HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от iko » 16 Дек 2018 21:34
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
iko
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от M5kov » 17 Дек 2018 08:58

Само разхода ми бяга над 7 заради парното, но пак е доволно по-нисък спрямо други возила.
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- WoLF
- Мнения: 3463
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 276 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от WoLF » 17 Дек 2018 09:55




WoLF
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от BOz » 17 Дек 2018 15:29
Та по средата на рампата както си карах с 20км/ч изведнъж колата загуби сцепление, светна лампата на тракшъна и последва моментално премахване на цялата газ, която бях подал. Последва тотална загуба на момента, а ми оставаха по-малко от 2 метра да го издрапам. Колата остана в равновесно положение на няма и 2 метра до "повърхността". Аз натиснах газта до край и нищо. Чакам 1-2 секунди (буквално) и чух как изпусна дясното колело половин оборот и веднага спря. Аз продължавам да държа педала на газта. Минават отново 1-2 секунди докато системата отпусне лявото колело, съответно и то изпусна и системата веднага го блокира. И така си стоя на едно място и през 1-2 секунди изпуска ту едното, ту другото колело за по половин оборот. Усетих, че няма да преборя нито пътя, нито глупавата система, та се спуснах назад от където вече си взех подобаващата засилка, за да превзема наклона.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от slowtraveler » 17 Дек 2018 16:38

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от biro » 17 Дек 2018 16:50
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
biro
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от BOz » 17 Дек 2018 23:15
Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от slowtraveler » 17 Дек 2018 23:32
За мен - HSD работи приемливо при 'асфалтово' приложение. Докато проблемът с логиката възниква при по-дълбоки и меки терени (например дълбок сняг)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от M5kov » 18 Дек 2018 15:22
Ако обаче е заледено, надали ще стигне по-далеч.
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от Чо :) » 18 Дек 2018 16:33
на Prius 2 няколко пъти бях засядал във висок сняг и веднъж на наклон и съм ползвал спиране на traction control.
Вече е писана няколко пъти, но мисля, че е добре да я има и тук процедурата по
изключване на traction control при Prius 2 (доколкото съм виждал и на Prius 3 e същата)
1. от спряна (изключена) кола (ако има вероятност да тръгне назад, най-добре задействате ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка])).
2. без да се натиска педала [Спирачка], два пъти натискаме (POWER)
3. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
4. натискаме педала [Спирачка] и преместваме "лоста" на [N] и пускаме и двете
5. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
6. натискаме бутона [P]
7. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
8. натискаме педала [Спирачка] и натискаме (POWER)
колата вече е в "READY" и горния ляв ъгъл на MDF дисплея се появява червена кола с удивителна
Traction Control e изключен!
(Не забравяйте да отпуснете ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка]), ако е задействана в началото.)
За да включим Traction Control отново, трябва да спрем, изключим колата и запалим нормално.
---
Хубаво е да си я има човек в телефона

off, power, power, gas, gas,
break+N, gas, gas, P,
gas, gas, break+power



Чо :)
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от strahomen1 » 21 Дек 2018 10:54
Потвърждавам напълно,че не се усеща спъване или осезаема загуба на мощност при светване на лампата за тракшъна.За мен лично е добре балансирана като поведение!!BOz написа: ↑17 Дек 2018 23:15Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
strahomen1
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Мнение от Lwerewolf » 18 Яну 2019 19:12
Stability control - влиза в maintenance mode както всички други toyota/lexus хибриди и става особено tail-happy

EDIT: защо на хибридите/тесли и т.н. е трудно да се разкара stability control-а и съотв. защо не е добре кардана да си променя рязко скоростта (така де, електромоторите, кардана все едно) - google "Back EMF".
Lwerewolf
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта