мощност при 4800 оборота. Градско каране много рядко надвишавам 90-100-110 км /ч.
Най-често веднъж или два пъти месечно пътувам до Дупница. На магистралата преди Дупница - в Радомирското поле, отсечката позволява развиване на високи скорости. Всеки път когато пътувам се изкушавам от този факт и карам със висока скорост (160-200), което към 180км вече превишава 5к оборота (т.е. над макисмалния въртящ момент). Това е отсечка от 5-10км, като времетраене е малко. Скоростта не я поддържам с постоянно натиснат педал, а при лек завой или наклон често пускам педала на газта. В останалата част от магистралата карам най-често до 140км Според Вас с подобен стил на шофиране и най-вече развивитие на подобна скорост два до четири пъти месечно в 5-10км отсечка съкращавам ли живота на този тип двигател, че много взех да се замислям напоследък?
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
rpetkov
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от biro » 29 Дек 2018 12:36
Радвай му се както ти харесва, като се окоти вземаш следващия.
И умната с високите скорости.
biro
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от gimara » 29 Дек 2018 12:43
За двигателя не знам, но може да съкратиш нечий човешки живот.
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от skydiver » 29 Дек 2018 12:51
Встрани от това, ако наистина искаш да имаш поглед върху това, което се случва в двигателя при тези обороти/режим на каране - инсталирай си уреди за налягане /температура на маслото.
А ако искаш да продължиш - уред за температура на изходящите газове и широколентова сонда.
Но не е евтино и за този автомобил - едва ли е разумно. Но пък ще имаш перфектната обратна връзка.
Против съм високите скорости извън писта ( за градския режим да няма някаква печатна грешка?) , но отречете, че не ви се е налагало поне веднъж да преминете 140км/ч на магистрала...
skydiver
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от gimara » 29 Дек 2018 12:55
На магистрала се случва, особено ако някой бързак те настигне при изпреварване, ама 100-110 градско няма с какво да се оправдае.
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от skydiver » 29 Дек 2018 12:59
Мда, не бях обърнал внимание при първия прочит

skydiver
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от rpetkov » 29 Дек 2018 14:58
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
rpetkov
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от krasengn » 29 Дек 2018 15:15
krasengn
gena_bs
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от boyanmt » 29 Дек 2018 20:18

За мен,оптималните обороти са тези,които отговарят на кесията ми!
Всеки кара различно,като крака му тежи по различен начин върху педала на газта,но при какъвто и да е режим на каране,то последният трябва да е винаги разумен!
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

boyanmt
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 706 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от WoLF » 29 Дек 2018 20:55





WoLF
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от rpetkov » 29 Дек 2018 21:11
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
rpetkov
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 357 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от gena_bs » 29 Дек 2018 21:49
gena_bs
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от max-2 » 29 Дек 2018 22:26
max-2
Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)
Мнение от Vokil » 02 Яну 2019 20:17


Vokil
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 2 госта