HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Здравейте,първа зима ми е с хибрида,любопитно ми е от колеги как е въпросният автомобил в снега.
Последно промяна от Akima на 16 Дек 2018 21:47, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
RAV4- Limited 2017г.-2,5-176 к.с,C-HR-Hibrid 1,8-122 к.с-2017г.,Аурис-HIBRID 1,8-136 к.с-2014 г.
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
За сега абсолютно никакви ядове, дори не присветва "тракшъна". И на мен ми е първа зима, обаче за сега снеговете са само мокри и сцеплението при тях е по-добро, ще видим като падне рехав и станат по-големи минусите
Само разхода ми бяга над 7 заради парното, но пак е доволно по-нисък спрямо други возила.

Само разхода ми бяга над 7 заради парното, но пак е доволно по-нисък спрямо други возила.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Нашите "стари" хибриди имат много агресивен тракшън, но при колегата са по-добре нещата - при правилното използване на педала няма да имаш ядове при нормални зимни условия, т.е. почти без разлика в използваемостта от сравним по-размер автомобил 




- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Случка от вчера сутринта. Подцених снега и не засилих достатъчно, за да изляза от подземен гараж.
Та по средата на рампата както си карах с 20км/ч изведнъж колата загуби сцепление, светна лампата на тракшъна и последва моментално премахване на цялата газ, която бях подал. Последва тотална загуба на момента, а ми оставаха по-малко от 2 метра да го издрапам. Колата остана в равновесно положение на няма и 2 метра до "повърхността". Аз натиснах газта до край и нищо. Чакам 1-2 секунди (буквално) и чух как изпусна дясното колело половин оборот и веднага спря. Аз продължавам да държа педала на газта. Минават отново 1-2 секунди докато системата отпусне лявото колело, съответно и то изпусна и системата веднага го блокира. И така си стоя на едно място и през 1-2 секунди изпуска ту едното, ту другото колело за по половин оборот. Усетих, че няма да преборя нито пътя, нито глупавата система, та се спуснах назад от където вече си взех подобаващата засилка, за да превзема наклона.
Та по средата на рампата както си карах с 20км/ч изведнъж колата загуби сцепление, светна лампата на тракшъна и последва моментално премахване на цялата газ, която бях подал. Последва тотална загуба на момента, а ми оставаха по-малко от 2 метра да го издрапам. Колата остана в равновесно положение на няма и 2 метра до "повърхността". Аз натиснах газта до край и нищо. Чакам 1-2 секунди (буквално) и чух как изпусна дясното колело половин оборот и веднага спря. Аз продължавам да държа педала на газта. Минават отново 1-2 секунди докато системата отпусне лявото колело, съответно и то изпусна и системата веднага го блокира. И така си стоя на едно място и през 1-2 секунди изпуска ту едното, ту другото колело за по половин оборот. Усетих, че няма да преборя нито пътя, нито глупавата система, та се спуснах назад от където вече си взех подобаващата засилка, за да превзема наклона.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
За съжаление BOz потвърждава личните ми наблюдения за логиката на управление на мощността на HSD на Тойота - системата е изпълнена глупаво 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Имайте предвид, че 'идеалното' действие зависи от конкретните условия и е различно при различните терени... Неслучайно джиповете с някакви (макар и малки) амбиции за офроуд движение имат и ръчни настройки на тези параметри според терена...
За мен - HSD работи приемливо при 'асфалтово' приложение. Докато проблемът с логиката възниква при по-дълбоки и меки терени (например дълбок сняг)..
За мен - HSD работи приемливо при 'асфалтово' приложение. Докато проблемът с логиката възниква при по-дълбоки и меки терени (например дълбок сняг)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Пробвал ли си дали е по-добре рампата да я качиш със спрян тракшън?



HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Ако спре тракшъна, при мокър сняг, ще я качи, защото колелата ще го изкопаят до здрава основа.
Ако обаче е заледено, надали ще стигне по-далеч.
Ако обаче е заледено, надали ще стигне по-далеч.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
На Prius 4 не ми се налагало да изключвам Traction Control-a (макар вече да има бутон), но преди
на Prius 2 няколко пъти бях засядал във висок сняг и веднъж на наклон и съм ползвал спиране на traction control.
Вече е писана няколко пъти, но мисля, че е добре да я има и тук процедурата по
изключване на traction control при Prius 2 (доколкото съм виждал и на Prius 3 e същата)
1. от спряна (изключена) кола (ако има вероятност да тръгне назад, най-добре задействате ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка])).
2. без да се натиска педала [Спирачка], два пъти натискаме (POWER)
3. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
4. натискаме педала [Спирачка] и преместваме "лоста" на [N] и пускаме и двете
5. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
6. натискаме бутона [P]
7. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
8. натискаме педала [Спирачка] и натискаме (POWER)
колата вече е в "READY" и горния ляв ъгъл на MDF дисплея се появява червена кола с удивителна
Traction Control e изключен!
(Не забравяйте да отпуснете ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка]), ако е задействана в началото.)
За да включим Traction Control отново, трябва да спрем, изключим колата и запалим нормално.
---
Хубаво е да си я има човек в телефона
off, power, power, gas, gas,
break+N, gas, gas, P,
gas, gas, break+power
на Prius 2 няколко пъти бях засядал във висок сняг и веднъж на наклон и съм ползвал спиране на traction control.
Вече е писана няколко пъти, но мисля, че е добре да я има и тук процедурата по
изключване на traction control при Prius 2 (доколкото съм виждал и на Prius 3 e същата)
1. от спряна (изключена) кола (ако има вероятност да тръгне назад, най-добре задействате ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка])).
2. без да се натиска педала [Спирачка], два пъти натискаме (POWER)
3. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
4. натискаме педала [Спирачка] и преместваме "лоста" на [N] и пускаме и двете
5. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
6. натискаме бутона [P]
7. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
8. натискаме педала [Спирачка] и натискаме (POWER)
колата вече е в "READY" и горния ляв ъгъл на MDF дисплея се появява червена кола с удивителна
Traction Control e изключен!
(Не забравяйте да отпуснете ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка]), ако е задействана в началото.)
За да включим Traction Control отново, трябва да спрем, изключим колата и запалим нормално.
---
Хубаво е да си я има човек в телефона

off, power, power, gas, gas,
break+N, gas, gas, P,
gas, gas, break+power
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 



-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
Потвърждавам напълно,че не се усеща спъване или осезаема загуба на мощност при светване на лампата за тракшъна.За мен лично е добре балансирана като поведение!!BOz написа: ↑17 Дек 2018 23:15Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
HSD и експлоатация в зимни условия - 2018
gs450h, опция да се изключи traction control при ниски скорости (до 60). Всякаш при включен snow режим се опитва да модулира колелата със задните спирачки, иначе отворен диференциал. Без проблеми със проходимостта.
Stability control - влиза в maintenance mode както всички други toyota/lexus хибриди и става особено tail-happy
(със едно наум, че всички системи без ABS НЕ работят до restart, и може да се повреди трансмисията при много резки промени на скоростта на въртене на кардана, та... само по заснежени изоставени кариери ;) )
EDIT: защо на хибридите/тесли и т.н. е трудно да се разкара stability control-а и съотв. защо не е добре кардана да си променя рязко скоростта (така де, електромоторите, кардана все едно) - google "Back EMF".
Stability control - влиза в maintenance mode както всички други toyota/lexus хибриди и става особено tail-happy

EDIT: защо на хибридите/тесли и т.н. е трудно да се разкара stability control-а и съотв. защо не е добре кардана да си променя рязко скоростта (така де, електромоторите, кардана все едно) - google "Back EMF".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта