
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 03:59




WoLF
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от chukich » 03 Авг 2018 06:46

най-икономично е когато едвам се натиска педала на газта

моята автоматична CVT на 70-80км/ч е вече на най-висока " предавка" и когато започне баир издъхва, но не сменя! Това много ме дразни, трябва или от ръчните на волана да свале 1-2 "скорости" или да натисна кика от педала. Това ме дразни много, докато един приятел с SQ5, неговата автоматична ( троник) като засече баир и софтуерът автоматично сваля предавки. Така смятам, че е правилно, но японците мислят само за реална икономия на гориво и всички настройки на CVT-то с в тази посока, докато германците икономията я докарват с шашми

обикновенно наклоните нагоре при 80-100км/ч ги вземам на 4та "скорост" и 4000оборота (макс въртящ момент за моят двигател) , Така имам тяга, разходът скача, но колата не се мъчи.
chukich
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Karaboev » 03 Авг 2018 07:28
Единствено което като разход надолу за 6та мога да кажа е когато се използва като ретардер при спускане може да се набие дори на 70км а разхода е 0 и разбира се спрямо 5та както каза и ти има по малко съпротивление. Автоматичната кутия не е направена за улеснение на водача, да има такова, тя е направена с цел да се използва максимално точно КПД то на един мотор с цел достигане на максимален въртящ момент и същевременно пестене на гориво
Karaboev
- slowtraveler
- Мнения: 6201
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от slowtraveler » 03 Авг 2018 08:42

Не знам какви коли си карал, ама поне това, което съм карал (200 различни едва ли има, ама сигурно 50 съм ги подминал с по-сериозно каране) въобще не се държи по посочения от теб начин...
Да вземем например споменатият от теб BMW530, който е със съвременен 8-скоростен автоматик ZF (щото не знам на времето, ама сега БМВ май не се занимават с производство на автоматици, а и те като Ауди и доста други марки ползват готови решения)... Да те открехна, че това е СЪЩИЯТ автоматик, който е монтиран и в моята кола (както и навярно в Аудито, за което споменава Чукич

Дали не знам кога превключва? ...
За поведение по баири и т.н. - там има доста нюанси и никога не съм спорил, че трябва баира да го вземаш на най-висока или най-ниска предавка (за всеки баир, скорост, натоварване на автомобила си има различен 'най-добър' подход)... Поне аз коментирам в момента движение с равномерна скорост по равен път...
Карабоев, ... Съвременните автоматици работят точно по обратния на указания от теб начин/логика - по надолнище започват да смъкват предавки, и например при спускане с равномерна скорост от 8-ма и около 1200об/мин, ми се е случвало да слезе предавка по предавка (или през 2) до 4 или 5 на 3500об/мин... За да не позволи ускоряването.... Т.е. работи точно както действа шофьор- професионалист (надявам се да не преминаваш на последна предавка при дълго и стръмно спускане)..
Та фактите се отличават много рязко от споделеното от теб, като поставя под въпрос какви автомобили си карал, и дали хвалбата за над 250 карани автомобила не включва например стоене в шоурум и цъкане с език...
За това дали автоматикът e направен за икономия, а не за удобство - добре, че си редактира мнението и изтри реда


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 09:30





WoLF
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от Двигателист » 03 Авг 2018 13:40
Не можеш да си сигурен при бензинов двигател, че винаги там ти е максималният въртящ момент.
Двигателист
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от strahomen1 » 03 Авг 2018 14:19
Аз съвсем в тон да помогна на колегата евентуално със съвет повдигнах тоз въпрос,пък то какво стана!slowtraveler написа: ↑02 Авг 2018 22:56Точно с това не съм съгласен.... Причината да е по-нисък разходът при по-ниски обороти е проста - загубите (помпени, вътрешно триене на ДВГ и кутия) са по-малки при по-ниски обороти...
За другото - ако прочетеш предходните ми мнения, ще се убедиш, че никога не съм твърдил обратното - че при по-висока скорост разходът не се покачва....
Не знам защо въобще намесваш аеродинамиката - при една и съща скорост, независимо от оборотите на ДВГ този фактор е еднакъв без значение от предавката.
ТВЪРДО заставам зад тезата на Слоу!
За момента няма как някой да ме убеди,че при скорост 90км,ако случайно на 5-та се на 2500 оборота,ще ти е "много по-икономично" от това да си на 6-та със 1700оборота.Уточняваме -равен път,средно натоварен автомобил и т.н.
И като решение можем да помолим колегата да вземе съдийското решение в свой ръце и да си направи експеримент когато на него му е удобно да направи една засечка по някои обичаен маршрут.И говорим просто за експеримента,скорост около 90,два пъти един маршрут на 5-та и на 6-та,за да е миродавно! И тогава да си каже по конкретно и да си стиснем ръцете през мониторите и да се свършва таз драма.
И нека МИР да има!!

Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
strahomen1
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от strahomen1 » 03 Авг 2018 14:29
След като поопознаеш колата,сам ще разбереш,кога със една и съща скорост ще можеш спокойно да си караш и на 6-та без да се мъчи двигателя.Този двигател ,според мен е достатъчно добре балансиран и няма проблем да се движиш и с около 1700 оборота,когато просто си поддържаш скорост.За под 1600 оборота аз също не съветвам да се кара двигател с тази мощност и въртящ момент в купе с такова тегло.doko_death написа: ↑30 Юли 2018 17:56 Понеже ми е първа кола със шест скорости, ми казаха на 6-та да не падам под 2000 оборота, та затова си карам на 5-та извънградско. Ако това не е така, моля някой да каже да си променя начина на каране![]()
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
strahomen1
- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от WoLF » 03 Авг 2018 14:47




WoLF
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от BOz » 03 Авг 2018 16:57
Най-лесно за експеримент е по онова равнинно поле, където го коментирахме малко по-назад в темата. На автомат е много лесно там, защото горе-долу 30 минути имаш с един и същ разход. На автопилот държи един и същ разход с десетки минути.
9Г троника на Мерцедес на равно сваля до 1000-1100 оборота дори, със заключен торк!

И за сведение, сега си направих една сметка по логовете на колата, то за последните 2 резервоара, средните ми обороти на ДВГ-то са ми били ~1300.

Ама и много ме кефят тези магически 88 км/ч. Е защо точно 88 км/ч? Защо не 87 или 89 км/ч? Да не би задължително точно 88 км/ч да е най-икономичната скорост? И не мога да се сетя някой производител някога да е давал разход точно при 88 км/ч, с идея това да е най-икономичната скорост. Преди сегашната действаща процедура, през 80-те и 90-те години производителите си даваха разходите при градко и при фиксирани 90 и 120 км/ч. Но 88...


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
WoLF
- slowtraveler
- Мнения: 6201
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от slowtraveler » 03 Авг 2018 22:23
Майтапа настрана - при мен при заключен торк (съединителя там обикновено заключва рано-рано при икономично шофиране) на равно се случва да превключи на 8-ма предавка при около 68км/ч, което е малко под 1100об/мин...
Това - при съвсем мързеливо ускорение...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от dimkaraganchev » 05 Авг 2018 17:36
Абсолютни глупости...

А тук вече си прав. Явно, можело...

dimkaraganchev
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от maestro75 » 05 Авг 2018 21:35

maestro75
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Мнение от ivied » 13 Авг 2018 22:06
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км
CH-R - 122 к.с. 4Х2
от септември 2017 до сега
изминати км - 21.362
литри - 1060
среден разход - 4,96 л./100 км
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
ivied
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 1 гост